• یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080200936
  • خبرنگار : 71516

کارتر: عراق مایل باشد بعد از موصل در این کشور می‌مانیم

کارتر: عراق مایل باشد بعد از موصل در این کشور می‌مانیم

وزیر دفاع آمریکا در سفر به بغداد اعلام کرد که نیروهای آمریکایی بعد از آزادی موصل احتمالا برای مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای عراقی در این کشور نقش ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با سربازان آمریکایی در عراق گفت: ما دنبال ایفای نقش احتمالی نیروهای آمریکایی در زمینه مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای عراقی بعد از آزادی شهر موصل هستیم. داعش به تدریج در شهرهای بزرگ شکست خواهد خورد و به تاکتیک‌های جدید متوسل خواهد شد برای همین اگر عراق مایل باشد ما به این کشور کمک خواهیم کرد.

وی از روند عملیات نظامی برای آزادی موصل ابراز خرسندی کرد و گفت: ما نقش احتمالی نیروهای آمریکایی در آینده عراق و نیاز مبرم به کمک‌های انسانی و بازسازی مناطق آسیب دیده را بررسی می‌کنیم. این یک مأموریت دفاعی یا مأموریت ارتش عراق نیست بلکه بخش مهمی از روند برقراری صلح است. ما نیاز به فکر و بررسی بیشتر درباره آینده موصل داریم و من در این باره با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق صحبت کردم.

حیدر العبادی در دیدار با کارتر گفت: ما روز گذشته اظهاراتی درباره توافقمان با ترکیه شنیدیم اما این اخبار صحت ندارد. هیئت ترکیه‌ای به عراق آمد و صحبت کرد اما پیشنهاداتشان کافی نبود و ما به همگان می‌گوییم که عملیات موصل یک عملیات عراقی است و خود عراقی‌ها به زودی این شهر را آزاد خواهند کرد و به هیچ نیروی خارجی هم اجازه مداخله در این عملیات را نخواهند داد.

کارتر نیز به العبادی و مردم عراق به دلیل پیروزی‌هایشان تبریک گفت و تأکید کرد: ما از وحدت موضع عراقی‌ها در این عملیات سرنوشت‌ساز خوشحالیم. تمامی کشورهایی که به عراق کمک می‌کنند به حاکمیت این کشور احترام می‌گذارند و این کمک‌ها تنها با موافقت بغداد صورت می‌گیرد. ما همچنان به حمایتمان از عراق ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۰۲ ۱۳:۴۰

شما آمریکایی‌ها اگه همین الآن هم گورتان را از عراق گم کنید همه خوشحالند.