• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95072917611
  • خبرنگار : 71505

/پایتخت در هفته‌ای که گذشت/

از احداث ایستگاه BRT در مطهری تا مسقف شدن پایانه آزادی

از احداث ایستگاه BRT در مطهری تا مسقف شدن پایانه آزادی

در شش روز گذشته در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران رویدادهای محلی و منطقه ای رخ داده است که اقدامات شهرداری‌ها برای مقابله با آبگرفتگی روزهای بارانی فصل مشترک همه مناطق پایتخت است.

به گزارش ایسنا، در هفته جاری اخباری چون رفع نقاط آبگیر شمال تهران، مسقف سازی پایانه تاکسیرانی آزادی، اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندان قلب تهران، احداث ایستگاه BRT در ضلع جنوب خیابان مطهری و.. ازجمله مهم ترین اخبار مناطق شهر تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک هر منطقه در ادامه آمده است.

رخدادهای منطقه3؛

تجلیل نابینایان نخبه همزمان با روز "عصای سفید"

همزمان با روز جهانی " عصای سفید " از نخبه های علمی ،فرهنگی ،ورزشی و کارآفرین روشندل، خیرین حامی نابینایان و اعضای فعال انجمن نابینایان کشور طی مراسمی به میزبانی شهردار ی منطقه 3 در مجموعه فرهنگی قلهک تقدیر شد.

مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اشاره به اینکه این مراسم با استفاده از پتانسیل خود نابینایان در قرائت قرآن ،اجرای تواشیح ،سرود و... برگزار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر کانون‌های معلولان و نابینایان در محلات این منطقه فعال هستند. یکی از مهمترین دغدغه های نابینایان و معلولان در حال حاضر مناسب سازی معابر و پیاده روها برای تردد آسان و ایمن آنهاست که این موضوع از طریق معاونت اجتماعی به بخش های عمران ،ترافیک و خدمات شهری ارجاع داده می‌شود تا امکانات اجرایی در این زمینه انجام شود.

رفع نقاط آبگیر شمال تهران همزمان با فصول بارندگی

همزمان با آغاز  فصول بارندگی سال، انهار و کانال های بزرگراهها و معابر شمال تهران لایروبی و سایر نقاط آبگیر منطقه 3 تهران مرتفع شد. به منظور پیشگیری از وقوع آبگرفتگی در فصول پاییز و زمستان طرح ضربتی لایروبی انهار روباز و روبسته  در بزرگراهها و معابر این منطقه از جمله بزرگراه  شهید مدرس ،کردستان ،نیایش ،شهید همت ،رسالت  و خیابان های شهید دستگردی ،آفریقا و میرداماد اجرا شد.

در این منطقه مشکلات عمرانی ، نظافتی و لایروبی سطح منطقه بر اساس پیام های شهروندان در سامانه ی 137 از سوی عوامل اداره خدمات شهری مرتفع شده است.

رخدادهای منطقه5؛

پایانه تاکسیرانی آزادی  مسقف می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 5 از اجرای طرح مسقف سازی پایانه تاکسیرانی آزادی خبر داد.

محمدباقر اسدی، معاون حمل ونقل وترافیک منطقه 5 با اشاره به ضرورت و اجرای اهمیت طرح گفت: پایانه تاکسیرانی آزادی با ۳۴ خط تاکسی داخل شهری واقماری بزرگترین پایانه تاکسیرانی پایتخت است.

وی با اشاره به فعالیت  2000 تاکسی در این پایانه گفت: به منظور بهبود کیفی و کمی خدمات رسانی سیستم حمل و نقل عمومی، طرح مسقف شدن پایانه حمل و نقل عمومی جهت پوشش دهی به ایستگاه تاکسیرانی  در حال اجرا است. دراجرای این طرح از نوعی سیستم پوشش دهی استفاده می شود که علاوه بر جلوگیری از انعکاس نورخورشید و سرما، زیبایی نمای پایانه را نیز فراهم می کند.

 آغاز داوری رقابت منطقه ای جشنواره شمسه  آئینی قرآنی درمنطقه5  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 5 از مشارکت گسترده شهروندان منطقه در پنجمین دوره جشنواره شمسه آئینی قرآنی و آغاز داوری آثار در بخش منطقه ای این جشنواره خبر داد.

اسماعیل عربلو، گفت: جشنواره شمسه قرانی با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی وایجاد بستر مناسب برای اشاعه فرهنگ قرآنی درسطح محلات برگزارشد. در راستای تشویق و ترغیب شهروندان منطقه در پنجمین مجموعه جشنواره های شمسه سال 95 و همچنین ایجاد حس تعلق هم محله ای ها و به منظور شناسایی و استفاده حداکثری از ظرفیت های محلی، ثبت نام و دریافت آثار از شهروندان علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان تیرماه سال جاری ادامه داشت.

وی با اشاره به استقبال شهروندان ازپنجمین جشنواره شمسه قرآنی گفت: علاقمندان با مراجعه به سرای محلات در مرحله نخست مورد ارزیابی قرار گرفته وازبین شرکت کنندگان 350نفرآقا وخانم  دررقابت منطقه ای مورد داوری قرارگرفتند.  

دانش آموزان غرب تهران همیار سرشماری شدند

باهماهنگی ستاد سرشماری بخش یک وآموزش وپروش دانش آموزان غرب تهران همیار سرشماری شدند.

رضا شرفی ،قائم مقام شهردار منطقه گفت: به منظور بهره مندی از کلیه ظرفیت ها برای اطلاع رسانی مناسب جهت ترغیب شهروندان به مشارکت دراجرای طرح سرشماری با هماهنگی به عمل آمده با آموزش وپرورش دانش آموزان همیار سرشماری شدند. این اقدام در راستای فرهنگ سازی و تشویق خانواده ها به انجام سرشماری از طریق اینترنت با مراجعه به سایت مرکزی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به آدرس www.sarshomari95.ir صورت گرفت.

وی ادامه داد: این عده از دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی در کنار مسئولین اجرایی طرح برای اجرای هرچه بهتر الکترونیکی این سرشماری ملی کمک می کنند.

رخدادهای منطقه6؛

اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندان قلب تهران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه  از اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندان قلب تهران خبر داد و گفت: شهروندانی که تا پایان آذر نسبت به پرداخت عوارض معوقه خود اقدام کنند از این تسهیلات برخوردار می شوند.

مهدی اسدبیگی با اشاره به اینکه سقف این تسهیلات 70 درصد است گفت: بدهکاران عوارض نوسازی در قلب تهران می توانند با پرداخت یک جا عوارض معوقه خود  از 50 درصد تسهیلات جرائم دیرکرد عوارض نوسازی برخوردار می شوند.  شهروندان می توانند با مراجعه به نشانی www.tehran.ir و پرتال اداره کل تشخیص و وصول درآمد به نشانی http://daramad.tehran.ir و همچنین با مراجعه به ادارات درآمد شهرداری منطقه 6 یا دفتر خدمات الکترونیک شهر، نسبت به پرداخت عوارض و جرائم آن اقدام کنند.

معاون مالی و اقتصادشهری شهرداری منطقه 6 اعطای تسهیلات تشویقی برای شهروندان را در راستای مصوبه شورای شهر تهران دانست و اشاره کرد: بر اساس این مصوبه شهروندانی که تا پایان سال 94 نسبت به پرداخت عوارض اقدام نکرده اند می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند. بر همین اساس چنانچه بدهکاران شهرداری تهران، چک ها و اسناد برگشتی خود که سررسید آنها تا پایان سال 94 است را به طور نقدی و یکجا پرداخت کنند نسبت به اعطای مزایا و تسهیلات تشویقی بین 20 تا 80 درصد خسارت تاخیر به آنان اقدام می شود.

اسدبیگی همچنین تصریح کرد: مالکان و مودیانی که مجموع بدهی نکول شده آنها بیش از مبلغ یک و نیم میلیارد ریال است و تسهیلات تشویقی جریمه دیر کرد آن حداکثر بیست درصد بوده مشمول تسهیلات تشویقی نمی‌شود. همچنین مالکان و مودیانی که مجموع بدهی نکول شده آنها کمتر از پانصد میلیون ریال است و تاریخ سررسید اسناد نکول شده آنها تا انتهای۱۳۹۴  است از هشتاد درصد تسهیلات تشویقی برخوردار می‌شوند. تسهیلات تشویقی مذکور شامل بدهی وزارتخانه،سازمانها، دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی وابسته دولت و نهادهای و موسسات عمومی غیر دولتی نمی‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه 6 با بیان اینکه عوارض پایدار شهری شامل عواض نوسازی ، عوارض کسب و پیشه ، بهای خدمات مدیریت پسماند و عوارض خودرو می شوند،گفت: شهروندان با پرداخت به موقع این عوارض زمینه توسعه و عمران هر چه بیشتر پایتخت را فراهم می کنند.

احداث ایستگاه BRT در ضلع جنوب خیابان مطهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه از احداث ایستگاه BRT در ضلع جنوب خیابان مطهری خبر داد.

ولی مسگری نجاتی با اشاره به اینکه این ایستگاه BRT حدفاصل خیابان سربداران و لارستان احداث شده است، گفت: این ایستگاه با هدف افزایش رفاه حال شهروندان و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه ۲۹متر جدول و ۲۳ متر مربع کفپوش مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: تجهیز و گسترش ایستگاه های BRT در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.

نجاتی با اشاره به اینکه هم اکنون 42 ایستگاه BRT در سطح منطقه وجود دارد، گفت: 36 ایستگاه در خط یک و هفت قرار داشته و شش ایستگاه نیز در خط لوپ بهشتی و مطهری احداث شده است.

امضای تفاهمنامه همکاری میان خشت طلایی و walk21

شهردار منطقه با اشاره به اینکه حمایت معنوی کنفرانس بین المللی walk21 از جایزه خشت طلایی تهران ماحصل حضور دوساله شهرداری منطقه 6  در این کنفرانس بین المللی بوده است گفت:در نخستین سال حضور ما در این کنفرانس جهانی، از طرح پیشنهادی مرکز مدرن تهران که در چارچوب پیاده راه مسیر طبیعت طراحی شده بود،  در میان 247 طرح ارسال شده از 46 کشور به عنوان طرح برتر سمینار و منتخب هیات داوران برگزیده شد.

عظیم بابایی با اشاره به حضور دوسالانه تیم مشاوران منطقه شش در اجلاس walk21 اضافه کرد : سال گذشته هیات اعزامی شهرداری منطقه شش به عنوان نماینده تهران در شانزدهمین دوره کنفرانس بین المللی walk21  در وین اتریش ، برای نخستین بار جایزه خشت طلایی را به شرکت کنندگان این کنفرانس بین المللی معرفی کرد .

عضو شورای سیاستگذاری جایزه خشت طلایی افزود: پیش نویس تفاهم نامه همکاری جایزه خشت طلایی تهران و walk21 نیز در سال جاری در هفدهمین دوره این کنفرانس بین المللی در هنگ کنگ، ارائه و در هیات ریسه این اجلاس به تصویب رسید  تا گامی در جهت آغاز این همکاری مشترک دو نهاد بین المللی زیر مجموعه سازمان اسکان بشر باشد. سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران امسال در سی و یک اکتبر همزمان با روز جهانی شهرها (دهم آبان 95) برگزار می شود و تعدادی از مقامات ملی و شهری، روسای سازمان های بین الملل و اعضای هئیت های دیپلماتیک، استادان دانشگاه، پژوهشگران، محققان، دانشجویان حضور دارند.

بابایی اضافه کرد: محورهای جایزه جهانی خشت طلایی موضوعاتی از جمله معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی، توسعه پایدار و محیط زیست شهری، زیرساخت ها، امکانات و خدمات شهری، توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر، شهرهوشمند و دولت الکترونیک شهری، تأمین منابع، سرمایه گذاری و اقتصاد شهری و نیز برنامه ریزی و مدیریت شهری است.

رخدادهای منطقه7؛

احداث شصتمین بوستان منطقه 7 در سال 1396

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 از احداث شصتمین بوستان در این منطقه با هدف افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار خبر داد.

محمد علی شعبانی گفت: شصتمین بوستان منطقه  به مساحت 8 هزار مترمربع در خیابان  خواجه نظام  احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این بوستان تا نیمه دوم سال 96 به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد:این بوستان به آبنما، زمین بازی کودکان، پایه چراغ و مبلمان شهری تجهیز خواهد شد. اجرای طرح های متنوع و مختلف در حوزه ارتقا زیباسازی و افزایش سرانه  فضای سبز از جمله برنامه های مهم  شهرداری منطقه برای جلب رضایت شهروندان است. یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر است. به همین  دلیل در حوزه فضای سبز نیز تلاش شد تا درتعدادی از مناطق محروم شهر که به‌دلیل بافت فشرده و متراکم مسکونی از انواع سرانه‌های خدماتی به‌ویژه فضای سبز محرومند تمهیداتی برای رفع این معضل اندیشیده شود.

شعبانی یادآور شد: مقرر شده است که در یکهزار مترمربع از این زمین یک مجموعه ورزشی چندمنظوره در چندین طبقه و در 7 هزار مترمربع باقیمانده فضای سبز با امکانات ویژه و استانداردهای روز دنیا احداث شود.

اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن  بدون استفاده از کاغذ در منطقه 7

قائم مقام شهرداری منطقه 7 و رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن بخش 2 تهران از اتخاذ تمهیدات مناسب و همکاری همه جانبه با مرکز آمار کشور برای اجرای طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای طرح سرشماری  نفوس  و مسکن امسال  بدون استفاده از کاغذ اجرا خواهد شد.

کاظمی با اشاره به راه اندازی و استقرار دفتر ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن بخش 2 تهران در سوله بحران واقع در خیابان شهید علی اکبری، گفت: منطقه 7 نیز همگام با سایر مناطق برای اجرای طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن، همکاری های لازم را با ستاد آمار کشور داشته و از شروع اجرای طرح با ایجاد بستر مناسب و تخصیص امکانات پشتیبانی سخت افزاری، لوازم اداری، خطوط تلفن، اینترنت، خودرو، تغذیه و تامین کارکنان بخش های اداری، توانسته در راستای ارتقاء ارائه خدمات به شهروندان گام های موثری بردارد. در راستای حفظ محیط زیست آمارگیری امسال بدون استفاده از یک برگ کاغذ و از طریق تبلت انجام خواهد شد.

رخدادهای منطقه19؛

استقرار تاکسی های فیدر در ایستگاه متروی عبدل آباد

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: خط ویژه تاکسی در مرکز معاینه فنی خودرو شکوفه با هدف تسهیل خدمات رسانی و پیشگیری از ازدحام خودروها ایجاد شد.

علیرضا مرآتی این اقدام را در حوزه ارائه خدمات فنی به خودروها بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مرکز معاینه فنی خودرو شکوفه فاقد خط ویژه معاینه فنی تاکسی ها بود که با ایجاد این خط، تاکسی های منطقه زمان کمتری را برای معاینه فنی و دریافت مجوز سلامت صرف خواهند کرد. نخستین بار با ایجاد خط تاکسی 1977 در منطقه ،5 دستگاه تاکسی فیدر در این ایستگاه مستقر شده است. خطوط فیدر شامل خطوط تاکسی و اتوبوس منتهی به ایستگاه های متروی در حال احداث و یا احداث شده است که بر مبنای نیازسنجی از نقاط مورد درخواست شهروندان ایجاد می شود.

خط تاکسی فیدر در ایستگاه عبدل آباد به صورت آزمایشی از هفته گذشته راه اندازی شده و به مسافران در مسیر عبدل آباد به سمت بازار احسانی خدمات ارائه می دهد. در صورت تأیید و تصویب کمیته محلی منطقه ای پس از اتمام دوره آزمایشی تاکسی های فیدر، برچسب نرخ  و تابلوهای سرپناه در خط ویژه این تاکسی ها نصب خواهد شد.

رخدادهای منطقه21؛

اجرای طرح "سراج" در سطح منطقه

شهردار منطقه 21 از بازدید و نظارت ستادی از سرای محلات13 گانه ی منطقه 21 در قالب اجرای "طرح سراج" در این منطقه خبر داد .

جمال بافرانی گفت: بازدید و نظارت ستادی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سرای محلات منطقه 21 در قالب "طرح سراج" با حضور قدیمی مدیر کل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از کارشناسان ستادی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در منطقه 21 انجام شد .

وی در خصوص این بازدید افزود : این بازدید در راستای ایجاد تعامل سازنده با تمامی نهادهای مردمی به ویژه شورایاری ها ،هیات امنا و مدیران محلات و با هدف بهره گیری از ظرفیتهای موجود و تقویت رویکرد محله محوری در طرح سراج (سرای محله ،اقدام جهادی) اجرا شد. طی بازدید از سراهای محلات این منطقه برنامه ها و شرایط سخت افزاری و اجرای عملکرد خانه های 11گانه ی مستقر در محلات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

اجرای طرح "خادمان افتخاری محیط زیست"در منطقه 21

شهردار منطقه 21 از اجرای طرح خادم (خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط زیست) همزمان با ایام سوگواری محرم و صفر در این منطقه خبر داد.

جمال بافرانی گفت: در راستای اجرای طرح خادم (خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط زیست) و مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و با عنایت به اهمیت نهادینه ساختن الگوی فرهنگی حفاظت از محیط زیست شهری با به کارگیری حداکثر پتانسیل شهروندی در این امر، واحد محیط زیست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 با همکاری کانون های محیط زیست محلات 13گانه این منطقه نسبت به اجرای طرح خادم هیات اقدام کرده است.

وی افزود: پس از شناسایی هیئات مذهبی و انتخاب افراد مشارکت کننده در طرح،کارشناسان واحد محیط زیست و دبیران کانون های محیط زیست محلات 13گانه با حضور در مساجد، تکایا و ایستگاه های صلواتی سطح منطقه به ارائه کاورهای مخصوص با لوگوی طرح خادم، دستکش و کیسه های زیست تجزیه پذیر جهت جمع آوری و جداسازی پسماندهای خشک کرد. ارائه آموزش های محیط زیستی درخصوص نحوه تفیک پسماند خشک و تر ازمبداء، عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و مضرات استفاده از آن به خادمین داوطلب و نمازگزاران حاضر در مساجد از دیگر اقدامات در راستای اجرای هرچه بهتر طرح خادم می باشد.

رخدادهای منطقه22؛

راه اندازی اولین سوپر مارکت سبز منطقه 22

با شعار "نه به کیسه های نایلونی" و با هدف فرهنگسازی برای استفاده از مواد تجزیه پذیر در چرخه محیط زیست اولین سوپرمارکت سبز منطقه 22 آغاز به کار کرد.
میرزایی معاون امور شهری منطقه با اعلام این خبر ضمن تاکید بر لزوم فرهنگسازی در خصوص استفاده در استفاده از مواد تجزیه پذیر و عدم استفاده از مواد نایلونی تا حد امکان توسط شهروندان خاطرنشان کرد: این سوپر مارکت با هدف مشارکت شهروندان در استفاده از کیسه های پارچه ای و تجزیه پذیر و ارتقا سطح آگاهی عمومی از مضرات بهداشتی و زیست محیطی در بکارگیری کیسه های نایلونی و پلیمری و با شعار نه به کیسه های نایلونی و با درخواست مکرر خود شهروندان در محله قائم طی یک اقدام داوطلبانه از سوی شهروندان منطقه و با همکاری واحد محیط زیست منطقه اجرا شد.

وی با بیان اینکه مواد پلاستیکی و پلیمری با آلوده کردن محیط زیست و منابع زیرزمینی، سلامت ما و نسل آینده را تهدید می کند، یادآور شد:این طرح به عنوان یکی از پروژه های کانون محیط زیست محلات دوازده گانه منطقه اجرا شد.در این طرح کیسه های پارچه ای در اختیار مشتریان قرار می گیرد تا از این طریق فرهنگ مصرف نکردن کیسه های پلاستیکی و پلیمری در بین شهروندان نهادینه شود.

برگزاری 30 برنامه سلامت محور در منطقه 22 در هفته ملی سلامت بانوان

مولایی شهردار منطقه 22 از برگزاری ویژه برنامه های سلامت محور به صورت همزمان در هفته سلامت روان و هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) در منطقه 22 خبر داد.

مولایی گفت: با توجه به برگزاری ویژه برنامه های سلامت محور در مناطق مختلف شهر تهران همزمان با آغاز هفته ملی سلامت بانوان،در همین رابطه نیز بیش از 30 برنامه سلامت محور از 24 تا 30 مهر ماه به صورت همزمان در نواحی چهارگانه منطقه 22 با شعار "سلامت زنان، خانواده سالم، جامعه پویا" و "کرامت انسانی در سلامت روان؛ کمک های اولیه روانشناختی و سلامت روان برای همه" با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی در خصوص اولویت های سلامت زنان و سلامت روان آنها از سوی اداره سلامت منطقه و با همکاری سراهای محلات برگزار می شود.

برگزاری همایش علمی و آموزشی با دو موضوع سلامت زنان و ورزش و افراد آسیب پذیر در بحران از جمله برنامه هایی ویژه ای است که با مشارکت اعضای کانون پزشکان بیمارستان ایرانیان روز سه شنبه 27 مهرماه 95 در سالن اجتماعات بیمارستان ایرانیان با حضور شهروندان برگزار خواهد شد.

مربیان مدارس منطقه 22 در همایش بزرگ خط سفید، آسمان آبی - زمین پاک گردهم آمدند

همایش خط سفید، آسمان آبی-زمین پاک ویژه اولیاء و مربیان مدارس منتخب منطقه 22 با هدف بالا بردن سطح آگاهی نسبت به موضوعات آموزشی شهروندی و آشنایی با سیاست های اجرایی در خصوص فرهنگسازی این مهم در مدارس در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) برگزار شد.

فروتن معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به لزوم فرهنگسازی مبانی و اصول هنجارهای اجتماعی به کودکان و دانش آموزان در مدارس گفت: به منظور فرهنگسازی مبانی اخلاقی و اجتماعی از جمله طرح تفکیک و جمع آوری پسماند ها به روش "تر و خشک " در مدارس و فضاهای آموزشی به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید و انتشار آلودگی ها و ارتقاء سطح کیفیت خدمات شهری مد نظر قرار گیرد و دانش آموزان به عنوان یک شهروند فعال در مدرسه نیز به این مساله مهم اهمیت بدهند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha