• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۰۴:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95072615576
  • خبرنگار : 71545

رییس سازمان استاندارد:

پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید خارج می‌شوند

پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید خارج می‌شوند

طبق قانون، اتومبیل‌هایی که ۱۰ سال از تولید آنها می‌گذرد باید از خط تولید خارج شوند. در این زمینه رییس سازمان ملی استاندارد از برنامه‌ خودروسازان جهت خروج پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید خبر داد.

در حالی که کش و قوس‌ها در خصوص پایان کار خط تولید خودروهایی که ۱۰ سال از شروع تولید آنها می‌گذرد، ادامه دارد، نیره پیروزبخت به ایسنا گفت: توقف تولید خودروها نیاز به یک برنامه عمیق و دقیق دارد که سازمان استاندارد نظر خود را در این باره اعلام کرده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال رسیدگی به آن است.

وی افزود: در راستای برنامه‌ای که براساس قانون توقف تولید خودروهایی با بیش از ۱۰ سال تولید را در خود دیده است، خودروهایی مانند پراید یا پژو ۴۰۵ نیز از خط تولید خودروسازان داخلی خارج خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد درباره‌ اقدامات خودروسازان در این باره بیان کرد: در جریان هستم که خودروسازان در حال انجام مقدمات کار برای حذف خودروهای قدیمی و اصلاح خط تولید خود هستند، ولی این‌که زمانی در این خصوص داده شود باید از طریق خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

پیروزبخت درباره موضوع استاندارد خدمات پس از فروش گفت: موضوع خدمات پس از فروش خودروسازان استانداردهایی دارد که موارد لازم نوشته شده و به خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، اما از آنجاکه اجرای استانداردها به تنهایی در اختیار ما نیست، سازمان استاندارد نمی‌تواند روی تمام آنها نظارت کند، ولی نظارت لازم در قسمتی که به سازمان استاندارد مربوط است صورت می‌گیرد. همچنین پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خدمات پس از فروش خودروسازان بسیار جدی اعمال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۷ ۰۹:۱۲

هیچ چیزی که به طور کامل به سازمان استاندارد مربوط نیست! پس میشه بگید کاملا چی به شما مربوطه با این همه جنس های بنجولی که به مردم قالب می کنند ؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۷ ۱۰:۰۴

حیف نیس ک 405 رو از تولید خارج میکنین؟! واقعا حیفه به نظر من ایران خودرو فقط دو ماشین رو خوب تولید میکرد اونم 405 و پارس بود. 405 رو هم از تولید خارج کنین پس میخوایین چی رو تازه تولید کنین به جای 405؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۱:۴۸

100 ساله دارید میگید این دوتا خودرو از تولید خارج میشه ولی نشد که نشد.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۰۱ ۱۴:۰۱

متاسفانه سطح رفاه جامعه ایران پایین هست. مثلا میزان حقوق کارمندان و کلا تمامی شاغلین کشور نسبت به مردم دنیا خیلی پایین‌تره و همین موجب میشه توان خرید کمی داشته باشیم وگرنه من اگر پول خرید سانتافه داشته باشم هیچوقت قوطی حلبی ایران خودرو یا سایپا رو خریداری نمی‌کنم و تنها به اجبار به سمت خرید این بی کیفیت ترین خودروهای دنیا خواهم رفت. متاسفانه هنوز افرادی هستن که فکر میکنن 405 و پراید و سمند و پرشیا و 206 خیلی خودرو های خوبی هستند اما اگر توان مالی داشتن تا یک بنز یا بی ام و رو داشته باشن متوجه میشن که باید به حال خودشون گریه کنن که چقدر تفکرات پایینی در مورد این لگن ها داشتن. به هر حال به نظر من اون چیزی که خیلی اساسی تر هست افزایش سطح رفاه مردمه تا بتونن بجای اینکه ماشین 20 میلیونی رو اونم تازه قسطی بخرن، بتونن خودرو 100 میلیونی رو نقد بخرن. منظورم افراد متوسط جامعه بود