• شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072413344
  • خبرنگار : 71496

عمار حکیم: متاسفم که ترکیه جواب نیکی را با اهانت می‌دهد

عمار حکیم: متاسفم که ترکیه جواب نیکی را با اهانت می‌دهد

رئیس ائتلاف ملی عراق با هشدار مجدد به ترکیه درباره بحران رو به رشد میان دو کشور در خصوص حضور سربازان ترکیه در اطراف موصل تاکیدکرد که ترکیه باید به مرزهای بین المللی پایبند بوده و از زبان تکبر دوری کند.

به گکزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق اظهار داشت: ترکیه باید به مرزهای عراق پایبند باشد من تعجب می‌کنم چرا برخی اصرار دارند که پل‌های اعتماد، دوستی و منافع مشترک را تخریب کنند به ویژه که دست عراقی‌ها همواره به دوستی به سمت آنها دراز بوده و با آنها مانند یک هم پیمان و شریک استراتژیک برخورد کرده‌ است و تا این لحظه ۷۰ توافقنامه با ترکیه به امضا رسانده‌ و شرکت‌های ترکیه در عراق حضوری چشمگیر داشته اند، من واقعا از اینکه پاسخ نیکی ما را با بدی و اهانت می‌دهند متاسفم.

رئیس ائتلاف ملی عراق در ادامه برگزار نشست میان برخی کشورها در کشور همسایه عراق برای بررسی اوضاع این کشور بدون حضور هیچ نماینده‌ای از مردم و دولت عراق را "ننگین" خواند و گفت: این اقدام حاکمیت ملی عراق را هدف قرار داده است.

وی در ادامه از این کشورها خواست تا از آزمایش صبر مردم عراق دست بردارند چرا که صبر این مردم حدی دارد و زمانی فراخواهد رسید که عراقی‌ها به آن‌ها اشتباهاتشان را یادآوری کنند.

حکیم تاکید کرد: مردم عراق مخالف زبان تکبر و خود بالاتر بینی هستند و این کشورها را به واقع گرایی و بررسی حقایق موجود توقف سیاست تحمیل مسائل به عراق دعوت می‌کنم.

وی تاکید کرد: عراقی‌ها نمی‌خواهند دچار مشکلات طائفه‌ای شوند که پل‌های دوستی را خراب کند.

حکیم با رد اتهامات علیه گروه‌های داوطلب مردمی گفت: اگر داوطلبان مردمی طائفه گرا بودند، به دفاع از کشور و ایستادگی در برابر داعش نمی‌پرداختند.

رئیس ائتلاف ملی عراق در پایان هشدار داد: داعش از اقدامات برخی طرف‌ها در حوادث جانبی نبردها سوء استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha