• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95071811527
  • خبرنگار : 90089

واکنش شدید یک عالم دینی به اظهارات مداح مشهور

واکنش شدید یک عالم دینی به اظهارات مداح مشهور

یک استاد حوزه و دانشگاه با توهین‌آمیز دانستن اظهارات یک مداح مشهور که شب گذشته از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، واکنش نشان داد و گفت: شب گذشته یک مداح با توهین و جسارت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارات (ع) گفت «امام حسین (ع) هم فحش می‌داد».

به گزارش ایسنا،آیت‌الله سیدعباس حسینی قائم‌مقامی در شب هشتم عزاداری سید و سالار شهیدان به تبیین معارف آن حضرت تحت عنوان «از اسلام نبوی تا اسلام اموی، ملاک‌ها و معیارها» پرداخت و نسبت به اظهارات یک مداح که آن‌را توهین‌آمیز توصیف کرد، واکنش شدیدی نشان داد.

رئیس هیأت مؤسس اتحادیه اروپایی علمای شیعه گفت: شب گذشته قطعه فیلمی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که باید به آن گریست. حالم از دیدن این فیلم بد شد. در این فیلم ساحت اهل بیت توسط یک مداح که بیش از 40 سال است می‌شناسمش مورد جسارت قرار گرفت. این بنده خدا فردی متدین و سرشناس و خالص است و خیلی از حرف‌هایی که به وی نسبت می‌دهند به او نمی‌چسبد اما به مفهوم واقعی کلمه، بی‌سواد است.

رئیس انستیتو اروپایی الهیات صلح ادامه داد: در این فیلم مصاحبه‌گر به وی می‌گوید گاهی شما در جلسات خود انتقاد می‌کنید، که وی پاسخ می‌دهد بله، بعد از او می‌پرسد شما در جلسات خود فحش هم می‌دهید؟ این مداح بی‌سواد جواب می‌دهد بله خود امام حسین (ع) هم فحش می‌داد.

بنیانگذار مجلس اعلای شیعیان آلمان گفت: باید همه انا لله و انا الیه راجعون بگویند. این سخن در ایام ماتم و سوگواری اباعبدالله بیان شد آیا مراجع و مدعیان دینداری این فیلم را ندیدند؟ چرا هیچ واکنشی از خود نشان ندادند؟ آیا حاج اکبر ناظم و حاج مرشد و آقای شجاعی اینگونه بودند؟ به کجا می‌رویم؟ چرا از هیچ‌جا صدایی بلند نشد؟

حسینی قائم‌مقامی ادامه داد: آیا اباعبدالله ناسزا می‌گفت و فحش می‌داد و حُر فرمانده لشکر یزید ناسزا نمی‌گفت؟ این تناقض چطور قابل توجیه است؟ حر چون در برابر امام ادب کرد اهل نجات شد و ارتقاء پیدا کرد؛ آن وقت امام حسین(ع) ناسزا می‌گفت؟تصور این حرف هم سخت و شرم‌آور است. اگر بنده و امثال بنده نسبت به این توهین واکنش نشان ندهیم و اعتراض نکنیم، لباسمان را باید آتش زد و امام زمان (عج) این کار را می‌کنند و با هیچ فردی مدعی هم شوخی ندارند.

رئیس انستیتو الهیات صلح آلمان ضمن ابراز تأسف از چنین اظهاراتی گفت: وقتی یک عمر معیارها شناخته نشود اینچنین به ساحت معصوم (ع) جسارت می‌شود.

وی با طرح این پرسش که جوانانی که سخن این مداح را می‌شنوند چه احساسی پیدا می‌کنند؟ گفت: معتقدم اینها دو دسته می‌شوند؛ یک دسته جوانانی که در حالی که عمل دینی دارند، مسخ شده‌اند و گروه دوم می‌گویند ما اصلا دین نمی‌خواهیم. به والله به تالله به امام زمان (ع) به جده اطهرم سوگند بنده خودم به چشمم چنین جوانانی را می‌بینم در حالی به خود خدا قسم این جوانان از دین فراری نیستند بلکه به به دلیل توهمی که امثال بنده در ذهنشان می‌سازیم، از دین‌گریزان شده‌اند.

رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: اخیرا به جوان تحصیلکرده‌ای گفتم نور ایمان در نهان جان تو نهفته است. اگر من هم جای تو بودم شاید هزار بار بیشتر از فراری می‌شدم اما فرق من با تو این است که من چند نفر آدم دیده‌ام.

قائم‌مقامی در حالی که از شدت ناراحتی می‌گریست، گفت: خدایا اگر من سیدعباس حسینی قائم مقامی چیزی به دین تو نمی‌افزایم، در این شب عزیز یک لحظه به من فرصت نده.

این استاد حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: خدا آقای مهدوی‌کنی را رحمت کند. ایشان شاگرد مرحوم برهان بود. مرحوم برهان وقتی فردی به لباس روحانیت ملبس می‌شد می‌گفت خدا از شر این لباس حفظت کند. بلکه به تن کردن این لباس مسئولیت سنگینی دارد. باید دائم الاضطرار بود همان‌طور که حضرات معصومین این‌گونه بودند. باید از خدا خواست تدبیر امر ما را خودش انجام دهد و ما را به حال خود رها نکند. ما به خیر و شر خود آگاه نیستیم. باید مضطرانه به امام حسین(ع) متوسل شویم. این شب‌ها متمم شب‌های قدر است. کاستی‌هایمان را باید با شب قدر حسین (ع) جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: معیارها در هر حوزه‌ای دائما باید مورد شناسایی و احصاء قرار بگیرد. مهم این است که معیارِ معیار مشخص شود. در این صورت می‌توان تفاوت بین اطلاعات معیار و غیر معیار و ادعا را تشخیص داد. این معیارها بخشی از هندسه معرفتی هرم وجود شناختی است. علم‌ورزی و علم بسیط و مرکب با مبحث معیارها ارتباط دارند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

رییس سابق مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: خصوصیت گزاره‌های معیار، ناظر و داور بودن آنهاست. این گزاره‌ها بر گزاره‌های بسیط ناظر هستند. اگر در مجموعه‌ای با بیش از یک عضو روبرو باشیم حتما در این مجموعه گزاره معیار وجود دارد که ناظر و فرادست است. اگر بخواهیم این مجموعه را در قالب شکل هندسی نشان دهیم شکلی هرمی خواهد داشت که گزاره معیار، ناظر و فرادست در راس این هرم قرار می‌گیرد.

حسینی قائم‌مقامی با بیان اینکه با حذف گزاره معیار چه اتفاقی می‌افتد؟ اظهار کرد: دو حالت به وجود می‌آید یا اصلا مجموعه شکل نمی‌گیرد. انبوهی آیات و هزاران روایت و حدیث داریم که اجزاء معرفت دینی را تشکیل می‌دهد. در چنین مجموعه‌ای اگر گزاره معیار وجود نداشته باشد مواجهه، مواجهه خطی می‌شود و به تدریج تناقض‌ها و مشکلات خودنمایی می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در هر مجموعه‌ای همه اجزا با یکدیگر پیوستگی و همپوشانی دارند اما در جمع و با هم بودن، اینچنین نیست به همین دلیل به تدریج اختلافات بین اجزاء این جمع خودش را نشان می‌دهد و مجبور می‌شویم با تولید منطق درونی شکاف بین اجزاء را پر کنیم حال آنکه در مجموعه بهم پیوسته منطق بیرونی وجود دارد و منطق درونی در انسجام با منطق بیرونی است.

رئیس انستیتو الهیات صلح آلمان ادامه داد: در ترکیه همه سکولارها و گروهای مختلف دینی و سیاسی روزهای جمعه با حضور در نماز جمعه شهر را یکپارچه نمازخانه می‌کنند اما در غیر جمعه شهر یکپارچه رنگ اروپایی دارد. عجیب است، سکولار و مذهبی در ترکیه حول یک مسأله وحدت می‌کنند. مثلا آتاتورک دیگر عامل وحدت‌بخش سکولارها و مذهبی‌های این کشور است.

وی متذکر شد: یکی از نشانه‌های دین حقیقی وحدت‌آفرینی آن دین است و اختلاف‌افکنی یکی از پدیده‌های بدون منشاء دینی است به همین دلیل مجبور می‌شویم با ابزارهای امنیتی، انسجام را به جامعه تزریق کنیم یعنی با تحمیل عامل بیرونی، منطق درونی بر منطق بیرونی و بین الاذهانی تحمیل می‌شود و البته به صورت مصنوعی نتایجی دارد در حالی که در مجموعه انسجام واقعی از درون ایجاد می‌شود. در چنین وضعیتی عوامل پرسشگر متهم به تکفیر و بی‌دینی و بی‌ایمانی می‌شوند.

رییس سابق مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: البته یک اتفاق دیگری هم می‌افتد و آن تبدیل نشانه‌ها به سمبل و نماد است. خصوصیت نماد، رمزآلودی است و خصوصیت نشانه، شفافیت است. با چنین برهان و استدلالی خواب‌نمایی و مصلحت‌اندیشی و ارجاع به آینده و متهم کردن مردم به نفهمی توسط مدعیان دینداری در جامعه شیوع پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۰:۱۰

بله لعنت گفتن خودش فحش محسوب میشه و امامان همواره به یزید ویزیدیان لعنت فرستاده که در ادعیه موجود است . وخدا نیز بر ابولهب در قران فحش داده است . تبت یدی ابولهب

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۱:۴۵

سلام عزیزان من واژه لعن در مقابل واژه سلام در قرآن بکار رفته و در زیارت عاشورا هم که از منابع معتبر نقل شده سرار لعن و سلام است اما سب و لعن به یک معنا نیست در آموزه ای دینی ما هست که به بت بت پرستان هم سب نگویید چون آنها به مقدسات شما سب می گویند . اگر با واژه های مختلف و آموزه های دینی آشنا شویم و تفاوت این دو را بدانیم این گونه سخن نمی گوییم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۰:۲۴

سلام به نظر بنده بزرگان و علما باید ورود کنند و این حرکت را به شدت محکوم نمایند.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۱:۰۷

با تشکر بسیار زیبا سخن گفتید ولی به گفته خودتان اهل بیت در مقابل آن نادانها صبوری می کردنند ولی با وجود اشتباه این مداح که از روی جهالت بوده کمی با حوصله تر ومهربانتر صحبت می کردید نه چنین با تندی .دیگر هرچه خودت می دانی عالم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۹:۰۶

سلام دوست عزیز بیشتر صحبت ایشان این است که این مطلب چرا از رسانه پخش شده است . بله هرکسی می تواند اشتباه کند ولی وقتی این مطلب از رسانه پخش می شود یعنی مهر تاییدی بر صحبت ایشان زده می شود باتشکر

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۰:۲۲

اتفاقا بسیار بجا سخن گفتند چون مساله صرفا پاسخگریی به یک آدم بی سواد نیست بلکه مساله اصلی رویگردانی جوانان از دین به واسطه نادانی عده ای پر ادعاست که تریبونهای مهمی در اختیارشان قرار دارد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۲:۲۳

با سلام . میبایست ابتدا تعریف آقایون از " فحش " مشخص شود بعد جنجال سازی شود .با این موضوع که حاج آقا با بحثهای کلامی پیچیده سعی در حق به جانب بودن میکند مخالفم.ولی آنطور که از متون تاریخی و شرح مقاتل بر میآید امام علیه السلام کلماتی دارند که اولا سزا و روا و صحیح میباشد (که شما برداشت فحش ) و ثانیا این کلمات در ادبیات عرب متداول بوده و بار معنایی فحش گونه نداشته و ندارد .

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۰:۲۹

احسنت شما خیلی مردتر از برخی مردنما هستی که با نظرات آبکی و عادت ناصوات توهین و تهمت و افترا و اخیرا فحاشی صرفا دنبال منافع پوچ خویشند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۳:۱۳

خداوند به ايشان اجر دهد كه به اين قشنگى توضيح دادند ممنون

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۰۰:۱۵

این که سخن ایشان مورد تایید رهبری هست یانه، بعدا از موضعگیری ایشان مشخص می شود. زیرا رهبری فرمودند اگر طرفداران شخصی سخنی گفتند که ناروا بود باید آن شخص موضعگیری کند وگرنه به نام او نوشته می شود

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۶:۴۰

این مداح و همفکرانش معمولا از رهبری هم جلوتر حرکت میکنند و هیچ گونه مانعی براابر خود نمی بینند .باشد که پیرو راستین حضرت سیدالشهدا باشیم.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۶:۵۰

قرآن و احاديث كامل اين موضوع توضيح داده است و نهي شده است و در سيره پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام اين موضوع وجود ندارد. متاسفم كه از دين فقط خوانندگي را اين آقايان ياد گرفته اند و كاسبي مي‌كنند. شب هفتم ماه محرم آقايي را ش 3 نشان داد حركات يك خوننده معلوم الحال را در مي‌اورد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۷:۱۳

تو کشورمون گوشت رسیده به کیلویی ۴۰هزارتومان شماها دنبال چی هستید‌.تو رو خدا به داد مردم برسید اگه فکر آبروی ائمه اطهار هستید.اونام اول فکر مردم بود.شماها چی؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۸:۲۵

همین مداح بود که با قدرتمندان هماهنگ شد و برای دوره اولِ احمدی نژاد رای جمع کردند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۸:۴۴

لعنت کردن, یعنی طلب دوری از رحمت خدا برای ظالمان. این با فحاشیب کردن, زمین تا آسمان فاصله دارد. چطور امام علی(ع) به یارانشان می فرمایند: انی اکره لکم ان تکونوا سبابین شتامین. یعنی من بیزارم از اینکه شما (یاران من) فحاش و ناسزاگو باشید. آن وقت امام حسین(ع) - العیاذ بالله - بر خلاف فرمایش پدر بزرگوارشان فحاش و ناسزاگو باشند؟ چطور قرآن کریم می فرماید: و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله... یعنی به مشرکان ناسزا مگویید تا آن ها هم به عقاید شما توهین نکنند, آن وقت امام حسین (ع) - العیاذ بالله - فحاش و ناسزاگو هستند؟ منصور ارضی می گوید دعی بن الدعی ناسزاست در حالی که امام حسین(ع) صفتی را برای عبیدالله بن زیاد بن ابیه به کار بردند که حاکی از واقعیت بود و همه ی مردم، آن را می دانستند. حتی زیاد را چون پدرش معلوم نبود، زیاد بن ابیه می خواندند! معاویه تلاش می کرد تا این ننگ ها را از دامان زیاد و پسرش پاک کند و آنان را گاهی از نسل ابوسفیان و امویان می دانست! آیا موصوف کردن عبیدالله بن زیاد به دعی بن الدعی که غیر قابل انکار بود و همه می دانستند، فحش است؟ کدام یک از انسان های شریفی که مورد اهانت منصور ارضی قرار می گیرند، به زنازادگی مشهورند؟ متأسفانه دور برداشتن موجودات کم مایه و بی سوادی مثل ارضی در سال های اخیر، آبروی دین و اهل بیت(ع) را در معرض خطر قرار داده است و معلوم نیست حضراتی که برای کنسرت و فوتبال، فریاد وااسلاما سر می دهند، چرا در برابر این اهانت های آشکار به ساحت اهل بیت(ع) ساکتند؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۲۱:۲۶

احسنت برشما دوست عزيز

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۸:۵۳

بالاخره این آقاهامبورکی بودیاایرانی؟! هامبورکی بودنش ...یاعالم بودنش...سابق یافعلا" ،فلسفه می گفت یاریاضی !اصلا" چه می گفت.برادرهامبورکی مداحان کمسوادبیشترندانشاءالله منظوربدی نداشت.تازه جوانان ماکه همه چیزرامی شنوند قبول نمی کنند.اسلام علیک یااباعبدالله.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۹:۱۰

گویا این روحانی خودش هم بهره ای از سواد نبرده . بنده به برخی از این مداح ها انتقادهای جدی دارم. اما منظور از ناسزا در اینجا کاملا متفاوت از اون چیزی هست که این روحانی به ظاهر باسواد میگوید.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۰:۳۱

اوووه ظاهرا شما استاد فحش شناسی هستید

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۹:۳۲

فحش بد است. و آدم خوب هم فحش نمی دهد. اما من مونده ام با این همه لقب صادر کنیِ شما رییس مجلس اعلای شیعیان آلمان رییس سابق مرکز هامبورگ رییس هیئت موسس اتحادیه اروپایی علمای شیعه .... رییس انستیتوی الهیات صلح آلمان.. رییس ...... استاد حوزه و دانشگاه ! که این آخری دیگه خودش از اون حرفهاست و فقط هم به علما الحاق و الصاق می شود. نمی دانم کسی که به دین جوانان اضافه می کند .... و........ آیا ما فکر نمی کنیم همین جوری گفتن و نوشتن، خودش پس می زند و ضدتبلیغ است؟ ما مردم و دین و جوان و حوزه و دانشگاه و اروپا و ایران و ... را چه فرض کرده ایم که اینجوری هی لقب صادر می کنیم. چند عنوان، چند شغل، با چه هدفی ؟ جناب ایسنا، ای خبرگزار دانشگاهی... ؟! اون وقت، این شغلها بر اساس معیارهای آلمان همه درست و جمع شده است در یک نفر؟ یا اینکه................. ؟؟؟!! خود اساتید آلمانی، خود خبرگزاریهای آلمان در باره پروفسورهای خودشان اینجوری می نویسند؟!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۸:۲۳

اولا خودتون دارید میگید رییس سابق یعنی الان نیس. در ضمن بنده هم المان زندگی می کردم و باید بگم خیلی از اساتید بزرگشون چندین سمت داشتن و خبرگزاری ها تمام عناوین رو براشون به کار می بردن. ایشون هم همه این پست ها رو داشته با یه سرچ ساده تو خبرگزاری های المانی اینو می فهمیدید قبل از اینکه به یه نفر تهمت بزنید. در نهایت هم باید خاطر نشان کنم فعلا که تریبون دست ادم هایی که هیچ جایگاه درستی ندارن نه امثال ایشون.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۹:۳۸

امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: « فحش دادن ظلم است و ظالم در آتش دوزخ قرار دارد.[۳]» ۲ـ‌پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: « خداوند بهشت را حرام کرده بر هر دشنام دهنده بی‌ابروی بی‌حیائی که از آنچه می‌گوید و از آنچه به او گفته می‌شود باکی ندارد و متاثر و ناراحت نمی‌شود.[۴]» برگرفته شده از http://ahlolbait.blog.ir

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۹:۴۵

امام معصومیت غیرقابل تصوری دارد و این حرفها به امام اگر از روی نادانی نباشد کفرامیز است.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۹:۵۲

سلام علیکم اقا شما یا فحش را نمی شناسید ویا اینکه مغلطه میکنید مادرت به عزایت بنشیند در زبان عرب توهین وبه نوعی فحش تلقی میشود ولی در اصطلاح عامه فحش به حرفهای رکیک اطلاق میشود وبرداشت بسیار بد از ان میشود اگر شما کسی را لعنت کنی به چه معنی خواهد بود تعصب خوب است ولی ...........

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۰۹:۵۲

امامان ما هرگز فحش نمی دادند کلمه فحش از فحشاء به معنی زشتی و منکر می آید و لعنت کردن ظالمان نوعی مبارزه با ظلم است و با فحش متفاوت است فحش سخنان زشتی است که هرگز از دهان یک مسلمان واقعی بیرون نمی آید و نسبت دادن این عمل منکر به امامان معصوم و بزرگان دین عین گمراهی و گناهی نا بخشودنی است .

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۰:۲۸

چون امامان ما گوشت مصرف نمیکرده‌اند ما باید از گرونی و فقر بمیریم افرین به تو که به فکر دینتی به فکر شکمت نیستی ولی بدون دین کسی که جیب و شکمش خالیه با کسی که نمیدونه چطوری پولاش خرج کنه فرق داره تو که به اماما اعتقاد داری امام علی گفته فقر که از در بیاد تو دین میره بیرون.حضرت یوسف هم که میخواست مردم رو به خداپرستی دعوت کنه اول شکم گرسنه هارو سیر کرد ولی الان شکم دزد ها داره پر میشه خدا عاقبت مارو با این جماعت افراطی بخیر کنه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۰:۳۰

ما ملت ایران از شما بزرگوار طلب ببخش می کنیم زیرا این ما هستیم که رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی را انتخاب می کنیم و این ما هستیم که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را انتخاب می کنیم و این ما هستیم که مسئولیت همه گزینش های امون را بر عهده میگیریم و از شما بزرگوار که با دلسوزی و از سر تعهد این انتقاد درست و به جا را کردید تشکر می کنیم و ما ملت ایران در زمان کوتاهی پیگیری کرده و مسئولین خاطی را با عدالت مجاز می کنیم . و من الله توفیق ملت ایران (ره)

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۰:۳۰

امام حسین به ابن زیاد فرمودند: « الا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین بین السّلّة و الذّلّة و هیهات من الذّلّة و ما آخذ بالدنیّة ...» مردم: آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم، آیا این مطالب را تکذیب میکنید نام این جملات راچه میگذارید؟؟ آیا بی سواد خواندن رزمنده اسلام ومدافع اهل بیت و مداح ارزشی توهین نیست؟ دشمنی شما با ایشان بخاطر مواضع اصولی نامبرده در فتنه و سران فتنه 88 است .

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۰:۳۵

اگرمنظور ایشون از وحدت اینه که در مقابل هر انحرافی سکوت کنیم و لب بر نیاوریم اساسا امر به معروف و نهی از منکر بی معنا و شهادت در این راه که غایت هدف حضرت امام حسین علیه السلام است زبانم لال (فحش محسوب نفرمایند جناب)منتفی بود .لازم است ایشون به آیات و روایات بسیاری که با خودی نرم و با دشمن خشن باشید ونص صریح قرآن است عنایت ویژه مبذول دارند که آنچه در نظر ایشان فحش محسوب میشودالفبای خشونت اشت .زیادی نرمش وبخرج دادن کم کم تبدیل به کرنش وتسلیم در برابر دشمن خواهد شد.به ذات و روح هدف توجه فرمائید وجان خود را در این راه بدهید نه اینکه فحش خوب است یا بد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۱:۳۲

اگر از در خانه ای فقر وارد شود دین از پنجره خارج خواهد شد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۱:۴۳

سلام عزیزان من واژه لعن در مقابل واژه سلام در قرآن بکار رفته و در زیارت عاشورا هم که از منابع معتبر نقل شده سرار لعن و سلام است اما سب و لعن به یک معنا نیست در آموزه ای دینی ما هست که به بت بت پرستان هم سب نگویید چون آنها به مقدسات شما سب می گویند . اگر با واژه های مختلف و آموزه های دینی آشنا شویم و تفاوت این دو را بدانیم این گونه سخن نمی گوییم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۲:۰۲

درخصوص برنامه 2030 بنده وقتی این جمله را شنیدم و دیدم که این مداح محترم گفت امام حسین ع هم فحش می دادند مات و مبهوت ماندم که بدعت وصله به معصومین را هم شروع کرده ایم. تبت یدا درمقابل این آقا

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۲:۱۹

همتون یک مشت بیسوادین خدا به داد ملت برسه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۲:۲۰

عاشقان امام حسین (واقعی نه حرفی)مدافعان حرم منتظر حضور شما می باشند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۲:۲۳

یعنی این اقا نمیدونن امام حسین علیه السلام هنگامی که در مقام افشاء و ظاهر ساختن چهره کفر و نفاق بر می آید، خطاب به مردم کوفه و عراق می فرماید: « الا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین بین السّلّة و الذّلّة و هیهات من الذّلّة و ما آخذ بالدنیّة ...» مردم: آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم، خداوند پذیرش ذلت را بر ما و بر پیامبر و مؤمنین روا نداشته است و دامن های پاک و دارای اصالت و شرف، وخاندان دارای همت والا و عزت نفس ما، هرگز اجازه نمی دهند که اطاعت فرومایگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجیح دهیم...»

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۰:۳۷

پس فحش دادن هم جایز است احتمالا هر چه فحش رکیک تر باشد ثواب ان هم بیشتر است!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۰:۴۲

خدا رو شکر که روحانیان باسواد و خوش فکری مانند ایشان و آقای مازنی وجود دارندکه انحرافات این مدعیان کم سواد را با شجاعت و جسارت گوشزد می کنند هر چند در معرض ناسزا و اهانت قرار گیرند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۳:۱۸

خدا همه مون رو هدایت کنه!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۳:۲۰

شکم هم مهم است چون وقتی شکم سیر نباشد معنیویات معنی ندارد مداحان هم دارن خدایی میکنند نمیدونم چند نفر کشور رو اداره میکنن

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۵:۰۵

شما نفست از جای گرم در میاد فکر دینی,

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۷:۴۶

یکی با تخریب مزار سیدالشهدا در صدها سال قبل، یکی با ممنوع کردن روضه خوانی در صد سال قبل، یکی با آتش زدن خیمه های عزاداری در هفت سال پیش و یکی با تمسخر عزاداری و غذای نذری همین روزها و یکی با نسبت دادن چک های دروغین با عددهای میلیونی به ذاکرین اهل بیت این روزها؛ همه یک هدف را دنبال می‌کنند؛ دور کردن مردم از امام حسین و روضه و عزاداری! راز این همه تخریب و تهمت و استهزاء در قدرت نرم عاشورا نهفته است! دشمن فهمیده است که اگر مردم از عاشورا دور شوند می تواند همان بلایی را سر جامعه اسلامی در بیاورد که یزید بر سر جامعه اسلامی بعد حضرت رسول(ص) آورد! عاشورا راز زنده ماندن اسلام است و همه اینها تلاش مذبوحانه دشمن است برای دور کردن مردم از مجلس عزای حسین و مکتب انسان سازش شما با رسانه ای کردن سخنان مداح معروف هدفتون این بود که ایشان توسط تعدادی که مخالف عاشورا هستند مورد هجوم قرار بگیرند که موفق هم شدی . اخوندی که بصیرت نداشته باشه نتیجه همین میشود

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۲۳:۵۶

ما به دشمن نیازی نداریم وقتی امثال شما فکر میکنن روضه ی اهل بیت به فحاشیه.یه نفرم که یه انتقاد می کنه زود موضع میگیرید. و واقعا میخوام بدونم اون مداحی که بالا منبر فحش میده با بصیرته؟کاش یکم به جای شور حسینی شعور حسینی داشتیم.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۹ ۱۹:۱۸

«مومنی» توهینی نکرده و تهمتی نزده. حرف در این باره است که این جوری ذکر القاب پشت سر هم، ضد تبلیغ است.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۰:۴۷

متاسفانه برخی مداخها بدلیل ایتکه کنترل احساس عوام وخواص را درزمان مداحی بدست میگیرند وآنهانیز به مناسبت مصیبت واردشده به اهل بیت دچار انقلاب روحی شده واشکی میریزند این موضوع حس غرور وکبر اکثرمداحان را برانگیخته وامر بر خودشان متشبه میگردد وحس خود برتربینی چنان در آنها تقویت میگردد که بخود اجازه میدهند خط قرمز هارا در نوردیده وبدون در نظرگرفتن جایگاه واندازه خود، مقام ومعصومیت ائمه را نیزهدف قرار داده واگر خود به مناسیتی فحاشی نموده اند بخود اجازه دهند که بدون دردست داشتن سند ومدرک تاریخی معتبربه شیوه همذات پنداری نعوذبالله این عمل را به نوامیس الهی مانند حضرت سیدالشهدا نیز نسبت دهند وآسوده خاطرباشند که هیچ مرجعی جرئت بازخواست آنهارا نداشته واگر به فرض محال احدی جسارت اعتراض یاشکایت داشته باشد حکم تبرئه!یا جریمه ای نقدی سبک!!برای خالی نبودن عریضه !!از جانب دستگاه قضائی ازسوی قضاتی عافیت طلب ونچندان دلسوزبه حال قوه متبوعه واخلاق جامعه در انتظارشان میباشد.بیادبیاوریم دومداح مشهور م-ا وس-ح در دولت قبلی هم توهینهای رکیک به رئیس جمهوروقت ومقامات رسمی وابسته به ایشان نمودند وحتی م-ا ترور وپرداخت دیه را به آدمکشان اجاره ای!!وعده داد وعلیرغم شکایت دستگاه اجرائی وعلیرغم هنجاروساختارشکتی قانونی حکم تبرئه!!؟تیز از جانب قاضی شجاعی!!!دریافت کرد در حال حاضر نیز آقایان معارضی نداشته وگوشها بس سنگین شده است.....وهوا بس ناجوانمردانه سرداست.......

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۰:۵۰

باسلام ای کاش قبل از اینکه مثل شما علمای بزرگوار بخوان در مورد یک جایگاه یاشخص اینقدر راحت نظر بدن یک مقدار با تامل بیشتر و درنگ عمیق تر مطلبشون رو بیان بفرمایند و همه ی جوانب رو در نظر بگیرن اگر شما با دقت زیاد اون کلیپ رو دوباره ببینید اگر واقعا عالمانه بسنجین شاید نظرتون عوض بشه الحمدلله اختلافی که با حرف های شما بین شیعیان اهل بیت اتفاق داره می افته خیلی…

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۱:۲۸

من رضا هستم این پاسخ را برای به خانم ((مینا ))نوشتم اشتباها در این قسمت درج شد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۱:۳۰

احسنت شما خیلی مردتر از برخی مردنما هستی که با نظرات آبکی و عادت ناصوات توهین و تهمت و افترا و اخیرا فحاشی صرفا دنبال منافع پوچ خویشند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۱:۳۲

امان از دست این دلواپسان امااااان...

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۱:۳۶

سپاس خواهرم در اوج ادب و شعور به زیبایی پاسخ دادید کاش دیگران هم یاد بگیرند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۷:۲۸

چه میشه کرد وقتی تریبون دست کسانی مثل این مداحه و هیچکس هیچ واکنشی نشان نمیده فقط کافیست یک کنسرتی در یک شهر اجرا بشود.تمامی اقایون فریادشون بلند میشه.امیدوارم هرچه زودتر امام زمان ظهور کنه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۱ ۰۳:۳۱

سلام و ادب. آیت الله قائم مقامی یکی از مهذب ترین و آزاده ترین روحانیونی است که میشناسم. شاگرد بزرگانی چون آیت الله حق شناس ، آیت الله حسن زاده و جوادی آملی، که محضر آیت الله اراکی را هم درک کرده اند و در فقه و فلسفه هم ید طولا دارند.. ایشان مرد بادتقوا و دانشمندی است. مداحان باید زانو بزنند خدمت ایشان.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۱

ایا این این فرمایش اقا امام حسین ع تازه به گوش این مداح خورده که استنباط فحش نموده یعنی بعد از 1400 سال مداحی مداحان در مورد واقعه کربلا فقط این مداح معروف به این کشف ... دست پیدا کرده است....

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۲ ۲۰:۰۴

به نظر من آقای ارضی منظورشان بیشتر این بود که یک مداح باید در مسائل سیاسی اظهار نظر کندقرار نیست که فقط بیاد یه مداحی بگه و بره باید مردم رو چنین کسایی با مسایل روز آگاه کند و مخالفت خودشون رو با کسایی که برای دین ما و انقلاب ما مشکل بوجود میارن ااعلام کنند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۴ ۰۹:۴۸

مداح اهل بیت داریم که وقتی پای روضه آنها آدم قرار می گیرد افتخار می کند ولی بعضی مداح اهل پول وجناحی وباندی هستند وآدم را از عزاداریها بی زار وفراری می دهند.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۴ ۱۳:۰۳

امام حسین علیه السلام درباره یزید علیه العنه فرموده است این زنا زاده بچه زنا زاده مرا بین دو امر مخیر نموده است یا بیعت کنم با او یا کشته شوم هیهات من الذله این فحش نیست این لینک را هم ببینید http://www.pasokhgoo.ir/node/2376

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۵ ۱۱:۲۲

باسلام ظاهرا شما سخن اقا امام حسین را بد ترجمه کردید چون اصلا به معنی الدعی و تفاوت آن با زنا زاده فرق قائل نیستید الدعی یعنی کسی که اصلو نسبش مشخص نیست معنی این سخن این است که یک بی اصل و نسب که فرزند یک بی اصل و نسب دیگر است مرا بین دو امر مجبور کرده است ......... بی اصل و نسب یعنی کسی که پدر یا مادر مشخصی ندارد .. حال این یک واقعیت تاریخی بوده است نه یک تهمت . کنایه ای بوده به کسانی که در صف او هستند و بر روی کسی که اصل ونسبش به پیامبر میرسد شمشیرمیکشند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۲:۳۷

احسنت