• جمعه / ۱۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95071609874
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

جزیره لارَک، صاحب خط مسافربری دریایی شد

جزیره لارَک، صاحب خط مسافربری دریایی شد

ایسنا/هرمزگان شاید برای مردمی که صدها سال برای رفت‌وآمد به قشم و بندرعباس از قایق و شناورها مختلف استفاده می‌کردند، این لحظه‌لحظه‌ای رؤیایی باشد، رؤیایی که با دستان استاندار هرمزگان و تدبیر دولتمردان عملیاتی شد؛ خبری که شاید برای بسیاری از خوانندگان این سؤال را مطرح کند که مگر این جزیره، خط مسافربری نداشت؟ آری نداشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سکونت در جزیره لارک که بیشتر غواصان و صیادان با آن خاطرات خوشی دارند، برای ساکنان 450 نفری‌اش چندان راحت نبوده و همواره یکی از مشکلات مردم این جزیره، نوع دسترس به قشم و بندرعباس بوده است.

مردمان سخت‌کوش این جزیره که عمدتاً به صید و غواصی مشغول‌اند، سالانه 800 تن ماهی از آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بیرون می‌کشند و امروز چشمان مردمش از شادی ایجاد خط مسافربری دریایی خیس است.

آخر هفته‌ها با لارک

مدیر بنادر و دریانوردی قشم دراین‌باره می‌گوید: هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای حرکت شناورها به صوت دو روز آخر هفته دیده‌شده و دو سرویس در ساعات 9 و 16 از قشم و دو سرویس نیز از لارک در ساعات 9 و 30 دقیقه و 16 و 30 دقیقه به سمت قشم حرکت می‌کنند.

بلیت 12 هزارتومانی یا رایگان؟

«سیدباقر موسوی» در ادامه برنامه‌ریزی برای انتقال روزانه 250 نفر را ازجمله اقدامات این اداره برای بهبود تردد در این خط دریایی برشمرد و هزینه بلیت را نیز 120 هزار ریال اعلام کرد البته پیش از این از سوی فرماندار قشم هزینه تردد این مسیر را رایگان اعلام کرده بود.

البته مدیر بنادر و دریانوردی این را هم اضافه کرده که در صورت افزایش استقبال، تردد در روزهای دیگر هفته نیز اضافه می‌شود.

استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح این خط مسافربری دریایی گفت: این خط دریایی برای اهالی جزیره لارک به‌صوت رایگان به مردم خدمات خواهد کرد.

فرماندار قشم نیز می‌گوید: سعی داریم با اقدامات تشویقی، جزیره لارک را به‌عنوان جزیره سلامت به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانیم.

«علیرضا نصری»، معرفی این جزیره را در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با بسترسازی مناسب می‌توان از ظرفیت‌های این جزیره همچون غواصی و سواحل زیبای آن برای توسعه گردشگری و نمایاندن لارک به‌عنوان جزیره پاک به جهانیان استفاده کنیم.

وی در پایان بیان کرد: هدف از ایجاد این خط دریایی، تسهیل در عبور و مرور مردم این جزیره و همچنین توسعه گردشگری است.

جزیره لارک با ۷/۴۸ کیلومترمربع مساحت، در فاصله ۱۸ مایل دریایی از مرکز استان شهر بندرعباس و ۶ مایل دریایی از شهر قشم و در جنوب شرقی این شهر، در تنگه هرمز قرار دارد. جزیره لارک در بخش شهاب شهرستان قشم و در طول 11کیلومتر و عرض 7 کیلومتر قرار دارد.

این جزیره از کوه‌های آتش‌فشانی مخروطی شکل تشکیل‌شده است. بلندترین نقطه آن ۱۳۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بزرگ‌ترین قطر آن ۶/۱۰ کیلومتر است. در این جزیره فعالیت کشاورزی وجود ندارد و تنها فعالیت اقتصادی اکثر اهالی جزیره لارک صید و غواصی است.

جزیره لارک از قرن شانزدهم به بعد مدتی در تصرف هندی‌ها و پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها بوده و تأسیسات قلاع نظامی با تجهیزات توپ و برج‌های دیده‌بانی هنوز در جزیره لارک به چشم می‌خورد که حکایت از اهمیت این جزیره درگذشته می‌کند.

تهیه و تنظیم از «نصیر عالیخانی»

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha