• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95071106564
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله یزدی:

بعد از گل ایران به کره در روز تاسوعا، آیا می‌توان جلوی خوشحالی مردم را گرفت؟

بعد از گل ایران به کره در روز تاسوعا، آیا می‌توان جلوی خوشحالی مردم را گرفت؟

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به زمان برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی(روز تاسوعا)، گفت: ممکن است گفته شود که بازی نکردن ما برای ما هزینه‌هایی خواهد داشت ولی باید همه این هزینه‌ها را داد تا این حرمت‌ها حفظ شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: این نشست خبری بر اساس احساس نیازی بود که در عرصه‌های مختلف حس می‌شد و بنده این سخنان را در جایگاه شخصی خود عنوان می‌کنم نه از جایگاه سمت حوزوی و اولین بحث من در این نشست نصیحت به وزیر ارشاد است.

وی با این مطلب که وزیر ارشاد احیاگر کنسرت‌ها در کشور است، گفت: ایشان خود به این نکته اقرار کرده است که احیاگر کنسرت‌ها در کشور بوده است. ایشان در دوره وزارت خود همه روز مجالس بزرگداشت ویژه آوازه‌خوانان و تارزنان و برخی هنرمندان برگزار می‌کنند و آنها را تحت ترویج هنر اجرا می‌کنند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از ایشان می‌خواهیم در این مدت مسوولیت فکر کنند که چه چیزهای را در کشور ترویج کرده‌اند و آنها چه مسائلی در کشور ایجاد کرد. دیروز در یک جشنواره تئاتر خیابانی عنوان کردند که تئاترهای خیابانی می‌تواند موجب نزدیکی ادیان به هم شود در حالی که این مساله ناشی از بی‌سوادی است.

یزدی تصریح کرد: بنده نسبت به کنسرتی که در قم برگزار شد اعتراض کردم. اگر فیلم آن کنسرت را ندیده بودم تصمیم دیگری می‌گرفتم ولی وقتی فیلم کنسرت را دیدم، متوجه شدم تا چه حد حریم شکنی شده است.

مدیرکل ارشاد قم در این زمینه عذرخواهی کرده است ولی هیچ‌کس عذرخواهی او را نمی‌پذیرد چون حریم حرم شکسته شده است. حریم حوزه و مرجعیت در این واقعه شکسته شده و ایشان باید استعفا دهد و برود.

وی تصریح کرد: مسائلی که در این کنسرت روی داد مسائل بسیار زننده‌ای بود، زیرا این شهر، شهر اهل بیت است و نباید این مسائل در آن دیده شود. بنده به رییس جمهور توصیه می‌کنم که با توجه به غیرت دینی و لباس روحانیت که به تن دارید جلوی این فعاللیت‌ها را بگیرید و در مقابل آنها عکس‌العمل نشان دهید. از رییس جمهور می‌خواهم به آنها تذکر نشان بدهد چراکه این فعالیت‌ها نتیجه‌ای جز کاهش محبوبیت دولت نخواهد داشت.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وزیر ارشاد در جایی گفته بود که قم باید بررسی کند که چه موسیقی جایز است و چه موسیقی جایز نیست. شما باید کار خود را انجام بدهید و حق اظهارنظر در این زمینه را ندارید. نظر قاطع رهبری آن است که ترویج موسیقی در کشور نباید انجام شود این بحث با موسیقی متفاوت است و نظر ایشان این است که ترویج نباید صورت بگیرد و شما دارید این کار را انجام می‌دهید. در دوران وزارت شما برخی کتب که اجازه چاپ نداشت دوباره اجازه چاپ گرفت. من از نمایندگان مجلس به خصوص رییس مجلس می‌خواهم که نظارت کافی داشته باشند. برخی فعالیت‌های این وزارتخانه آمار طلاق را در کشور بالا می‌برد. شاید آنها به خود بگویند که طلاق به ما ربطی ندارد ولی فعالیت‌های فرهنگی در همه چیز تاثیر دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان درخصوص بازی ایران  و کره‌جنوبی در مقدماتی جام جهانی گفت: مطلع شدم وزیر ورزش در این زمینه تلاش‌هایی برای تعویق این دیدار انجام داده است و نامه‌نگاری‌هایی انجام گرفته است ولی خطاب به وزیر ورزش بیان می‌کنم که شما در سایه همین احترام‌ها به محرم و صفر به وزارت رسیده‌اید. نظام ما هم در همین محرم و صفر محقق شد. این همه شهید در این انقلاب به شهادت رسیده‌اند تا این کشور این حرمت‌ها را حفظ کند و همه چیز ما از محرم و صفر است.  اگر قرار باشد به همین راحتی نسبت به این مساله بی‌حرمتی کنیم، حرمتی باقی نخواهد ماند. ممکن است بیان کنید که بازی نکردن ما برای ما هزینه‌هایی خواهد داشت ولی باید همه این هزینه‌ها را داد تا این حرمت‌ها حفظ شود.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: من شما را نصیحت نمی‌کنم بلکه از شما می‌خواهم این بررسی را انجام دهید و اگر قرار است تعطیل شود بهتر از حرمت شکنی است. اگر قرار باشد که برای حفظ حرمت عاشورا قبل از مسابقه مداحی صورت بگیرد، پس از گل توسط ایران آیا کسی خوشحالی نخواهد کرد و آیا می‌توان جلوی خوشحالی مردم را گرفت؟

یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با فرا رسیدن محرم گفت: در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان نیز باید مسائل مختلفی مورد نظر واقع شود که مهم‌ترین آن بیان فلسفه عزاداری و قیام امام حسین است. در این بین مداحان برگزار کنندگان هیئت‌ها باید خود را با موازین دینی همراه کنند. مداحان نباید مرزهای خود را فراموش کنند. نباید برای یک سینه‌زن احادیث ضعیف خواند تا او با یک چای دادن در یک روضه از عقوبت گناهانش معاف می‌شود. روضه جای بشارت و هشدار است.

وی تصریح کرد: حوزه نمی‎تواند در مسایل فرهنگی امر و نهی منجر به نتیجه حاکمیتی داشته باشد بلکه این خواسته را مطرح می‎کند و دولت و نهادهای اجرایی و فرهنگی هستند که باید با منکرات مقابله کنند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برخی فرق و مذاهب و نحله‎های انحرافی سعی دارند به هر شکل ممکن وارد فضای اجتماعی و فرهنگی و حوزوی شوند و در این میان حتی به سراغ طلاب جوان هم می‎روند ولی در این زمینه حوزه از این تحرکات اطلاع داشته و سعی دارد که با روش‎های مناسب جلوی این تفکرات و حرکات را که از گذشته‎های دور نیز و جود داشت بگیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ولایت پذیری مسوولان و آحاد جامعه گفت: ولایت پذیری یعنی اینکه اگر مطلبی از سوی ولی فقیه بیان شد و با تفکر من ناهماهنگ بود حتی در دل نیز دیگر تفکر خود را برتر ندانم و از نظر رهبری اطاعت کنم. رهبری به مشکلات واقف هستند و در آخرین دیداری که با ایشان به عنوان رئیس مجلس خبرگان داشتم درحالی که نگرانی‎های عمیق خود را از برخی جهات بیان کردم ایشان با بیانات خود به بنده آرامش دادند که بخشی از آن بیانات همان بیانات امام راحل به ایشان بود.


عضو فقهای شورای نگهبان در پاسخ به مطلبی مبنی بر اینکه حضور زنان در قم با مانتو بافت مذهبی شهر را بر هم ریخته است گفت: نباید این چنین سخن گفت زیرا اسلام ما را به رعایت حجاب ملزم کرده است ولی سخنی از چادر و مانتو نیاورده است؛ یعنی اگر حدود اسلامی رعایت شود، نوع پوشش تفاوتی نخواهد داشت به همین جهت در این عرصه باید بیشتر روی پوشش کار کرد تا نوع پوشش؛ گرچه رهبری فرمودند که چادر حجاب برتر است ولی امروزه زنان ایرانی در نقاط مختلف با پوشش کامل و با حجاب کامل و بدون چادر زندگی می‎کنند و این امر هم مشکلی ندارد.

یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نسل جدید حوزه نیز بیان کرد: حوزه علمیه ما همیشه به دنبال نخبه پروری بوده است. مراجع تقلید نیز به این امر اصرار دارند. البته قرار نیست همه طلاب مرجع شوند. خوشبختانه امروز در قم طلاب بسیاری هستند که در رشته‎هایی چون فلسفه و حدیث و تفسیر و.... به درجات عالیه رسیده‎اند و همین مساله نوید دهنده آینده درخشان در حوزه است.

 
وی گفت: خوشبختانه جوانان این نسل بسیار قوی و خلاق هستند و با استفاده از ابزارهای روز به خوبی دانش خود را تقویت کرده و به دنبال کاوش در عرصه‎های جدید هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۳:۲۵

یه نفر بگه جریان قم چیه؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۳:۳۶

زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست/ در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست/ یا هم اینکه/ هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز (شادی و آزادی)/ نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۳:۵۷

رحمت خدا و پیامبران خدا بر آیت الله یزدی که از خون شهیدان و اسلام خوب دفاع می کند.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۴:۰۴

واقعا این افکار دست کمی از افکار داعشی ندارد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۵:۴۰

حالا مشکل نیست شاید هم ایران گل خورد و فضای ورزشگاه غمگین شد!الله اعلم-

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۵:۴۳

خوشا به حال امام حسین (ع) که پیروانی این چنین دارد!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۵:۴۸

نباید فوتبال رو سیاسی و مذهبی کنیم فوتبال باعث شادی عده کثیری میشود که در جامعه پیامدهای خوبی دارد کاش میشد بدون تماشاگر برگزار می شد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۵:۵۴

چرا نمیشه ؟عشق امام حسین جایگزین ندارد این چه مقایسه ای است حاج آقا

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۶:۱۲

چرا این آقایان وقتی در دولت قبل بیت المال تاراج شداینچنین صدای وای اسلاما در نیاوردند؟ .

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۶:۲۲

نظر رییس جمهور برگزاری هر چه بهتر و منظم تر کنسرت ها حتی در شهرهای مذهبی بود حتی در زمینه برگزاری کنسرت در مشهد هم به وزیر دستور دادند که پرشورتر از قبل برگزار شود چون مردم تفریح و امور مفرح دارند آنوقت یکی مثل این آقا برای جماعتی چند میلیونی تصمیم می گیرد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۶:۲۹

بابا از حالا جوش نزن...

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۶:۳۹

چی بگه آدم واقعا؟ امثال ایشون وظیفش به خوبی انجام میده الان گیرشون یا به کنسرته یا عزاداری چیکار کنیم بخاطر شما ببازیم که چه؟ مگه فیفا برنامش بر اساس ما میچینه؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۶:۴۸

چطوره مثل قوانين داعشي بعد از زدن گل ، زننده گل را شلاق بزنيم خيلي بهتر مي شه ها

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۶:۵۰

آخه ما کجا داریم زندگی میکنیم قرن حجر هم چنین تفکراتی وجود نداشت که الان داره آخه یک نفر بگه اگر خوشحالم بشن به خاطر شهادت امام حسین نیست دارم دیوونه میشم از این اظهار نظرات خدایا خودت نجاتمون بده

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۸ ۱۰:۰۱

با نظر شما کاملا موافقم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۷:۰۲

خوب با اجازه بزرگترا تو سر خودمون می زنیم....

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۷:۰۵

با عرض سلام من می خوام بگویم امام حسین آنقدر تو دل ایرانی‌ها عزیز هست که با این چیزها حرمتش شکسته نمی‌شه. سوال من از این عالم دینی اینه که بهتر نیست جا این همه ظاهر یکم افکار امام حسین رو توسعه بدید که عده‌ای مال مردم و نخورن یا نرن تجارت. سیاست رو به دین ترجیح ندن. فساد اخلاقی نکنن و امر به معروف و نهی از منکر واقعی باشد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۷:۵۳

به نظر من درست میگن ایشون اصلا ایران نباید فوتبال بازی کنه خدایی نکرده یک نفر خوشحال بشه میدونی چی میشه ؟؟؟ نهههه میدونی ؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۸:۳۶

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند ......... این است روزگار امروز ما

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۸:۴۱

هر چی جای خودش ....تا حالا خود آقای یزدی روز تاسوعا خنده نکرده .مراسم یادبوده نه خاکسپاری مسایل را قاطی نکنید. مردم عزاداریشون هم میرون. خیلی‌ها که میان آن‌جا بلکه ارج و قربشون از بعضی‌ها بیشتر باشه.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۹:۵۵

واقعا مشکلتون همونه آیا با شادی نکردن ما امام حسین(ع) زنده میشن. اسلام به خطر میفته؟ چرا اختلاس‌های وحشتناک یادتون نمیاد؟ چرا بی عدالتی‌ها یادتون نمیاد؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۲ ۱۰:۱۲

صحبت ایشون بیشتر از اینکه بخواهد مذهبی باشد سیاسی است...

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۲ ۱۳:۲۷

با گریه گردن تو امام حسین(ع) زنده نمیشه ولی اگه خدایی نکرده از خانواده‌ات یکی از دنیا رفت تو تو روز مرگش شادی میکنی؟ این افکار شما ضد اسلام است . امام حسین رو نمی شناسید اگه جریان عاشورا رو به مسیحی تعریف کنم میشینه گریه میکنه هر کی که به یاد امام حسین و دلاوری و شهادتش بیفته و گریه نکنه و برعکس تو تاسوعا خوشحال بشه باید از انسان بودنش شک نکرد نه شیعه بودن متاسفم با این نظراتون اگه ایران قول بزنه همتون شاد میشید نمی تونید انکار کنید از امام حسین امروز(امام زمان عج) خجالت بکشید واقعن که....

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۴:۰۱

سلام فکر میکنم امام حسین (ع) بیشتر از اینکه به فوتبال حساس باشه به دروغ و دورویی و اختلاس و دزدی و کم فروشی و طلاق و اعتیاد و زورگیری و کشته های جاده و خود کشی ها و سن ازدواج و فاصله طبقاتی و ریزگردها و بیکاری و بی خانگی و اجاره اخر ماه و هزینه های پزشکی زیاد و ..... حساس هست. خدایا کمک کن خودت.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۰۷

آقا جان من فوتبال و دین رو با هم قاطی نکنین خواهشا چرا همه چی رو الکی ب دین میچسبونید گناه داره بخدا.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۲۹

اتفاقا باید با تماشاچی و با مراسم ویژه تاسوعا مثل سینه زنی همراه باشد که تبلیغ بزرگی برای این مراسم است و تماشاگران جای تشویق یاحسین و یا ابوالفضل بگویند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۴۳

هنگامی که حضرت امام در قید حیات بودند و برای اولین بار پس از انقلاب عید نوروز با ماه محرم همزمان شد عده ای به همین ترتیب صدای وااسلاما سر دادند. حضرت امام فرمودند بهتر است شما مداخله نکنید مردم خودشان میدانند چه بکنند. حالا هم مردم خودشان می دانند چه بکنند. بسیار ساده است شادی کردن برای زدن یک گل هیچ ارتباطی به بی حرمتی به سرور و سالار شهیدان ندارد. حرمت ایشان نزد ایرانیان با یک شادی چند دقیقه ای آسیبی نمی بیند.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۲:۳۶

ب بیتا جان: اول بروگل رو درست بنویس بعدادرمورد عظمت امام حسین(ع) نظر بدین چرا همه چیز را با هم قاطی می کنیداولا احترام امام برهمه واجب است ولی نه اینکه کسی روز شهادتش حرف هم نزنندبعداش شاید ما گل خوردیم بعد 100هزار نفر توی استادیوم همه گریان وعزادار میشن تازه کلی هم امثال شما خوشحال میشن

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۵:۳۸

بازی فوتبال در روز عاشورا یا تاسوعا حرمت شکنی است. بسیاری از علما انجام این بازی را صلاح نمی‌دانند. چگونه می‌توان در ایام عزاداری فوتبال بازی کرد و عده‌ای هم شادی و خوشحالی کنند؟ واقعا داریم به کجا می‌ریم؟ این همه از بیت المال خرج این فوتبالیستا میشه که اکثرا هم بی‌نتیجه اس، لااقل به ارزش های دینی مردم احترام بگذارید. این بازی را لغو کنید تا مردم جهان ببیند ما پای ارزش هایمان تا آخر ایستاده ایم. یا حق

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۲۰:۱۴

مگه مردم کل 60 روز محرم و صفر رو دارن گریه میکنن که میگن شادی نکنند؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۰۰:۵۱

واقعااین نظرات،مانندداعش است که همه چیزراحرام می دانند؟آیایک تذکرشرعی راهم تحمل نمی کنید؟انقدرسکوت کردندکه وضعیت جامعه این شده است. ایسنانظرات توهین آمیزرامنتشرنمی کند،درنظرات برخی دوستان که مستقیمابه یک عالم دینی،توهین شده است؟! آزاده باشیم.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۰۲:۵۳

واقعا که!ترویج موسیقی مشکل داره؟موسیقی با خون ایرانیا آمیختست!از زمان های دور!چه بخواهید و چه نخواهید شادی‌مون همیشه پا برجاست امام حسین(ع) سر جای خودش خب اگه ما خوسحال شدیم امام حسین(ع) ناراحت میشه میگه چرا بعد از ۱۴۰۰سال خوشحال شد تو عزای من؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۰۵:۳۷

برگزاری این فوتبال در روز تاسوعا اشتباه محض است و موجب پشیمانی خواهد شد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۰۱

به ناصر: هیچی پیدا نکردی بگی به غلط املایی گیر دادی این دیگه نهایت احمقیه که از اون همه مطلب بیای به گل گیر بدی مینویسم قول به تو هیچ ربطی نداره در ضمن هیچ کی نمیگه که تو عاشورا لال شو بشین به میزان شناخت افراد از امام حسین بستگی داره که شادی کنن واسه یه گل دنیوی یا گریه کنن واسه مظلوم و شهید عالم ایشالا ببرین ببینیم گریه میکنید یا شادی در ضمن حتی اگه بهترین آرزوم هم تو روز عاشورا بیفته من شادی نمیکنیم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۰۴

یعنی عظمت امام حسینو تو میدونی؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۰۷

به علی-رضا: اصلا نمیدونم با چه زبانی به شما آفرین بگم چه کم هستن افرادی مثل شما باید میلیون ها پول بدیم به این فوتبالیستای پرحاشیه و به درد نخور ولی تنها مشکل این جماعت شده اختلاس تو پای ارزش هات بایست پشت رهبرت باش ببین اختلاس ها درست میشن یا نه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۵:۰۳

ببخشید کلمه لال شی یکم بی ادبانه شد منظورم این بود که هیچ کی نمیگه حرف نزن یا شادی نکن این به خود تو بستگی داره بری گریه کنی یا شاد شی و داد بزنی

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۰۱:۱۲

بازی فوتبال و هر فعالیتی غیر از عزاداری حرام است .

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۱۸:۲۸

به علی: از اسمت خجالت بکش برو نظر مراجع تقلید رو درباره قمه زنی بخون بعد نظر بنویس جاهل..

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۲۲:۵۱

واقعا داریم پا جای پای مسیحیا در قرون وسطی میگذاریم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۶ ۱۳:۱۸

تیتر جالبی زدید. مشکل همینه . گویا شادی مردم برای بعضی ها مصیبت است. افراد یا عزادار امام هستند یا نیستند. اگر عزادارند به تماشای فوتبال نروند و در مساجد و تکیه ها مشغول باشند . همه که قرار نیست در تمام دقایل دهه محرم گریه کنند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۶ ۱۷:۲۸

کاش مسائل معیشیتی مردم هم به این صورت و سرعت دغدغه می‌شد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۷ ۱۱:۰۸

خدايا مارو ببخش از اين كه ورزشكارانمون پاشونو ميزارن تو زمين فوتبال و به كره توفيقي ده تا مارو حداقل سه چهارتا گل بزنن تاباچشماني اشكبار استاديوم را ترك كنيم.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۷ ۱۹:۲۹

این‌گونه حرف هارو بابا ول کنید بذارید زندگی‌مون رو کنیم. عشق است شادی کنسرت که بهترین چیز برای شاد کردن هست. از رئیس جمهور و وزارت ارشاد تشکر میکنم که به حرف های این چنین آدم ها توجه نمی‌کنند و میگذارند ما جوان ها شاد باشیم اگر با این آدم‌ها بود الان ما 365روز سال رو باید توی غم باشیم دم هر کی گرم که تا این حد مارو آزاد گذاشتن ممنون

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۷ ۲۰:۵۷

اختلاس های میلیاردی و بخشیدن املاک نجومی بیت المال گریه کردن داره نه گل زدن تیم ملی کشورمون

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۸ ۰۲:۰۷

به بیتا و ... : "با گریه گردن تو امام حسین(ع) زنده نمیشه ولی اگه خدایی نکرده از خانواده‌ات یکی از دنیا رفت تو تو روز مرگش شادی میکنی؟..." به نظر من که عزاداری آقا امام حسین و یاران و خانواده اش توفیق زیادی می خواهد ؛ کسانی بوده اند که حتی به یاد آن مصیبت ها ، مصیبت آن طفل خردسال که از غم و گریه فوت می کند؛ خیلی خیلی ناراحت هستند ولی این دلیل نمیشه که فقط در چند روز ظاهر سازی کنیم ؛ اگه وقعا کل ارض ها و روزها کربلا هست پس اینهمه ناراحتی فقط برای چند روز چیه ؛ نباید انتظار داشته باشید برای چند روز فقط ظاهری همه مردم عزا دار باشند، مگه همه امام حسین را می شناسند ، این از رسم های بد ما ایرانی هاست که میخواهیم حتما همه مثل ما فکر کنند؛ مثلا اگه عروسی داریم در کل خطوط اتوبان آهسته حرکت کنیم که راه همه بسته شود و ... روز تاسوا و عاشورا عزای عمومی هست و همه جا تعطیل هست از این نظر بازی فوتبال در ورزشگاه عمومی کار درستی نیست.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۱۷:۱۷

سلام بحث و جدل نکنید. هرکسی به اندازه خودش عاشقی میکنه. اگه کسی عزیزش رو تو این روز از دست میداد قطعا به دیدن فوتبال نمیرفت و دنیا تو اون لحظات ممکنه براش بی معنی باشه.این به دلیل علاقه اش به عزیزشه. حالا میزان عشق به امام حسین(ع) هم همینه. هر کسی به اندازه درکش از واقعه عاشورا و میزان علاقه اش به امام حسین(ع) در دلش حزن و اندوه داره. جای سرزنش نیست.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۱ ۰۷:۱۰

به نظر من، این بازی مثل یک میدان جنگ می‌مونه. برای مثال تو این جنگ که تو روز تاسوعا هستش یکی از رزمنده‌های ایرانی با گلوله یک تانک از دشمن رو از کار میندازه. این وسط باید خدا رو شکر کرد و بعضی از سربازای ایرانی هم تو اون لحظه ممکنه به خاطر از بین بردن حمله دشمن و موفقیت در حفاظت از خاک کشور، خوشحالی کنند. پیروزی در چنین مسابقه ای به افزایش حس خوب مردم این کشور اسلامی از خودشون و کشورشون و در نتیجه افزایش روحیه و کار و جنگندگی برای کمک به کشور بشه. به خصوص در این شرایط سخت روزگاری کشور