• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95070703993
  • خبرنگار : 71424

آغاز به کار «سامانه نظارت جامع مدارس غیردولتی» ظرف هفته آینده

آغاز به کار «سامانه نظارت جامع مدارس غیردولتی» ظرف هفته آینده

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از رونمایی سامانه نظارت جامع مدارس غیردولتی در هفته آینده خبرداد و گفت: ارزیابی جامع و استفاده از سامانه نظارت جامع بر مدارس و بانک اطلاعاتی امسال به صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: معرفی مدارس توانمند، استانداردسازی آموزشی و اقدام برای کیفی سازی مدارس را در سال جاری دنبال می کنیم.

وی افزود: از جمله استراتژی های وزارت آموزش و پرورش کیفی سازی آموزش است و به شاخص های مختلفی بستگی دارد.

وی از رونمایی سامانه نظارت جامع مدارس غیردولتی در هفته آینده خبرداد و گفت: ارزیابی جامع و استفاده از سامانه نظارت جامع بر مدارس امسال به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

گرد ادامه داد: برنامه هایی برای تقویت معلمان داریم که با دوره های آموزشی تابستانی و ادامه آن در طول سال امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشیم. امیدواریم با تقویت روحیه خودباوری و جایگاه علم و علم آموزی سال تحصیلی جدید را با قوت سپری کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی به روش‌های نوین یادگیری اشاره کرد و گفت تنوع بخشی به روش های آموزشی از جمله اهداف ماست.


وی به تقویت شوراهای آموزش و پرورش در سطوح مختلف استان ها نیز اشاره کرد و گفت: شوراها با انجمن‌های اولیاء و مربیان و بدنه آموزش و پرورش در ارتباط هستند. شوراها از مهمترین راه‌های ورود مردم برای کمک به مدیریت آموزش و پرورش هستند.

به گزارش ایسنا، گرد در ادامه این نشست خبری درباره طرح خرید خدمات آموزشی گفت: دو طرح خرید خدمات و صندلی خالی را برای خدمت رسانی در مناطق محروم داشتیم. صندلی خالی را در چندحالت پذیرفته‌ایم؛ به عنوان مثال مدارس در دست تخریب که دانش آموزان بدون مکان می ماندند و یا در مناطق شلوغ و به منظور کاهش بار مدرسه دولتی دانش آموزان را به مدارس غیردولتی منتقل می‌کردیم. ورود اندکی به این موضوع داشتیم اما رضایت خوبی از سوی والدین وجود دارد و احتمالا سقف پذیرش در همان حد باقی بماند و کاهش یابد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره وضعیت قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی گفت: چهار ایراد از سوی شورای نگهبان مطرح شده بود که برطرف شده و روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شد و احتمال می دهیم هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha