• یکشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95070401494
  • خبرنگار : 71078

نایب رییس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی خبرداد

شیراز در میان نامزدهای نهایی دومین پایتخت جوانان جهان اسلام

شیراز در میان نامزدهای نهایی دومین پایتخت جوانان جهان اسلام

نایب رییس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی گفت: شهرهای شیراز و پوتراجایای مالزی گزینه‌های نهایی انتخاب به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام هستند که در صورت عمل به تعهدات پس از تصویب وزرا، یکی یا هر دوی آنها به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام 2017 معرفی خواهند شد.

یاسر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: قرار است در سومین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری‌های اسلامی دومین پایتخت جوانان جهان اسلام به طور رسمی اعلام شود. تصویب راهبرد مشترک سازمان همکاری‌های اسلامی در حوزه جوانان و امضای تفاهم نامه میزبانی پایتخت جوانان جهان اسلام از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های سومین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری‌های اسلامی می‌توان به تصویب برنامه بین‌المللی پایتخت جوانان جهان اسلام و مدل بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی به عنوان فعالیت‌های برنامه عمل مشترک جوانان سازمان همکاری اسلامی 2018-2017 و تقدیر از شهرداری مشهد برای میزبانی چهارمین مدل بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی در اکتبر 2016 اشاره کرد.

نایب رییس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی با اشاره به حضور جوانان در این اجلاس اظهار کرد:30  نفر نماینده جوان از سه گروه منطقه ای سازمان همکاری اسلامی (عربی، آسیایی و آفریقایی) نیز برای تقویت گفتگو میان دولت و جامعه مدنی به عنوان مهمان در اجلاس شرکت و پیشنهادهای خود را به اجلاس وزرا ارائه می‌کنند.

وی افزود: سومین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری‌های اسلامی5 تا 7 اکتبر 2016 (14 تا 16 مهرماه)در استانبول با همکاری مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفت وگو و همکاری و فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی برگزار می‌شود. موضوع اصلی سومین اجلاس «توانمندسازی جوانان برای صلح، همبستگی و توسعه» و راهبردهای موثر برای دستیابی به اصول و اهداف برنامه عمل 2025 سازمان همکاری اسلامی در حوزه جوانان و ورزش است.

سلیمی در پایان با اشاره به اهمیت حضور وزیر ورزش و جوانان در این اجلاس گفت: از دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز جهت شرکت در این اجلاس دعوت شده است که انتظار می رود با توجه به میزبانی دو برنامه مهم پایتخت جوانان اسلام 2017 و چهارمین مدل بین المللی سازمان همکاری اسلامی توسط ایران، در رأس هیاتی عالی‌رتبه در آن شرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha