به گزارش ایسنا، علی عابدزاده در این باره توضیح داد: بر اساس آنچه قبلا پیشبینی میشد ادامه مذاکرات پس از توافق نامه هستهای در خصوص توسعه ناوگان هواپیمایی کشور اگر چه ممکن بود مدت زمانی به طول بیانجامد، اما بنا به شرایط و جذابیت بازار که همگان در اجلاس هوانوردی و هیات های اعزامی از اروپا، آمریکا و کمپانیهای سازمان هواپیمایی در ابراز علاقه برای حضور در این عرصه از خود نشان دادند راهها به تدریج هموار و نه تنها بخش دولتی که امکان مذاکرات مستقیم شرکتهای خصوصی با کمپانیهایی سازنده هواپیما فراهم شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه انجام زیرساختهای لازم برای ورود هواپیماهای جدید به موازات توسعه ناوگان در حال انجام است، گفت: نیازسنجیهای لازم در خصوص ناوگان صورت گرفته و همانطور که قبلا اختصارا به آن اشاره شده است، برای فعال کردن فرودگاههای بی پرواز و یا کم پرواز و برای حرکت به سمت اقتصادی شدن فرودگاهها و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به ایرلاین ها توصیه شده است تا حدالامکان برای افزایش هواپیما با ظرفیت های پائین اقدام کنند.
عابدزاده اظهارامیدواری کرده است که با وجود مجوز صادر شده و مذاکرات پیش رو بتوان شاهد ورود این هواپیماها به کشور بود.
وی با بیان اینکه مذاکرات و پیگیریهای ایرلاین ها محدود به شرکتهای بوئینگ و ایرباس نیست، گفت: آنچه در این خصوص بسیار حائز اهمیت است فراهم شدن جو رقابت هاست که شرکتهای هواپیمایی دولتی و خصوصی می توانند از این فرصت به دست آمده استفاده و نسبت به افزایش ناوگان خود و نوسازی آن اقدامات جدیتری را صورت دهند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان با بیان اینکه شرایط و محدودیتها در گذشته و وجود نرخ های تکلیفی از طرف دستگاههای حاکمیتی موجب تضعیف ساختار مالی شرکت های خصوصی شده است، از حوزههای اقتصادی و به خصوص بانکها خواست تا با شرکتهای هواپیمایی در جهت تامین منابع مالی آنها همکاری بیشتری داشته باشند.
وی به بانکها اطمینان داد با فضای ایجاد شده و آزادی عمل منطقی و اصولی، شرکتها این پتانسیل را خواهند داشت با اصلاح ساختار مالی پاسخگوی تعهدات مالی و بانکی خود باشند.
انتهای پیام
نظرات