• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95062515945
  • منبع : نمایندگی سمنان

گام‌های تازه برای جبران افت آب‌های زیرزمینی

گام‌های تازه برای جبران افت آب‌های زیرزمینی

ایسنا/سمنان مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان از اجرای طرح احیا و تعادل بخشی مدیریت منابع آب زیر زمینی در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح قرار است تا افت آب‌های زیر زمینی جبران و وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی استان سمنان تا 20 سال آینده به وضعیت 20 سال گذشته برگردد.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: مدت زمان اجرای این طرح نامحدود است. با توجه به این که در اجرای این طرح قرار است تا افت آب‌های زیر زمینی جبران شود و در 20 سال آینده به وضعیت 20 سال گذشته برسیم، بنابراین زمان خاصی برای اجرا تعریف نشده و به طور دائم باید اجرا و رصد شود.

وی هم‌چنین از اجرای 15 طرح احیا و تعادل بخشی مدیریت منابع آب زیر زمینی در این استان در سال جاری خبر داد و گفت : برای اجرای این تعداد طرح‌ها 76 میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان افزود: با اجرای این طرح ها افت آب‌های زیر زمینی در دراز مدت و تا پایان برنامه ششم توسعه جبران می‌شود.

حیدریان با تاکید بر اختصاص سریع‌تر اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح‌ها اظهار داشت: در اجرای این طرح باید برای هر یک از اجزای آن یک برنامه عملیاتی مشخص داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی در اجرای این طرح را ضروری دانست و گفت : باید از توان همه بخش‌ها و ظرفیت موجود برای حفظ این سرمایه ملی کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح آب قابل برنامه‌ریزی دشت که بوسیله شورای عالی آب ابلاغ شده، به عنوان مبنا قرار گرفته و پروانه بهره‌برداری بر اساس این موضوع منطبق و صادر می‌شود و از طریق کنتورهای هوشمند و حجمی بر برداشت آب نظارت می‌شود، ضمن این‌که طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و سایر طرح‌های سازه‌ای می‌توانند در روند و رسیدن به وضعیت 20 سال گذشته کمک کنند.

حیدریان ادامه داد: انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی، انجام فعالیت های اطلاع رسانی و پر کردن چاه‌های غیر مجاز از برنامه‌های وزارت نیرو برای حل این مشکلات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha