به گزارش ایسنا، یوسف گران پاشا در نشست مسئولان این اداره کل با نمایندگان اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده اداره کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن و صادرکنندگان محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران یکی از قطب های کشاورزی کشور است و راه آهن شمال نیز در مسیر کریدور ریلی شمال – جنوب قرار دارد و به بندر امیرآباد نیز متصل است، مناسب ترین موقعیت برای سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان و شرکت های تجاری است که می توانند با استفاده از مزیت های موجود خطوط ریلی این حوزه، کالا و محصول خود را با هزینه کم، امنیت و حجم بالا از هر نقطه کشور به کشورهای حاشیه دریای خزر و حاشیه خلیج فارس، صادر و حمل کنند.
وی، صادرات را یکی از مهم ترین عوامل تحول اقتصادی و فرصت مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت استان و کشور دانست و گفت: در حال حاضر سیاست راه آهن بر مبنای کاهش حق دسترسی است. در گذشته راه آهن بابت حمل بار 57 درصد حق دسترسی دریافت می کرد و در حال حاضر با تخفیفات در نظر گرفته شده این رقم را کاهش داده و به پایین ترین سطح ممکن رسانده است.
وی افزود: راه آهن این توانایی را دارد تا با احداث خطوط فرعی و سکوهای بارگیری در صورت وجود بار مستمر با تناژ بالا، از طریق حمل و نقل ریلی در اسرع وقت و به سلامت بار را به مقصد برساند.
گران پاشا با اشاره به اینکه در حمل و نقل ریلی، انواع واگن وجود دارد و برای حمل محصولات مختلف از واگن مخصوص استفاده می شود، گفت: برای حمل محصولات کشاورزی و دامی نیازمند واگنهای مخصوص حمل این محصولات هستیم و با توجه به سیاست های راه آهن برای توسعه حمل و صادرات بار، در حال حاضر این نوع واگن های کانتینری یخچال دار در راه آهن آماده بهره برداری است و در اسرع وقت جهت حمل محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی در اختیار شرکت ها و بازرگانان قرار می گیرد.
انتهای پیام
نظرات