به گزارش ایسنا، عباس آخوندی گفت:افزایش سرعت ریل و تغییر چهره حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل مسافر علاوه بر بار هم مورد توجه است. از آنجا که تاکنون اهمیت ریل برای حمل و نقل مسافر کم بوده، به دنبال این هستیم که بخش زیادی از مسافران آزادراهها را مسافر ریلی کنیم.
وی افزود:برای این منظور دو خطه کردن راهآهن تهران- قزوین و چهار خطه کردن محور تهران- کرج را امسال دنبال کردهایم و قطارها را افزایش دادهایم که مردم با سرعت بالا روی ریل حرکت کنند و نیازی به استفاده زیاد از خودرو نباشد.
افزایش قطارها از سمت گیلان ادامه می یابد
آخوندی گفت:این روند تا تبریز و از سمت دیگر تا گیلان ادامه مییابد و به کشور آذربایجان متصل میشود.
وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:سیاست عمده ما رسیدن به حمل و نقل یکپارچه ریلی است،گفت: یکپارچگی درون شهری و برون شهری هم درجاده، هم در ریل مورد قبول ما است در این راستا دیوار فرضی بین ریل و جاده را برداشتهایم و معتقد به حمل و نقل درب تا درب هستیم.
آخوندی ادامه داد:از نظر ما تمدن ایران تمدنی تاریخی است و حوزه جغرافیایی آن بسیاری از کشورهای منطقه را در بردارد و بزرگترین سرمایه ملتهای منطقه است و تصور ما این است که هیچ مانعی برای ارتباط ملتهای این سرزمین با کشورهای آسیای میانه و شبه قاره هند و کشور چین و کشورهای شمال ایران نیست.
پروژه بزرگی را در قزوین به رشت و به سمت آستارا تا آذربایجان دنبال میکنیم
بنابراین مصمم هستیم که خطوط ریلی ایران را به آسیا وصل کنیم و پروژه بزرگی را در قزوین به رشت و به سمت آستارا تا آذربایجان دنبال میکنیم و در حال توسعه تمام خطوط ریلی از رشت به زنجان و تبریز هستیم که این شهرها را به ترکیه و ارمنستان و نخجوان متصل میکند.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:به دنبال سیاست ریلی فراآسیایی هستیم و میخواهیم خطوط ریلی را از قصرشیرین به عراق و در صورت ایجاد امنیت به سوریه و از کردستان به دریای مدیترانه متصل کنیم.
انتهای پیام
نظرات