• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95061308540
  • خبرنگار : 71415

خشم پیونگ‌یانگ از "شبیه ‌سازی حمله کره شمالی" در مانور آمریکا - کره جنوبی

خشم پیونگ‌یانگ از "شبیه ‌سازی حمله کره شمالی" در مانور آمریکا - کره جنوبی

پیونگ‌یانگ مجددا به مانور سالانه مشترک میان آمریکا و کره جنوبی که در حال برگزاری است به دلیل اضافه شدن مرحله "شبیه سازی حمله پیشگیرانه کره شمالی" واکنش خشمگینانه نشان داده و تهدید به مقابله به مثل کرد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رزمایش نظامی سالانه مشترک میان آمریکا و کره جنوبی موسوم به "نگهبان آزادی اولچی" در تاریخ 22 اوت آغاز شد و امسال 50 هزار نیروی نظامی کره جنوبی و 25 هزار سرباز آمریکایی در آن شرکت دارند. در این رزمایش همچنین نیروهای 9 کشور دیگر شامل استرالیا، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، فیلیپین، انگلیس و نیوزیلند نیز مشارکت می کنند.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در مورد رزمایش امسال نگهبان آزادی اولچی گفت: این رزمایش دو هفته‌ای به تقویت قابلیت‌های کشورهای هم‌پیمان در زمینه مدیریت بحران و آمادگی مشترک کمک کرد. نیروهای ما اکنون در صورتی که کره شمالی دست به اقدامات تحریک آمیزی بزند آمادگی بیشتری برای نبرد دارند.

وی افزود: این بار رزمایش ما بر اساس گزارش‌ها شامل مانوری برای انجام حملات پیشگیرانه علیه تاسیسات موشکی و هسته‌ای کره شمالی می شود.

کره شمالی در آغاز این رزمایش طبق معمول آن را محکوم و تهدید به حمله هسته‌ای در صورت تهدید حاکمیت خود کرده و در یک اقدام اعتراضی دیگر یک موشک بالستیک پرتابی از زیردریایی را آزمایش کرد.

پیونگ یانگ در آستانه پایان این رزمایش نیز در بیانیه دیگری دوباره این رزمایش را به دلیل در برگفتن مانور حملات پیشگیرانه محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، پیونگ یانگ اخیرا این مانور را یک "سیاست خصمانه شنیع" خواند که از سوی آمریکا برای آن که پیونگ یانگ را "با زور" تحت کنترل در آورد پی‌گیری می شود.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری دولتی کره شمالی منتشر شد، آمده است: رزمایش نگهبان آزادی اولچی به شکل تمام عیار برای تحقق توطئه حمله پیشگیرانه انجام می‌شود. هدف این رزمایش انجام یک حمله هسته‌ای پیشگیرانه و ناگهانی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) به مجرد پیش آمدن یک فرصت است چرا که نیروهای مخصوص یک جنگ عظیم هسته ای وارد این رزمایش شده اند.

کره  شمالی مجددا تهدید کرد: اگر آمریکای امپریالیست و عروسکهای خیمه شب بازی آن در کره جنوبی به دیگر رزمایشهای جنگ هسته ای متوسل شوند بیرحمانه ترین و خفت بارترین پایان را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha