• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 95061308537
  • منبع : نمایندگی یزد

تداوم روند نزولی آمار ازدواج در استان یزد

تداوم روند نزولی آمار ازدواج در استان یزد

ایسنا/یزد مدیر کل ثبت احوال استان یزد از کاهش متوسط رشد ازدواج در این استان در هفت سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا،«سیدمحمد طباطبایی» با تبریک سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: در سال 94 تعداد هشت هزار و 858 وصلت در سطح استان یزد به ثبت رسیده که سهم این استان از 685 هزار و 352 ازدواج ثبت شده در کشور معادل 1.29 درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین تعداد ازدواج ثبت شده در استان یزد در 15 سال اخیر، مربوط به سال 1387 بوده که تعداد 12 هزار و 92 رویداد شیرین ازدواج در استان به ثبت رسیده و سهم این استان از 881 هزار و 592 ازدواج کشور معادل 1.37 درصد بوده است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تعداد ازدواج‌های ثبت شده در 15 سال اخیر می‌توان گفت در هفت سال گذشته، آمار ازدواج در استان به طور متوسط هر سال چهار درصد کاهش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان با اشاره به کاهش نرخ ازدواج در هفت سال گذشته نیز گفت: در سال 1387 نرخ ازدواج استان، 12.56 ثبت شده که از متوسط کشور بیشتر بوده و این در حالی است که در سال 94 نرخ ازدواج استان 8.25 بوده که این عدد از متوسط نرخ ازدواج در کشور هم پائین‌تر است.

مدیرکل ثبت احوال استان در مورد میانگین سنی زوجین هنگام ازدواج نیز تصریح کرد: پارسال میانگین سنی پسران یزدی هنگام ازدواج 27.5 و برای دختران در استان این رقم 22.6 به ثبت رسیده است که پسران و دختران بافقی پایین‌ترین میانگین سنی را هنگام ازدواج داشته‌اند. 

طباطبایی در تکمیل خبرهای آماری خود به بیان آمار اختلاف سنی زوجین در استان یزد پرداخت و گفت: در سال 1349 در 11 درصد ازدواج‌های ثبت شده زوجین با یکدیگر هم سن بوده‌اند، در 44 درصد این وصلت‌ها زوج بین یک تا پنج سال از زوجه بزرگ‌تر بوده و در هفت درصد ازدواج‌ها نیز زوجه از زوج بزرگ‌تر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha