• جمعه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95061207715
  • منبع : نمایندگی قم

تولیت آستان حضرت معصومه(س):

در صداوسیما نباید هر آنچه مردم می‌خواهند مدنظر قرار گیرد

در صداوسیما نباید هر آنچه مردم می‌خواهند مدنظر قرار گیرد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: در صداوسیما نباید در پخش برنامه‌ها، هر آنچه مردم می خواهند مد نظر قرار گیرد، بلکه اعتقادات و حقایق نشر یابد.

به گزارش ایسنا منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با رئیس صداوسیما در سالن محراب حرم مطهر گفت: صداوسیما محلی برای نشر آموزه‌های ناب انقلاب اسلامی است.

او با اشاره به این که خداوند به کارهای خالصانه‌ای که برای نشر معارف دینی انجام می‌پذیرد، برکت خاصی قرار می‌دهد، گفت: ما در مسیر فعالیت و خدمت خود، نباید نگران امپراطوری رسانه‌ای استکبار باشیم، چراکه وعده خدا همراهی و قوت دادن به کارهای خالصانه ماست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: در زمان طاغوت، وقتی اعلامیه ای از سوی امام خمینی(ره) منتشر می شد، نه تنها رسانه ملی آن را پخش نمی کرد، بلکه حکومت با شدیدترین برخوردها، تلاش در عدم نشر آن داشت، ولی با عنایتی که خدا داشت، این اعلامیه ها به صورت گسترده در میان مردم منتشر می شد.

وی اصلاح خود و پاک بودن مجموعه رسانه ای را لازمه توفیق فعالیت های رسانه ای عنوان کرد و گفت: اگر رسانه ای در درون خود ناپاکی داشته باشد، در عرصه نشر دین نمی تواند موفقیتی به دست آورد.

آیت‌الله سعیدی داشتن محتوای خداپسندانه را امری ضروری در پیش روی صداوسیما عنوان کرد و گفت: صداوسیما جلوه ای از بروز و ظهور دین و اعتقادات ماست، از این رو نباید در پخش برنامه ها، هر آنچه مردم می خواهند مد نظر قرار گیرد، بلکه اعتقادات و حقایق نشر یابد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: مزاج گرایی رویه ای است که عده ای برای جمع کردن رأی مردم به سمت خود، انجام می دهند.

وی همچنین گفت: وقتی که کار برای خدا، بر اساس مصالح دین و درست انجام شود، ارزش یافته و با برکت می شود.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به تولید برخی برنامه های طنز در صداوسیما گفت: مدتی است از سوی صداوسیما طنز فاخر پخش می شود، بدون این که توهین تا تمسخری نسبت به گروه و قومیت و زبان خاصی صورت بگیرد. این در حالی است که در گذشته افرادی به عنوان طنزپرداز شناخته می شدند که قومیت ها، زبان ها و مردم مناطق مختلف را به تمسخر می گرفتند.

در ابتدای این دیدار، عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صدا و سیما، گزارشی از برنامه های صدا و سیما در عرصه های ملی و بین المللی ارائه داد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۵:۵۴

خوب پس وایستا تا مردم ماهواره نگاه نکنند

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۸:۲۹

مردم!!!