• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95061006691
  • خبرنگار : 30057

در مراسم آغاز به کار هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان صورت گرفت

تقدیر از 8 محقق داخلی و بین‌المللی/جایزه «کاظمی آشتیانی» در دستان محقق هلندی

تقدیر از 8 محقق داخلی و بین‌المللی/جایزه «کاظمی آشتیانی» در دستان محقق هلندی

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان، دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی، یازدهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل از امروز با حضور محققان بین‌المللی و داخلی در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان با حضور محققانی از آمریکا، هند، چین، استرالیا، ایتالیا و انگلستان همزمان با دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و یازدهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل از امروز، 10 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز کرد و تا روز جمعه 12 شهریورماه ادامه دارد.

در این دوره از جشنواره بین‌المللی رویان در کنار نشست‌های تخصصی، از 5 محقق خارجی و 3 محقق داخلی تقدیر به عمل آمد.

برندگان بخش بین‌الملل این جشنواره به شرح ذیل است:

پروفسور ژیانگو ژائو از کشور چین با طرح ویرایش ژنتیکی با بازبینی بالا در خوک به منظور تولید مدل بیماری‌های انسانی

پروفسور پیتر کوپمن از استرالیا با طرح تایید رتینوئیک‌اسید به عنوان القاءکننده اصلی میوز در سلول‌های جنسی جنینی

دکتر محمد شریف تابع‌بردبار از آمریکا با طرح ویرایش ژنتیکی دیستورفی عضلانی دوشن در عضلات و سلول‌های بنیادی عضلانی موش مبتلا

پروفسور میگوئل رامالهو سانتوس از آمریکا با طرح نقش الحاق موکول H3.3 با واسطه پروتئین هیرا در همانندسازی DNA

پروفسور ژیائو هواشن از چین با طرح قوانین تنظیمی سیس برای RNAهای طویل غیرکدکننده در تنظیم نسخه‌برداری از DNA و تمایل سلول‌های بنیادی.

در بخش برگزیدگان داخلی نیز دکتر آناهیتا محسنی میبدی با طرح فواید استفاده از سیتوژنتیک مولکولی در تشریح ناهنجاری‌های کوروموزمی، دکتر کامران قائدی با طرح استفاده از پیوگلیتازون به عنوان روشی جدید در افزایش کارایی کلونی‌زایی در کشت سلول‌های پرتوان انسانی و دکتر محسن شرفی با طرح بهینه‌کردن روش انجماد اسپرم حیوانات اهلی با استفاده از یک محیط انجمادی گیاهی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، در هفدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل درخصوص یافته‌های بالینی اختلالات عملکرد تخمدان، غربالگری و اهدای گامت و جنین و زیست‌فناوری حیوانات و همچنین در دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی درخصوص پزشکی بازساختی، علوم مهندسی در پزشکی بازساختی و تجاری‌سازی در حوزه سلول‌های بنیادی بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

در مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره رویان همچنین «جایزه دکتر کاظمی آشتیانی» به هانس کلورز استاد ژنتیک مولکولی از دانشگاه هلند و اولین پژوهشگری که موفق به شناسایی سلول بنیادی روده‌ای شده است، اعطا شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha