• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95060906385
  • خبرنگار : 71454

درآمد 9.8 میلیارد دلاری گردشگری امارات تا 2020

درآمد 9.8 میلیارد دلاری گردشگری امارات تا 2020

 پیش‌بینی می‌شود درآمدهای گردشگری امارات تا سه سال آینده به 9.8 میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم کاهش نسبی ورود گردشگران خارجی به امارات در سال جاری میلادی مسئولان گردشگری این کشور حاشیه خلیج‌فارس معتقدند می‌توانند تا سال 2020  میلادی درآمدهای گردشگری خود را با 10.8 درصد رشد به 9.8 میلیارد دلار برسانند.

 بانک سرمایه‌گذاری «َAlpen Capital» در گزارشی پیش‌بینی کرد رشد ثابت 7 درصدی در جذب گردشگر خارجی در کنار افتتاح جاذبه‌های توریستی جدید چون پارک‌های موضوعی به افزایش شمار گردشگران در این کشور کمک خواهد کرد، اما با این وجود صنعت گردشگری تحت تاثیر منفیِ افزایش قیمت دلار قرار خواهد گرفت که درهم نیز وابستگی زیادی به آن دارد. کاهش ارزش پوند،‌ یورو و روبل در مقابل دلار آمریکا فعالیت‌های گردشگری را در کشورهای عربی منطقه خلیج فارس تحت تاثیر قرار داده است.

 همچنین افزایش عرضه موجب کاهش قیمت اقامت هتل در امارات شده و در حالی که سال گذشته متوسط هزینه یک شب اقامت در این کشور 170 دلار  بود، امسال به 160 دلار رسیده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود این متوسط هزینه تا سال 2020 به 187 دلار برسد.

بر اساس پیش‌بینی بانک سرمایه‌گذاری «Alpen capital»، نرخ اشغال هتل‌ها پیش از آن که در سال 2020 میلادی به 77 درصد افزایش یابد، تا سال 2018 میلادی متوسط 73 درصد خواهد بود. این در حالیست که این نرخ هم‌اکنون 74 درصد است.

شورای جهانی سفر و گردشگری پیش‌بینی کرده میزان هزینه گردشگران خارجی امارات در سال جاری میلادی سرعت کمتری به خود می‌گیرد و با رشد 3.3 درصدی به 26.9 میلیارد دلار برسد در حالی که در سال 2015 میلادی با رشد  4.3 درصدی در مقایسه  با سال گذشته آن به 26 میلیاد دلارمی‌رسید. که البته این میزان رشد متوسط سالانه از رشد 3.1 هزینه گردشگران در سطح  جهانی بالاتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha