محمدباقر قاسمزاده، مدیرکل فرودگاههای استان در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: باند فرودگاه گناباد به طول 2700 متر تکمیل شده است و مراحل احداث ترمینال در حال برنامهریزی است.
مدیرکل فرودگاههای استان با بیان اینکه بعید میدانم سال آینده ساخت فرودگاه به پایان برسد، تصریح کرد: احداث این فرودگاه به اعتبارات زیادی نیاز دارد، برآورد میشود ساخت آن به بیش از 70 تا 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به مشکلاتی از قبیل آبرسانی در گناباد افزود: باید سایر زیرساختها همچون آبرسانی، برق، گاز و فنسکشی فرودگاه و تحویل زمینهایی که نیاز است با همکاری فرمانداری صورت گیرد، همچنین با اعتباراتی که باید پرداخت شود واحد آتشنشانی و ایمنی فرودگاه و ساختمان حفاظت نیز تاسیس شود.
قاسمزاده تاکید کرد: تا زمانی که ساختمانهای فرودگاه ساخته نشود و امکانات پرواز مستقر نشوند، قطعا فرودگاه گناباد تکمیل نخواهد شد.
میرزا علی تقوی، شهردار گناباد در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: 70 درصد مراحل ساخت فرودگاه انجام شده است، همچنین تلاش داریم تا برای راهاندازی خط ریلی به گناباد نیز اقدام کنیم.
وی مشکل اصلی ساخت فرودگاه را نبود اعتبار دانست و افزود: اکنون چهار باند آماده پرواز، احداث شده است، اما تعداد مسافر در این زمینه باید به گونهای باشد که سرمایهگذار توجیه شود در این خصوص سرمایهگذاری کند، از سویی شهرداری نیز امکان اعطای اعتبار ندارد.
شهردار گناباد افزود: ما در هزینههای جاری خود نمیتوانیم خودکفا باشیم و زمانی به خودکفایی میرسیم که درآمد پایدار داشته باشیم. اکنون با توجه به بحران خشکسالی که با آن مواجه شدیم امکان کسب درآمد پایدار نیز نداریم.
وی درباره توسعه خطوط ریلی به گناباد یادآور شد: توسعه خط ریلی به گناباد با یک بحث سیاسی مواجه شد و موضوع تفکیک استانهای خراسان بر این توسعه نیز تاثیر گذاشت. گناباد زمانی بین 150 تا 200 دستگاه اتوبوس بارانداز داشت، تمام اتوبوسهای زاهدان، زابل، چابهار، بندرعباس و کرمان در گناباد توقف داشتند، اما گناباد این فرصت را از دست داد و اکنون 200 دستگاه اتوبوسی که به گناباد میآمد به 15 دستگاه رسیده است.
انتهای پیام
نظرات