• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95060104001
  • خبرنگار : 71434

منطقه استراتژیک "جزیره الخالدیه" عراق کاملا پاکسازی شد

منطقه استراتژیک "جزیره الخالدیه" عراق کاملا پاکسازی شد

نخست وزیر عراق از پاکسازی کامل منطقه استراتژیک "جزیره الخالدیه" در شرق الرمادی و هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های داعش در عملیات پاکسازی این خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانسی مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: ارتش عراق پیروزی دیگری را در جزیره الخالدیه به سلسله پیروزهای بزرگ خود که علیه داعش در سال ۲۰۱۶ به دست آورده، افزود. نیروهای ارتش موفق شدند عملیات نظامی پاکسازی جزیره الخالدیه را به پایان رسانده و با آزادسازی مرکز شهر القیاره در جنوب موصل، شکست جدیدی را به داعش تحمیل کند.

العبادی عنوان داشت: این پیروزی‌ها را به ملت عراق تبریک می‌گویم و از سربازان قهرمان در نهادهای مختلف و همچنین اهالی الخالدیه تقدیر و تشکر می کنم.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در ساعات پایانی روز شنبه از پاکسازی کامل جزیره الخالدیه در استان الانبار و کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌های داعش در جریان عملیات پاکسازی خبر داد.

نیروهای پلیس فدرال عراق نیز می‌گوید بزرگترین دژهای داعش را در هم شکسته و فرماندهان ارشد این گروه تروریستی در جزیره الخالدیه را به هلاکت رساندند.

در این راستا علی داوود، رئیس شورای شهر شهرستان الخالدیه در استان الانبار به سومریه نیوز گفت:‌ ۸۰۰ نیروی داعش در جریان عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه کشته شدند.

داوود تصریح کرد، نیروهای امنیتی توانستند از زمان آغاز عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه در پایان ماه گذشته تا روز شنبه توانستند ۸۰۰ داعشی را از پای درآورند.

وی افزود:‌ در بین آنها غیرعرب و عرب با تابعیت‌های مختلف و نیز برخی از زندانیان فراری زندان ابوغریب بودند. نیروهای مشترک ارتش، پلیس  شبه نظامیان عشایر ظرف چند روز آینده بر این منطقه تسلط خواهند داشت.


این در حالی است که هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر به سومریه نیوز در این باره گفت:‌ تعداد داعشی‌های کشته شده در جزیره الخالدیه به بیش از ۱۲۰۰ تن رسیده که در میان آنها زنان نیز هستند.

او با بیان اینکه علمیات الجزیره در انتقام خون شهدای الکراده بود، گفت:‌ تعداد داعشی‌های کشته شده بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تن است و حشد شعبی توانست تعدادی از نیروهای داعش را بازداشت کند و آنها اعتراف کرده‌اند که در میان آنها فراری‌های زندان ابوغریب نیز بوده‌اند.


العامری ادامه داد، اکثر رهبران داعش خارجی و برخی از آنها نیز زنانی بودند که با لباس نظامی با نیروهای نظامی عراق و حشد می‌جنگیدند.

جزیره الخالدیه از مهمترین نقاط کمک رسانی و مرکز حملات گروه تروریستی داعش به نیروهای عراقی در الانبار بود. این منطقه که بر سر جاده استراتژیک غرب به شرق عراق قرار دارد که بغداد پایتخت را به اردن متصل می‌کند و از شاهرگ‌های اقتصادی این کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha