• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95060101798
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

300 کیلومتر از راه‌های کرمانشاه خرابند

300 کیلومتر از راه‌های کرمانشاه خرابند

ایسنا/کرمانشاه معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: 300 کیلومتر از راه‌های استان خرابی شدید و متوسط دارند.

زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار  ایسنا، با اشاره به وجود 8006 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان، گفت: از این میزان 347 کیلومتر بزرگراه، 525 کیلومتر راه اصلی، 5151 راه روستایی و 1972 کیلومتر راه فرعی است.

وی در خصوص علت خرابی راه‌های استان، به ترانزیت سنگین جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان که در مسیر شمال غرب به جنوب قرار دارد و با توجه به اینکه 52 درصد کالاهای صادراتی به کشور عراق از جاده‌های استان تزانزیت می‌شود، بخشی از راه‌های استان دچار خرابی متوسط تا شدید هستند.

چشمه خاور افزود: با بیان اینکه تا سال گذشته 38 درصد راه‌های استان معادل 406 کیلومتر خرابی شدید و نیز 350 کیلومتر خرابی متوسط داشتند، گفت: خوشبختانه سال گذشته 319 کیلومتر از راه‌های استان روکش شدند.

وی اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت خرابی راه‌های استان با این اقدامات بهبود یافته، اما هنوز هم مطلوب نیست و در سال جاری روند ترمیم و روکش راه‌ها ادامه خواهد داشت و اولویت با لکه‌گیری است.

به گفته معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با انجام این اقدامات در حال حاضر 300 کیلومتر از راه‌های استان خرابی شدید و متوسط دارند.

وی با بیان اینکه راه نیاز به محافظت و نگهداری مداوم دارد، گفت: چنانچه به راه رسیدگی نشده و از آن محافظت نشود خراب می‌شود و راه‌های با خرابی متوسط هم تبدیل به راه‌های با خرابی شدید می‌شوند.

چشمه خاور با اشاره به هزینه بالای ساخت و آسفالت راه، گفت: بسته به نوع راه و توپوگرافی منطقه و نیز نوع جاده که اصلی ،فرعی یا بزرگراه باشد احداث یک کیلومتر راه و آسفالت آن یک تا دو میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های جهانی 10 درصد ارزش افزوده راه باید برای نگهداری آن صرف شود، گفت: متاسفانه این شرایط در کشور وجود ندارد، زیرا برای استفاده از راه‌های عبوری عوارض گرفته نمی‌شود.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: بیشتر راه‌های کشور ملی بوده و جزو اموال عمومی هستند و تنها اعتبارات نگهداری آنها از محل راه و شهرسازی تامین می‌شود.                                                     

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha