• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95060100623
  • منبع : نمایندگی فارس

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

ظرفیت مراکز علمی برای پیشگیری از اعتیاد به‌کار گرفته شود

ظرفیت مراکز علمی برای پیشگیری از اعتیاد به‌کار گرفته شود

ایسنا/فارس دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، اعتقاد دارد که باید از ظرفیت مراکز علمی در مسیر پیشگیری از اعتیاد بیش از گذشته استفاده شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ابراهیمی دوشنبه اول شهریور در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه مسئولان امور دانشجویی و مراکز مشاوره دانشگاه‌های آزاد استان فارس در ارسنجان گفت: اگر اکنون با مواد مخدر مبارزه نشود فردا فرزندانمان را نمی‌توانیم از این گرفتاری نجات دهیم.

وی با اشاره به این واقعیت که مواد مخدر در حال تغییر وضعیت است و هر لحظه به شکل تازه‌ای در می‌آید، گفت: امروز جامعه با رنگین‌کمانی از انواع مواد مخدر روبرو است و این خطر را باید بسیار جدی گرفت.

ابراهیمی با بیان اینکه مبارزه همه جانبه با پدیده شوم مواد مخدر همواره در دستور کار بوده بطوری که کشور جمهوری اسلامی ایران از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان سرآمد مبارزه با مواد مخدر شناخته شده است، گفت: تقدیم شهدای عزیز و جانبازان گرانقدر در این عرصه مؤید این مطاب است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس بر تاثیرگذار بودن استفاده از ظرفیت مراکز علمی در جهت پیشگیری از اعتیاد تاکید و اضافه کرد: توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها و پیشگیری و درمان معتادان با تکیه بر دانش روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی در سطح کشور و استان از مهم‌ترین سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر بوده و این مهم جزء با همکاری و همدلی مراکز دانشگاهی میسر نخواهد بود.

او ادامه داد: فرا گرفتن آموزش‌های لازم و اصولی برای پیشگیری از اعتیاد برای تمامی اقشار خصوصا نوجوانان و جوانان امری ضروری بوده و می‌تواند نقش موثری در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از معضل مواد مخدر داشته باشد.

ابراهیمی به خطرات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: بسیاری از جرائم از جمله خشونت و نزاع‌های دسته جمعی، همسر و کودک‌آزاری، قتل و... نشات گرفته از مواد مخدر است که باید با هوشیاری تمام تبعات ناشی از پدیده شوم مواد مخدر برای آحاد جامعه تشریح شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس گفت: با توجه به تبعات منفی و بسیار خطرناک معضل مواد مخدر می‌طلبد تا با نگاهی عمیق‌تر به این مسئله پرداخت و با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع از بروز و شیوع آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha