• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95060100244

احداث اولین کمپ کویری خراسان‌جنوبی در دشتِ جهانیِ «لوت»

احداث اولین کمپ کویری خراسان‌جنوبی در دشتِ جهانیِ «لوت»

استان خراسان جنوبی که میزبان بخشی از پرونده میراث جهانی «کویر لوت» و «قنات‌های ایران» است، ضمن برگزاری جشن پرده‌برداری، اولین کمپ کویری استان را در این دشت احداث می‌کند.

حسن رمضانی - رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی - با اشاره به برنامه‌هایی برای معرفی بیشتر میراث‌ جهانی شده‌ی استان،  «دشت لوت» (که بخشی از آن در استان خراسان جنوبی واقع است) و «قنات بلده فردوس» (یکی از ۱۱ قنات جهانی شده‌ ایران)، به ایسنا گفت: امسال دو اثر ثبت‌جهانی داشتیم که تا پایان شهریورماه برای این دو اثر تاریخی و طبیعی که حفظ و نگهداری از آن‌ها همیشه جزو وظایف ما بوده است و از این به بعد هم خواهد بود، مراسم پرده‌برداری برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: همچنین احداث اولین کمپ کویری استان، ‌در دهسلم نهبندان، از برنامه‌هایی است که به هدف جذب بیشتر گردشگر این استان، برای معرفی این اثر طبیعی و ثبت جهانی‌ ‌شده‌ی «دشت لوت»، در برنامه داریم. این کمپ کویری با ۶۰۰ میلیون اعتبار ملی و استانی تقریبا آماده‌ی واگذاری به بخش خصوصی و بعد بهره‌برداری است.

رمضانی اضافه کرد: علاوه بر این، کمپ کویر شهرستان «زیرکوه» نیز در حال ساخت است و بخش خصوصی در کویر «سه قلعه» نیز اقامتگاه‌های کویری و متناسب با معماری اقلیم ساخته است.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی، با اشاره به برنامه‌های در پیش روی این اداره، خاطرنشان کرد: در شهریورماه و همزمان با هفته دولت قرار است ۱۰ واحد بوم‌گردی این استان به بهره‌برداری برسد. این خانه‌ها با توجه‌ به معماری بومی که دارند، به اقامتگاه‌هایی برای میزبانی گردشگران این استان تبدیل خواهد شد.

او در پایان با اشاره به افتتاح دو هتل در شهرهای بیرجند و بشرویه، اظهار کرد: در برنامه داریم تا «بازارچه‌ی دائمی صنایع‌دستی» استان را تا پایان شهریورماه در شهرستان بشرویه به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha