• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95050120060
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون گمرک استان زنجان:

صادرات چاقو و شمشیر با اخذ مجوز بلامانع است

صادرات چاقو و شمشیر با اخذ مجوز بلامانع است

ایسنا/زنجان معاون گمرک استان زنجان گفت: صادرات چاقو و صنایع زیرمجموعه آن ممنوع نبوده ولی نیاز به کسب مجوزهای خاصی دارد.

عبدالرضا کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا گفت: عمده صادرات صورت گرفته از استان، محصولات صنعتی بوده و به نظر می‌رسد زنجان به خوبی می‌تواند بر روی پتانسیل‌های صادرات محصولات صنعتی خود چه در سطح بین‌المللی و چه کشوری مانور دهد.

وی با اشاره به اینکه صادرات خدمات که ارزش‌افزوده بالایی دارد چندان مورد‌توجه قرار نمی‌گیرد، افزود: کالاهای صنعتی از جمله شمش سرب، شمش روی، ترانسفورماتور و ...از جمله بیشترین کالاهای صادراتی استان از طریق گمرک هستند.

این مسئول ادامه داد: صادرات فقط شامل صادرات کالا از گمرک نمی‌شود و خدمات دیگری از جمله خدمات فنی و مهندسی نیز در دیگر نقاط جهان به دیگر کشورها صادر می‌شود که این نوع صادرات درآمدزایی بالایی را به همراه دارد.

معاون گمرک استان زنجان افزود: برخی از کالاهای صادراتی استان جزو کالاهای بادوام بوده و مصرف چندین ساله دارند و تاثیری که تحریم‌ها طی این سال‌ها بر صادرکنندگان و بخش صنعتی استان گذاشته، سبب شده است که مشکلات و مسائلی در زمینه تجارت و صادرات در حوزه فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد شود.

کشاورز با اشاره به اینکه برخی، قوانین گمرکی را مانعی برای تجارت می‌دانند، یادآور شد: قوانین گمرک برای تسهیل تجارت و صادرات و تنظیم واردات تنظیم و تصویب شده‌اند و تمامی صادرات و واردات با کسب مجوز انجام می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: پراکندگی واحدهای تولیدی استان زیاد بوده و کارشناسان این اداره باید برای انجام برخی امور کارشناسی در محل تولیدی‌ها حضور پیدا کنند و این نه تنها سخت، بلکه هزینه‌بر نیز بوده است و با وجود سختی‌های زیاد، کارشناسان برای ارزیابی در محل‌های مورد نظر حاضر می‌شوند.

وی در رابطه با صادرات قمه و شمشیر از استان زنجان، تصریح کرد: در صورت دریافت مجوزهای لازم توسط صادرکننده، صادرات قمه، قداره، شمشیر و صنایعی از این قبیل ممنوع نبوده و گمرک نمی‌تواند برخلاف قوانین حاکمیتی ابلاغ شده عمل کند.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha