• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95050119171
  • خبرنگار : 71234

خضری در تشریح دیدار روسای مجالس ایران و عراق؛

تاکید بر برداشتن روادید ایران و عراق برای تسهیل در سرمایه گذاری

تاکید بر برداشتن روادید ایران و عراق برای تسهیل در سرمایه گذاری

یک نماینده مجلس گفت:‌ موضوع تسهیل صدور روادید برای زائران و تجار عراقی و ایرانی در دیدار امروز روسای مجالس ایران و عراق مطرح شد.

رسول خضری در  گفت‌وگو با ایسنا در تشریح دیدار امروز روسای مجالس ایران و عراق و هیأت همراه گفت که در این جلسه رئیس مجلس عراق تاکید کرد به محض برگشتن به کشورش جلساتی را برای ایجاد زمینه های لغو روادید و همکاری بیشتر تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو جانبه برگزار می‌کند.

وی افزود: روابط دو کشور ایران و عراق در حد همسایه معمول نیست و این دو کشور روابط دوستانه دیرینه ای به دلیل اشتراکات فرهنگی  و قومی دارند که طبیعتا اتحاد دوکشور می‌تواند برای مقابله با بحران داعش کمک کند، بحرانی که تنها به نفع اسرائیل وآمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری های نزدیک ایران و عراق می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی و بازسازی عراق بسیار حائز اهمیت باشد گفت : در حال حاضر موانع و مشکلاتی برای تجار و سرمایه‌گذاری های ایران در عراق و عراق در ایران وجود دارد که امیدواریم با تعاملات صورت گرفته و طرح این مسائل در جلساتی با نخست وزیر و رئیس مجلس عراق بتوان این مشکلات را حل کرد.

نماینده پیرانشهر و سردشت در ادامه با بیان اینکه ضرورت وجود همکاری برای تسهیل در صدور روادید برای زائران و تجار از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود توضیح داد:‌ در این جلسه برلزوم برداشته شدن روادید بین دو کشور ایران و عراق تاکید شد تا با برداشته شدن این موانع سرمایه‌گذاری بهبود یابد . در همین رابطه در این جلسه آقای لاریجانی به عملکرد مطلوب اقلیم کردستان نیز اشاره ای داشتند که لازم است دولت مرکزی عراق نیز توجه لازم را مبذول دارد.

خضری ادامه داد:  در این رابطه رئیس مجلس عراق تاکید کرد به محض برگشتن به کشورش جلساتی را برای لغو روادیدو همکاری بیشتر و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو جانبه برگزار می‌کند.

وی رسمی شدن مرز کیله سردشت را از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار عنوان و اظهار کرد: دو شهر حلبچه ، عراق ، سردشت ایران که از سوی صدام بمباران شیمیایی شدند به عنوان خواهر خوانده هستند که مرز بین این دو شهر به نام کیله است، ما از دولت مرکزی عراق یعنی مجلس ، دولت ، رئیس جمهور و وزارت خارجه خواسته ایم تا این مرز از طرف عراق به صورت رسمی شناخته شود تا از طریق آن مباحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری به خوبی انجام شود.

نماینده سردشت هم‌چنین گفت: با توجه به این که بعد از بمباران شیمیایی 63 خانواده عراقی در ایران گم شده اند رئیس مجلس عراق از ایران درخواست کمک کرد تا باهمکاری های لازم این 63 خانواده شناسایی شده و به آغوش یکدیگر بپیوندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha