• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95050112162
  • منبع : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد

اعزام ٩٩ هنرمند از ١٦ استان به ١٨ کشور

اعزام ٩٩ هنرمند از ١٦ استان به ١٨ کشور

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اعزام ٩٩ هنرمند از ١٦ استان در ١٨ گروه و به ١٨ کشور جهان در سالی که گذشت خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدحسین هاشمی استفاده از ظرفیت فرهنگی استان‌ها را در عرصه بین الملل از اولویت‌های سازمان خود دانست و گفت: در مجموع، در سال‌های ٩٣ و ٩٤ جمعا ١٨١ هنرمند از ٣٠ استان در قالب ٣٢ گروه به ٣٢ کشور اعزام شدند.

او رویکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دولت یازدهم را در عرصه بین الملل توجه ویژه به استان های کشور و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی آن‌ها عنوان کرد.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایرانیان خارج از کشور و در جشن‌های نوروزی، هنرمندانی از استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، لرستان و اردبیل به منظور اجرای برنامه‌های هنری در نوروز ٩٤ به کشورهای آذربایجان، تاجیکستان، روسیه و ترکیه اعزام شدند.

به گفته او، برای نوروز ٩٥ تعداد این استان‌ها به ٩ استان افزایش یافت و هنرمندان استان‌هایی همچون گیلان، مازندران، سیستان وبلوچستان، فارس، زنجان، لرستان و بوشهر به کشورهای آلمان، مالزی، گرجستان، تانزانیا، بوسنی، هند، قبرس، اندونزی و ژاپن اعزام شدند.

وی ادامه داد: به منظور اجرای برنامه در هفته‌های فرهنگی و مشارکت در مراسم ملی و مذهبی مانند دهه فجر و امثال آن نیز در سال ١٣٩٣ هنرمندان استان‌های قزوین، کرمانشاه، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و خوزستان به کشورهای بوسنی، روسیه، تایلند، کرواسی، تونس، اتریش، مالزی، بلغارستان، روسیه و لبنان اعزام شدند و در سال ١٣٩٤ نیز هنرمندان همدانی به ترکیه، فارس به زیمبابوه، ایلام به بلغارستان، اصفهان به تاجیکستان، لرستان به بوسنی، آذربایجان شرقی به قبرس، خراسان رضوی به مقدونیه و کهگیلویه و بویراحمد به فیلیپین اعزام شدند.

هاشمی همچنین به ظرفیت استان‌های مرزی به منظور ایجاد تعاملات فرهنگی با کشورهای همسایه نیز اشاره کرد و گفت: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در حوزه کشورهای همجوار به این راهبرد رسیده‌ایم که کارگروهی از استان‌های معین برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشورهای پیرامونی ایجاد کنیم. برای نمونه کارگروهی با حضور استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان وبلوچستان و فارس ایجاد شد تا از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری برون مرزی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس پشتیبانی کند.

او تشکیل این کارگروه‌ها را ایجادکننده نقطه تحول در این فعالیت‌ها دانست و بر لزوم تشکیل آن‌ها تأکید کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواستار استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها برای پذیرایی و میزبانی از هنرمندان و برنامه‌های فرهنگی و هنری سایر کشورها شد و بیان کرد: مشهد برای سال ٢٠١٧ میلادی به‌عنوان پایتخت کشورهای اسلامی انتخاب شده، از این رو رایزنی‌های فرهنگی کشور در خارج از این فرصت استفاده کرده‌اند و قرار است در این سال، هفته‌های فرهنگی چند کشور در مشهد برگزار شود. می توان این موضوع را در طول سال به تمام کشور تعمیم داد تا برنامه‌های فرهنگی کشورهای مختلف در استان‌ها اجرا شوند.

وی به نامگذاری سال ٩٥ با عنوان "‌اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"‌ اشاره کرد و افزود:‌ در سازمان ستادی در این راستا تشکیل شده و و طرح‌های مختلفی آماده شده که از آن جمله می‌توان به موضوع اقتصاد فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha