• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95050111966
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان:

صنعت فراموش شده چرم همدان دوباره جان گرفت

صنعت فراموش شده چرم همدان دوباره جان گرفت

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: متاسفانه با غافل بودن برخی مسئولان و بی‌مسئولیت بعضی افراد، چرم همدان به دست فراموشی سپرده شد که خوشبختانه با تلاش‌هایی که در سال 93 انجام گرفت، جان تازه‌ای به صنعت چرم همدان بخشید.

به گزارش ایسنا، احمد گازرانی سه‌شنبه 19 مردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سومین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم از 20 تا 22 مردادماه در هتل باباطاهر همدان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته نیز این نمایشگاه تخصصی در همدان برگزار شد و 52 برند از استان‌های مختلف در آن شرکت کرده بودند.

 وی با بیان اینکه سال گذشته 18 برند از همدان و 30 برند از تبریز و چهار برند از استان‌های دیگر در نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم همدان شرکت کرده بودند، گفت: در سومین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش که امسال در همدان برگزار می‌شود، 31 برند از همدان شرکت می‌کنند.

گازرانی ادامه داد: با تلاش‌های تولیدکنندگان همدانی، امسال 31 برند از همدان در این نمایشگاه شرکت داده شده‌اند همچنین 14 برند از تبریز و 16 برند از مشهد، قم، تهران و اصفهان شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تولیدات چرمی همدان با برندهای تبریز و استان‌های دیگر به فروش می‌رسد، اظهار کرد: هدف از شرکت در این نمایشگاه تخصصی، معرفی تولیدات چرم همدان به مصرف‌کنندگان و کشورهای دیگر است.

گازرانی با بیان اینکه همه ساله همایش و نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم برگزار می‌شود، یادآور شد: متاسفانه با غافل بودن برخی مسئولان و بی‌مسئولیت بعضی افراد، چرم همدان به دست فراموشی سپرده شد که خوشبختانه با تلاش‌هایی که در سال 93 انجام گرفت، جان تازه‌ای به صنعت چرم همدان بخشید.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان به طرح تکاپو یونیدو اشاره کرد و گفت: با آمارگیری یونیدو مشخص شد که محصولات چرم همدان با برندهای استان‌های دیگر به فروش می‌رسد بنابراین حمایت‌های دولت از این صنعت قوت گرفت.

وجود 225 واحد تولیدی کیف و 600 واحد تولیدی کفش در همدان

وی افزود: 225 واحد تولیدی کیف و 600 واحد تولیدی کفش در همدان داریم که آمار آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردیم تا در جریان فعالیت‌های تولیدی همدان قرار بگیرند.

گازرانی عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبالغ خوبی را به عنوان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار دادند و ما هم تولیدکنندگان را به بانک معرفی کردیم.

وی افزود: 420 عضو ما قانونمند شدند و مجوز گرفتند و 100 پرونده در دست اقدام داریم اما به واحدهایی که در واحدهای مسکونی فعالیت می‌کنند، مجوز نمی‌دهند.

گازرانی با بیان اینکه از سال 93 به بعد شاهد عملکرد چشمگیری بوده‌ایم، تصریح کرد: اتحادیه خدماتی را در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده تا همگی قانونمند شوند و با گرفتن تسهیلات، ماشین‌آلات به‌روزی را برای خود تهیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آنهایی که ماشین‌آلات گرفتند، مشکل حساب در گردش و مواد اولیه دارند، اظهار کرد: مقرر شده در سومین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم تسهیلاتی از صندوق امید به آن داده می‌شود.

گازرانی یکی از خواسته‌های صندوق کارآفرینی را آسان گرفتن ضوابط دانست و گفت: متاسفانه امروزه وقتی تولیدکنندگان برای دریافت وام مراجعه می‌کنند رقبای آنها سنگ‌اندازی کرده و مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

وی برندسازی را از مشکلات همدان عنوان کرد و گفت: این مشکل به برخی از سیاست‌های دولت برمی‌گردد که از صنعت چرم حمایت نمی‌کند و برای برند مارال و نوین، کار تولید می‌کنیم.

1409 واحد صنعنگر در همدان چرم تولید می‌کنند

گازرانی با بیان اینکه یک هزار و 409 واحد صنعتگر در همدان چرم تولید می‌کنند، اظهار کرد: 415 واحد مجوز گرفته‌اند، 100واحد در دست اقدام اخذ مجوز است و 500 واحد در واحدهای مسکونی کار می‌کنند که امکان مجوز برای آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا سال 91 یارانه شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به تولیدکنندگان داده می‌شد و از سال 91 تا 93 این یارانه تعلق نگرفته است، تصریح کرد: از امسال یارانه‌ای برای تولیدکننده‌ها درنظر گرفته شده و 40 درصد هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌های خارجی پرداخت خواهد شد.

دانشگاه علمی کاربردی صنعت کیف و کفش در همدان

گازرانی با بیان اینکه مجوز دانشگاه علمی کاربردی صنعت کیف و کفش گرفته شده است، تصریح کرد: دانشجوها ثبت‌نام خود را آغاز کرده و از مهرماه هم کلاس‌هایشان برگزار می‌شود.

مصرف اجناس خارجی ضربه محکمی به تولیدکنندگان داخلی می‌زند

گازرانی با بیان اینکه مصرف تولیدات خارجی ضربه محکمی به تولیدات داخلی می‌زند، اظهار کرد: باید فرهنگ‌سازی کنیم تا از اجناس ایرانی استفاده شود چرا که خرید اجناس خارجی کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: در زمینه صنعت چرم نیاز به نیروی ماهر داریم اما متاسفانه کارکن ماهر به مقدار کافی نداریم.

ساک حجاج عراق از ایران تامین شده است

گازرانی اعلام کرد: امسال کشور عراق برای تهیه ساک‌های حجاج عراقی به ایران آمدند و تمام ساک‌های حجاج را تامین و صادر کردند.

وی افزود: کشورهای عراق، آذربایجان، گرجستان و افعانستان به کفش‌های ایرانی علاقه زیادی نشان می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha