• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95050111882
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان:

صنایع کوچک نقش مهمی در اشتغال دارند

صنایع کوچک نقش مهمی در اشتغال دارند

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: نقش صنایع کوچک در اشتغال استان، تولید ملی و صادرات بر هیچ کس پوشیده نیست، به همین دلیل امیدواریم رونق به صنایع کوچک باز گردد.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ محمدجواد بگی امروز (سه شنبه) در همایش نکوداشت روز حمایت از صنایع کوچک در اتاق بازرگانی، اظهار کرد: استان اصفهان با دارا بودن 68 ناحیه صنعتی و 12 هزار هکتار عرصه عملیاتی رتبه اول را در تعداد و مساحت شهرک‌های صنعتی در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه 9 هزار و 200 واحد صنعتی در استان مستقر هستند، افزود: 93 درصد این صنایع را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند، چهار درصد صنایع مربوط به صنایع متوسط و سه درصد مربوط به صنایع بزرگ است. نقش صنایع کوچک در اشتغال استان، تولید ملی و صادرات بر هیچ کس پوشیده نیست. امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل رونق، به صنایع کوچک بازگردد.

همچنین رییس خانه صنعت و معدن استان اصفهان اظهار کرد: رییس جمهور با حداقل بودجه و توان مالی ضعیف شده و فضای سیاسی پر تنش دولت جدید را دست گرفت. کاهش تنش در فضای بین المللی توسط دولت جدید قابل قدردانی است، چرا که در جهت بهبود روابط بین الملل حرکت‌هایی انجام شده است.

محمدرضا برکتین، افزود: ظرف این سه سال دولت با انضباط مالی و با هدف جلوگیری از تنش، پیش رفت. همچنین کاهش نرخ بهره متناسب با کاهش نرخ تورم بسیار ستودنی است و شایسته تقدیر.

وی اضافه کرد: از وزارت صنایع انتظار داریم که واردات کالاهای غیر ضروری و تولید داخل کنترل شود. باید به تولید داخل اعتماد کنیم و در کنار اعتماد باید کنترل و نظارت هم از طرف دولت برای افزایش کیفیت انجام شود.

رییس خانه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه فضای رکود استخوان تک تک صنعتگران و تولیدکنندگان کشور را خرد کرده است، گفت: سال 1394، سال امید به تصویب برجام بوده و فعالیت‌های شایسته ای در این باره انجام گرفت، اما در سال جاری انتظار داریم حمایت از صنعتگران در حفظ اشتغال خود مورد توجه وزارتخانه قرار گیرد.

برکتین ادامه داد: باید در جهت بهبود فضای روحی و روانی جامعه و شرایط امید تلاش شود. امروز در شرایط رکود قرار داریم، اما امنیت هم موجود است. سه سال گذشته را از یاد نبرده‌ایم که در چه شرایطی به سر می‌بردیم.

وی خطاب به صنعتگران و تولیدکنندگان اظهار کرد: شما باید سیاست‌های خود را با سیاست‌های دولت تطبیق دهید و فضای کسب و کار خود را بهبود بخشید و بدانید که آینده از آن ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha