• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95050111295
  • خبرنگار : 71021

درخواست از "سلطانی‌فر" برای لغو ممنوعیت تورهای ترکیه

درخواست از "سلطانی‌فر" برای لغو ممنوعیت تورهای ترکیه

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تجدیدنظر در طرح ممنوعیت تورهای ترکیه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، در این نامه که امروز منتشر شده و به تاریخ ۱۲ مردادماه برای معاون رئیس‌جمهور فرستاده شده، با اعلام درخواست از این مقام مسؤول برای ورود به این موضوع و اندیشیدن تدبیر در بیرون‌رفت از بحران پیش آمده و با یادآوری این نکته که «کشور ترکیه به عنوان مقصد سنتی برای جامعه مسافری ایران با سهم حدود ۷۰ درصد بوده و با وجود تقاضای سفر متاسفانه مستند به بخشنامه ۲۵۴۶۱ / ۹۵۳۴۰۰ معاونت گردشگری و ۴۳۳۱ / ۱۲۶ / ۹۵۲ اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، دفاتر و شرکت های دارای مجوز از دستگاه متولی قادر به ارائه خدمات استاندارد نیستند»، متذکر شده است:

«در چنین شرایطی است که به ناگاه مسیر مورد نظر مسدود و در نتیجه زیان‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری به کارآفرینان وارد می‌شود که این موضوع اگرچه در شرایط مختلف اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است، لیکن خطر قابل تامل ادامه روند به وجود آمده و بلاتکلیفی بنگاه های اقتصادی را به دنبال دارد. »

در ادامه این نامه به خطرات و پیامدهای منفی این تصمیم در صورت اتخاذ نکردن تمهیدات خوبی در این رویداد اشاره شده است؛

۱ ـ سودجویی عده‌ای دلالِ غیرحرفه‌ای که با غیبت صاحبان صنعت و صنف، اقدام به فروش خدمات غیراستاندارد و مخاطره آمیز به هموطنان می‌کنند که متاسفانه یکی از آسیب‌های جدی این صنعت، دخالت افراد غیرمجاز است.

۲ ـ بوجود آمدن مسیرهای غیرمستقیم که موجب خروج بی‌هدف ارز از کشور و مشکلاتی عدیده برای مسافران می‌شود. (توجه جنابعالی را به تصمیم نادرست و غیرکارشناسی دولت نهم در محدود ساختن پرواز آنتالیا برای خطوط هواپیمایی ایران جلب می‌کنیم که مشروح آن شفاها و کتبا اظهار شده و توضیح آن در این مقال نمی‌گنجد.)

۳ ـ به نحوی که شرح آن در بالا رفت، تعداد قابل توجهی از دفاتر و شرکت‌های دارای مجوز از آن دستگاه یا مستقیما در این مسیر فعال هستند و یا به طور غیرمستقیم و مرتبط به عرضه خدمات اقدام می‌کنند؛ از این رو طبق گزارش‌های واصله امکان تعدیل نیروهای انسانی تربیت شده و آموزش دیده، با تجربه و غالبا جوان بسیار محتمل است. این مهم با درنظر گرفتن اینکه گردشگری دومین نقش را در کاهش نرخ رشد بیکاری بعد از صنعت ساختمان دارد، بسیار قابل تأمل است.

۴ ـ حجم مالی قابل توجهی که توسط دفاتر مجری به صورت نقدی، اعتباری، ضمناتنامه و... بابت خرید خدمات گردشگری از کارگزاران مقصد از جمله هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و کشتی‌های تفریحی و ... سپرده شده در معرض خطر بوده و بنگاه‌های تجاری کشور ترکیه شرایط فعلی را مصداق «فورس ماژور» نداشته که عدم تسویه و تعیین تکلیف این مبالغ موجبات ورشکستگی و در بعد ملی تهدید اعتبار دفاتر ایرانی می شود.

۵ ـ نوعی نارضایتی احتمالی از ادامه روند مذکور ممکن است بوجود آید. »

این نامه که به درخواست جمعی از آژانس‌دارها تنظیم شده، برای معاون گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، رونوشت شده است.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال کودتای ترکیه، اجرای تور به این مقصد را تخلف و ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۸ ۱۸:۳۵

این دفاتر بیشتر دنبال منافع خود و ترکیه هستند الان به گردشگران ایرانی بی احترامی می شود و کشته ها هم مبلغی دریافت نکرده اند و نا امنی از هر نوع از تجاوز تا غارت و ... در جای جای ترکیه بیداد می کند و موافقت با این درخواست خیانت به ایران و ایرانی است لعنت بر دفاتر لابی ترکیه

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۰۶:۴۳

وقتی یک شخصی دوست داره بره میره اگر به ایشون توهینی میشه خودش مسئول هست به من و یا شما ربطی نداره که براش تصمیم بگیریم به امید روزی که یاد بگیریم برای دیگران تصمیم نگیریم

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۵:۲۵

دقیقا درسته آقا یا خانم اکبری مردم شکر خدا آنقدر فهیم هستند که خودشان خوب را از بد تشخیص دهند وخود باید تصمیم بگیرند

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۵:۲۶

زندگي كردن براي منافع هست اقا

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۶:۳۴

هر شخصی مسئول جان و مال خودش هست دوست داره میتونه بره دوست نداره نره زوری نیست به نظر من به ایرانی ها بی احترامی نمی کنند بی احترامی بسته به رفتار خود افراد داره ما خودمون سالی چندین بار به ترکیه سفر میکنیم اصلا این چیزی که شما میگید نیست . تجاوز و غارت یک جوری مطرح میکنید که انگار در عصر حجر زندگی میکنیم به نظر من باید موافت شود چون برای ما ایرانی ها ترکیه از همه لحالظ راحتتر هست ویزا ندارد . غذاها حلال هست . فرهنگ نزدیک

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۹:۲۷

از وقتی که تور برای ترکیه ممنوع شده مطمعنا نه تنها دفاتر مسافرتی بلکه مسافرین ترکیه و هموطنای خودمون خیلی ضرر کردن چون هیچ جایگزینی برای ترکیه وجود نداره هم ویزا نمیخواد و هم قیمتاش مناسبه دفاتر مسافرتی که هتلا رو گارانتی میکنن نرخ رو خیلی پایین میگیرن و با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار میدن الان با این وضعیت دیگه امکان رزرو توسط دفاتر نیست و مسافرا مجبورا توسط دفاتر ترکیه رزرواشونو انجام میدن که کلی گرون میشه چون اولا نرخ ها بالاتره دوما باید پول رو به قیمت حواله به حسابشون واریز کنند.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۹:۳۳

به نظرم بايدراه سفربه تركيه ازطريق آژانسهاآزادشودچون تركيه ازلحاظ اخلاقي وامنيت بالايي برخوردارهست وبهتراست مسافرهاازطريق آژانسهاي داراي مجوزسازمان ميراث فرهنگي اقدام نمايند

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۹:۳۳

متاسفانه افرادی همیشه در جامعه ما بوده اند که در اصطلاح به این افراد کاسه داغ تر از آش می گویند، با توجه به وضعیت ترکیه در لحظه کودتا اقدام مسئولین مبنی بر قطع برگزاری تور و پرواز به ترکیه بسیار درست و بجا بود و همه آژانس های چارتر کننده همکاری خود را برای کنترل وضعیت بوجود آمده و برگرداندن مسافران عزیز که در ترکیه مانده بودند را به نحو احسنت انجام دادند. اکنون که شرایط امنیتی ترکیه در وضعیت آرام است چرا باید همچنان ممنوعیت تور به ترکیه پابرجا باشد. درآمد اکثر آژانس ها از طریق چارتر می باشد.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۹:۳۳

مردم ايران براي سفر به تركيه علاقه زيادي دارندواين تورها حتي اگر از طريق آزانس انجام نشوند مردم خود شخصا اقدام به سفر ميكنند چه بسا بهتر است با آ‍‍‍ژانس وتور معتبر وبا امنيت سفر كنند.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۹:۳۴

تورهای ترکیه باااااید از طریق آژانس ها اجرا بشه ، چون چه بخواییم چه نخواییم ایرانی ها به ترکیه سفر خواهند کرد . اگه از سوی آژانس ها اجرا بشه امنیتشم بیشتره .

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۲:۴۱

اقای اکبری من نمیدونم از کدوم تجاور وغارت که تو ترکیه بیداد میکنه حرف میزنین سالها تو این مسیر کار کردیم و همچین مواردی رو ندیدیم امیدواریم با سعه صدر مشکلات حل بشه و از بیکاری تعداد زیادی خانواده که در این مسیر کار میکنن جلوگیری بشود