• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95050107206
  • خبرنگار : 71503

شهمیرزاد میزبان جشنواره فرهنگ بومی

شهمیرزاد میزبان جشنواره فرهنگ بومی

نخستین جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران در شهمیرزاد استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ‌این جشنواره از ۱۴ تا ۲۲ مردادماه با حضور اقوام ایرانی در مجموعه رفاهی پارک پردیس شهمیرزاد برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد با بیان این‌که این جشنواره هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۳ برگزار می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای محلی شهرهای نمونه گردشگری و اقوام ایرانی، اجرای آیین‌های سنتی و بومی و موسیقی محلی اقوام ایرانی از برنامه‌های این جشنواره است.

عبدالخالق خاکسار ادامه داد: در این جشنواره صنایع‌ دستی، سوغات و غذاهای محلی شهرهای نمونه گردشگری ایران و اقوام ایرانی و تمام روستاهای بخش شهمیرزاد در قالب بیش از ۱۰۰ غرفه معرفی و عرضه می‌شوند.

او به اجرای جشنواره بازی‌های بومی و محلی بخش شهمیرزاد در حاشیه برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: لی لی، هفت سنگ، طناب‌کشی، دو سنگ که، توب برکه، زو، پابزن و خوزکه به روش باغبونی از بازی‌های بومی و محلی این جشنواره است.

شهمیرزاد، نیشابور، بسطام، رامسر، لاهیجان، سرعین، ماهان، کاشان، شیراز، ری، دماوند، میبد، تفت و ابرکوه شهرهای نمونه گردشگری ایران هستند.

شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خنک شهرستان مهدیشهر است. این شهر جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و محصولات متنوع کشاورزی و ... است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو دارای اهمیت صادراتی و شهرت بین‌المللی هستند.

بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان با وسعت ۷۰۰ هکتار در این شهر واقع شده است. بناهای تاریخی مانند "شیرقلعه"، "قلعه شیخی" و "دژوهل" (یکی از کانون‌های مهم اسماعیلیان) بر جذابیت این منطقه افزوده است. شهمیرزاد در شش کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده است. در سفر سال ۱۳۸۶ هیأت دولت به استان سمنان، شهمیرزاد به‌عنوان شهر نمونه گردشگری بین‌المللی معرفی و تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha