• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95050106013
  • خبرنگار : 71219

فتحعلی بیگی مطرح کرد:

علاقه‌مندان نمایش‌های شاد به سنگلج بروند

علاقه‌مندان نمایش‌های شاد به سنگلج بروند

داود فتحعلی‌بیگی علاقه‌مندانی را که دوست دارند نمایشی با فضای مفرح و شاد ایرانی ببینند، به تماشای «انسانم آرزوست» دعوت کرد.

کارگردان و نویسنده نمایش «انسانم آرزوست» در گفت‌وگو با ایسنا درباره جدیدترین کار خود که از 11 مردادماه در تالار سنگلج به صحنه می‌رود، گفت:‌ از پنج سال قبل برای اجرای این نمایش برنامه‌ریزی می‌کردم و می‌خواستم آن را در سال 90 به صحنه ببرم، اما شرایط فراهم نشد چرا که امکان اجرای این اثر بدون مساعدت مالی میسر نبود.

او با اشاره به فراهم شدن شرایط افزود: این نمایش شخصیت‌های زیادی دارد و هزینه‌بر است، به همین دلیل باید به جهت مالی حمایت‌هایی از آن صورت می‌گرفت.

فتحعلی‌بیگی درباره تصمیم به اجرای این نمایش در تالار سنگلج و اینکه استقبال مخاطب در این سالن را چطور پیش‌بینی می‌کند، توضیح داد: شناسنامه تالار سنگلج بر پایه نمایش‌های ایرانی بوده و به همین جهت از همان ابتدا تمایل داشتم نمایش‌ام را در اینجا اجرا کنم چرا که در فضا و صحنه این تالار صمیمیتی احساس می‌کنم که در سالن‌های دیگر آن را کمتر حس کردم.

او ادامه داد: با این حال با توجه به تجربه‌های قبلی خودم در این تالار و اینکه مخاطبان، نمایش‌هایم را در اینجا دوست داشته‌اند پیش‌بینی می‌کنم کار جدیدم هم با استقبال روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش «انسانم آرزوست» در یک فضای کمدی ایرانی به صحنه می‌رود به افتتاح آن توسط علی نصیریان و اینکه آیا پیشنهادی برای بازی به او شده بود یا خیر، گفت: آقای نصیریان پیشکسوت این عرصه هستند و سمت استادی دارند و من به خودم اجازه نمی‌دهم که برای بازی در نمایشم دعوت‌شان کنم چرا که شأن ایشان بسیار بالاتر است، ضمن اینکه این نمایش جوان پسند است و از آنجا که ایشان هم مانند من سن و سالی را گذرانده‌اند شاید خیلی مناسب برای حضورشان نباشد.

فتحعلی‌بیگی همچنین در پایان بیان کرد: آن‌هایی که به تئاتر علاقه‌مند هستند اگر دوست دارند یک فضای مفرح و شاد ایرانی را به لحاظ شیوه اجرا و داستان تجربه کنند و نیز از یک نمایش در راستای رونق فرهنگ و هنر ایرانی حمایت کنند، قدم بر سر چشم ما ‌بگذارند و به تماشای نمایش «انسانم آرزوست» بنشینند.

به گفته وی این نمایش تا 10 شهریورماه روی صحنه خواهد بود.

در خلاصه داستان «انسانم آرزوست» آمده است: مهرک از ارباب خود پول دریافت کرده تا آن را در جشن عمومی خرج کند، اما در میانه راه هر بار اتفاقی باعث می‌شود مهرک بخشی از پول را برای کار دیگری هزینه کند و در روز جشن دستش خالی است. این مسئله در نمایش زمینه رویدادی مهم‌تر می‌شود.

در این نمایش بازیگرانی چون داوود داداشی، غلام بابوته، صادق توکلی، شاهین اعلائی‌نژاد، زری اماد، شهرام مسعودی، شهره اشتری، محسن پوشایی، منیژه داوری، شیرین کاشفی، مهدی صفاری‌نژاد، ساسان مهرپویان، امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، بابک مولانا، محسن میرهاشمی، حمیدرضا جهانگیری، سام راد، امید مصباحی، سعید وفایی، نسیم توکلی و مینا دستگرده ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha