• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95050105706
  • منبع : نمایندگی قزوین

احیاء پارک جنگلی تاکستان در صورت تأمین اعتبار مناسب

احیاء پارک جنگلی تاکستان در صورت تأمین اعتبار مناسب

ایسنا/قزوین نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تأمین اعتبار مناسب پارک جنگلی تاکستان احیاء خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به‌منظور بررسی مشکلات تأمین آب پارک جنگلی شهدای تاکستان جلسه‌ای با حضور نماینده مردم تاکستان در مجلس و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و فرماندار شهرستان تاکستان برگزار شد.

بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تأکید در تحقق شعار امسال اظهار کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری منابع طبیعی زیربنای اقتصاد مقاومتی است، بنابراین باید احیاء و حفظ و توسعه آن را جدی گرفت.

وی با تأکید به پیگیری تأمین اعتبار از مراجع مربوطه در خصوص پارک جنگلی تاکستان، افزود: این پارک جنگلی به‌عنوان تنها تفرجگاه طبیعی مردم این شهر است که به همت اداره کل منابع طبیعی احداث‌شده، اما جهت توسعه آن مشارکت عمومی مردم و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

علی‌اکبر اسدالهی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این جلسه ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت درختکاری گفت: ایشان بارها بر اهمیت منابع طبیعی تأکید داشته و منابع طبیعی را از مباحث توسعه پایدار می‌داند.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در صیانت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب عرصه‌های ملی تصریح کرد: در جامعه ما برای جلوگیری از منکراتی مثل رباخواری و اعتیاد و همچنین عفاف و حجاب کارهای فرهنگی زیادی انجام‌شده و اثرات مثبت فراوانی داشته، ولی برای جنگلخواری و زمین‌خواری و سایر مواردی که به حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست آسیب وارد می‌سازد، کار فرهنگی مؤثری انجام‌ نشده است.

اسدالهی اضافه کرد: اگر جامعه به تخریب جنگل‌ها و مراتع حساسیت نشان دهد کسی جرأت تخریب منابع طبیعی را به خود نخواهد داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مثبت ارزیابی کردن نگاه حمایتی نماینده مردم تاکستان و همچنین فرماندار شهرستان از طرح‌های منابع طبیعی خاطرنشان کرد: جهت آبیاری پارک جنگلی شهدای تاکستان طرح‌های مختلفی را بررسی کرده‌ایم که به‌زودی طرح پیشنهادی ارائه خواهد شد.

سیاوش طاهرخانی، فرماندار تاکستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی پرسنل منابع طبیعی در صیانت از جنگل‌ها و مراتع گفت: اهمیت منابع طبیعی امروز بیش از گذشته آشکارشده و در شهرستان تاکستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی جایگاه پارک جنگلی شهدای تاکستان را برای مردم شهر مهم توصیف کرد و تأکید کرد: این پارک به‌عنوان تنها تفرجگاه مردم شهر می‌تواند نقش کلیدی در جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران داشته باشد و فرمانداری تاکستان از کلیه طرح‌ها و پیشنهاد‌ها در خصوص راه‌های تأمین آب پارک جنگلی جهت آبیاری درختان استقبال می‌کند.

 به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه فرماندار و مدیرکل منابع طبیعی و هیأت همراه از پارک جنگلی بازدید کردند.
انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha