• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95050103905
  • خبرنگار : 71563

بازگشت تیم ملی واترپلوی جوانان به ایران بعد از کسب سهمیه جهانی

بازگشت تیم ملی واترپلوی جوانان به ایران بعد از کسب سهمیه جهانی

تیم ملی واترپلوی جوانان ایران پس از کسب مقام سوم آسیا و ورودی مسابقات جهانی ۲۰۱۷ روسیه، صبح امروز (چهارشنبه) در میان استقبال مسئولان فدراسیون و جمعی از خانواده‌ها از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا از ۳۱ تیر تا ۴ مرداد ۱۳۹۵ به میزبانی اندونزی برگزار شد. این رقابت‌ها در پایان با مدال‌آوری ژاپن، چین و ایران تمام شد تا این سه کشور علاوه بر ایستادن بر سکوی قهرمانی آسیا راهی مسابقات جهانی ۲۰۱۷ روسیه شوند. ملی‌پوشان واترپلو پس از کسب مقام سوم، صبح امروز (چهارشنبه) در میان استقبال مسئولان فدراسیون، اصحاب رسانه و جمعی از خانواده‌ها به کشور بازگشتند.

 محسن رضوانی و احمد یاقوتی رئیس و قائم مقام فدراسیونشنا، شیرجه و واترپلو به همراه چند تن دیگر از اعضای فدراسیون برای خوش‌آمدگویی به قهرمانان جوان واترپلو در فرودگاه بین المللی امام خمینی حاضر شدند.

 الکساندر چیریچ به عنوان سرمربی، وحید رضایی و مهدی پنام تاش مربی و رضا فیوضی‌زاده به عنوان دستیار مربی ترکیب کادر فنی ایران را در این دوره از مسابقات تشکیل دادند. نادر غفوری رئیس کمیته فنی واترپلو هم وظیفه سرپرستی این تیم را بر عهده داشت.

 امین قویدل، ارشیا الماسی، مهدی یزدان خواه، عرفان لشگری، سید سجاد ساویز، امیرحسین حیدری، علیرضا پورنگ، علیرضا شادپی، امیر حسین رهبر، شایان قاسمی، حسین خالدی تبار، کامران جلیلی و حامد کریمی ملی پوشان ایران در این رقابت‌ها بودند.

رئیس کمیته فنی واترپلو در گفت و گو با ایسنا، سطح مسابقات قهرمانی آسیا را خوب ارزیابی کرد و تصریح داشت: شش تیم نخست آسیا در مسابقات حضور داشتند  و کسب مقام سوم در بین شش تیم برترکار سختی بود ولی واترپلوییست های جوان ایرانی توانستند اتفاق بزرگی را رقم بزنند.

تیم ملی واترپلو جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا مقابل تیم قزاقستان شکست خورد اما برابر تیم پر قدرت ژاپن توانست یک تساوی ارزشمند کسب کند. نادر غفور درباره نوسانات موجود در تیم ملی گفت: در رده سنی جوانان در بین تمام تیم ها نه تنها تیم ایران این نوسانات وجود دارد و تنها دلیل موجود  نوسان ها رده سنی است، امیدورام جوانان از این تجربه استفاده کنند و در مسابقات جهانی و رده بزرگسالان از این تجربه برای پیشرفت استفاده کنند.

نادر غفور بر این باور است اگر بعد از یک استراحت یک هفته ای اردو ها برای مسابقات جهانی برپا شود واترپلوییست های جوان ایرانی خواهند توانست در رقابت های جهانی جز بهترین تیم های آسیا باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha