• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95050101948
  • خبرنگار : 71480

کاشفی :‌

فراموش کردن تعهدات جناحی به اعتماد جامعه لطمه می زند

فراموش کردن تعهدات جناحی به اعتماد جامعه لطمه می زند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌پایبند نبودن فعالان سیاسی به تعهدات جناحی خود یک عمل غیراخلاقی بوده و موجب زیرسوال رفتن شخصیت آن افراد می‌شود.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالان سیاسی وقتی در زمان انتخابات در یک لیست قرار می گیرند. باید چارچوب آن لیست را رعایت کنند. فراموش کردن این تعهدات عملی غیراخلاقی است و به آن مجموعه آسیب می زند.

وی با اشاره به اینکه افراد برجسته یک جناح برای تهیه یک لیست انتخاباتی آبروی خود را گرو می گذارند افزود:‌افرادی که وارد یک لیست می شوند باید بدانند به واسطه همین افراد شناخته شده آن جناح، مردم به آنان اعتماد می‌کنند.

وی تصریح کرد :این افراد باید بدانند با فراموش کردن تعهدات خود به اعتماد مردم به آن جناح سیاسی لطمه می زنند. از طرفی شخصیت خود این افراد هم زیر سوال می‌رود و مردم آن‌ها را افرادی بی ثبات می‌دانند. مردم این مسائل را فراموش نمی کنند و فعالان سیاسی هم بدانند که آن‌ها قرار است برای سالیان  طولانی  فعالیت سیاسی داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: علاوه بر بی اخلاقی، ضعف عملکرد تشکیلاتی نیز در بی توجهی افراد به تعهدات جناحی خود تاثیرگذار است، زیرا احزاب دارای شناسنامه و برنامه بوده و مردم از آن‌ها پاسخگویی می خواهند. حزب آمده است که برای سال‌ها بماند و کار کند و به همین دلیل به پایگاه اجتماعی نیاز دارد. پایگاه اجتماعی هم زمانی ایجاد می‌شود که حزب به شعارها و برنامه‌های خود وفادار بمانند.

کاشفی با اشاره به اینکه اگر احزاب قوی در کشور وجود داشته باشد ، شاهد وقوع کمتر چنین اتفاقاتی هستیم خاطر نشان کرد: حزب با کادر سازی، نیروهای مورد نیاز خود را تربیت می‌کند و با استفاده از آن دنبال تحقق برنامه‌های خود است. در این شرایط افراد وابسته به حزب نیز به برنامه‌های حزب متبوع خود پای بند می مانند، اما وقتی حزب قوی وجود نداشته باشد ، افراد از طریق حزب به قدرت می‌رسند و در انتخابات پیروز می شوند اما سپس تعهدات حزبی خود را فراموش می‌کنند.

وی در پایان افزود:‌بی توجهی به اتفاقاتی مثل نوع فراکسیون بندی مجلس دهم موجب افزایش هزینه های کشور می‌شود. کسانی که به تعهدات جناحی خود پای بند نماندند، باید بدانند که مردم رفتار آن‌ها را زیرنظر دارند و از این شاخه به آن شاخه پریدن ها را متوجه می شوند . این افراد باید هر چه سریعتر رفتار خودرا اصلاح کنند و بدانند چنین مسائلی از دید مردم مخفی نمی ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha