• جمعه / ۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95050100217
  • منبع : نمایندگی گیلان

تنوع و فرهنگ غذایی گیلان، فرصتی برای جذب گردشگری

تنوع و فرهنگ غذایی گیلان، فرصتی برای جذب گردشگری

ایسنا/گیلان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تنوع و فرهنگ غذایی گیلان، فرصتی برای آشنایی و جذب گردشگران محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، عصر روز گذشته با حضور مسئولان ادارات کل میراث فرهنگی گیلان، مازندران، گلستان و قزوین، هنرمندان و فعالان و علاقه مندان عرصه گردشگری خوراک، فعالیت خود را در رامسر آغاز کرد.

رضا علیزاده در جریان این رویداد فرهنگی با اشاره به احیای غذاهای بومی و محلی به عنوان یکی از مهمترین اهداف شرکت در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ غذایی، لزوم فرصت سازی برای آشنایی و جذب گردشگران به این غذاها را در طی برگزاری این رویدادها مورد تاکید قرار داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص اهمیت بالای واحدهای پذیرایی در صنعت گردشگری اظهار کرد: تنوع غذایی یکی از اصلی ترین عوامل افزایش جذابیت سفر و ماندگاری مسافر تلقی می شود و این در شرایطی است که غذاها و خوراک به تنهایی نیز به عنوان انگیزه ای برای سفر محسوب می شود.

وی از حضور ۲۶ فعال حوزه پذیرایی گیلان در این جشنوارهخبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته فعالان این حوزه، شهر رشت با بررسی های کمیسیون ملی یونسکو، به عنوان شهر خلاق گردشگری خوراک معرفی شد که با توجه به تنوع بالای غذاهای بومی و محلی گیلان، حضور در این جشنواره ها با هدف ارایه نمونه های اصلی این خوراک، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های گردشگری خوراک استان به همگان محسوب می شود.

علیزاده انتقال پیام‌های فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی و برنامه ریزی تورهای گردشگری را از مهمترین دستاوردهای جشنواره‌های این چنینی برشمرد و اظهار کرد: استان های خطه شمالی کشور با همپوشانی خدمات گردشگری برای هموطنان، زمینه را برای رشد هرچه بهتر این صنعت فراهم می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان با اشاره به اهداف مشترک و تعامل مطلوب این دستگاه اجرایی با شهرداری رشت، برند شهر خلاق گردشگری خوراک را فرصتی مناسب برای برگزاری جشنواره های منطقه ای غذاهای بومی و محلی در آینده استان برشمرد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره از ۳۰ تیر تا ۱ مرداد، با ارایه انواع غذاها و صنایع دستی استان‌های منطقه ۱، در مجموعه تله کابین رامسر دایر است.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha