• جمعه / ۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95050100189
  • خبرنگار : 30054

قائم مقام شهردار اصفهان تاکید کرد

اولویت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان

اولویت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان

مدیر و قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها با اعلام این نکته که شهر اصفهان از مقاصد اولیه گردشگران داخلی و خارجی است گفت: بر همین اساس ما نیز اولین اولویت خود را در حوزه گردشگری، بویژه هتل سازی قرار داده، تا بدینوسیله علاوه بر افزایش گردشگران ضریب ماندگاری آنان را نیز در شهر اصفهان افزایش دهیم.

 سید مرتضی حسام‌نژاد گفت: ایجاد بسترهای لازم از جمله اتوبوس گردشگر، امکانات رفاهی و تفریحی و معرفی سایر توانمندی‌ها و زیبایی‌های شهر اصفهان از دیگر اقدامات مدنظر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در این حوزه است.

وی افزود: برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذار در موضوعات  ذکر شده شورای اسلامی شهر اصفهان سرمایه‌گذارانی که در زمینه‌های هتل‌سازی و ساخت محل‌های اقامتی فعالیت کنند را از پرداخت عوارض و تراکم معاف دانسته این در حالی است که برخی از شهرهای کشور بالاترین نرخ  تعرفه عوارض و تراکم را برای ساخت چنین مراکزی مصوب کرده‌اند.

حمل و نقل شهری

حسام‌نژاد موضوع حمل و نقل عمومی را از دیگر اولویت‌ها در امر سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری اصفهان دانست و گفت: تهیه 50 دستگاه اتوبوس BRT با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ورود به پروژه تراموای شهر اصفهان با سرمایه 450 میلیارد تومانی را در دستور کار داریم که در حال حاضر پیگیر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقد شده در این خصوص هستیم و مذاکرات برای نهایی شدن در جریان است. همچنین تاکسی گردشگری، تاکسی‌های VIP و مینی‌بوس و اتوبوس‌های برقی از دیگر طرح‌های مطرح برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه حمل و نقل پاک شهری است. در همین راستا با معاونت علمی و فن‌آوری نهاد ریاست‌جمهوری امضا قراردادی جهت تولید موتور سیکلت‌های برقی به انجام رسیده و در مرحله اجرای قرارداد است.

مسایل زیست محیطی

وی افزود: از موضوعات دیگر، مسایل زیست‌محیطی هستند که از دغدغه‌های اساسی مدیران کلان شهری است که در این مرحله در نظر است با ورود به فرایند مدیریت پسماند و فراوری زباله به جذب پسماندها در طبیعت کمک کنیم. در این زمینه طرح تولید انرژی از زباله و تولید برق از انرژی خورشیدی و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر را با چند گروه سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای آلمان و ترکیه در دست مذاکره و بررسی داریم. چهارمین اولویت در مشارکت و سرمایه‌گذاری، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در برخی موارد  مشاهده می‌شود از نظر خلق ایده قوی، اما از لحاظ توانایی مالی در عینیت بخشی به آن از تمکن مالی ضعیفی برخوردار هستند. لذا تصمیم برآن شد برای برطرف‌کردن این خلا یک شرکت توسعه دهنده تاسیس شود.

حسام‌نژاد تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که اشتغال،گردش مالی و رشد اقتصادی شهر اصفهان در بخش‌های تجاری، اداری و  مسکونی بسیار بالاست و این نیز یکی دیگر از روندهای معمول و با اهمیت در سرمایه‌گذاری است که به موازات سایر اولویت‌ها انجام می‌گیرد.

حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری شهر اصفهان از منظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

قائم‌مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها ادامه‌داد: در دو حوزه گردشگری و حمل و نقل عمومی با اقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی روبه رو هستیم. در بحث گردشگری به دلیل وجود تنوع در زمینه‌های گوناگون گردشگری از قبیل  فرهنگی، تاریخی، سلامت و مذهبی، تمایل به سرمایه‌گذاری در هتل سازی بیشتر از دیگر حوزه‌هاست. همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی، وجود دانش فنی قوی در بعضی از کشورها و اشباع بازار آنان در زمینه حمل ونقل و وجود استعداد، ظرفیت‌ها و جذابیت‌های شهر اصفهان، سرمایه‌گذاران خارجی را بر آن داشته تا در این بخش نیز ورود جدی داشته باشند.

بزرگترین پروژه‌های در بخش مشارکت و سرمایه‌گذاری

وی افزود: احداث پروژه‌های شهرک سلامت با مشارکت ترکیبی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، آکواریوم بزرگ اصفهان واقع در پارک طبیعی ناژوان و دولفیناریوم با مشارکت سرمایه‌گذار ترک، پروژه شهر رویاها با مشارکت سرمایه گذار چینی و نیز پروژه‌های مجتمع تجاری اداری و پارکینگ عمومی هفت دست و صنایع پشم را می‌توان به عنوان پروژه‌های بزرگی که با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفته است، نام برد.

حسام‌نژاد  ادامه داد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال 95 و با عنایت به  شرایط جدید کشور و به دنبال آن افزایش تماس‌ها و مراجعات بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های داخلی، شهرداری اصفهان به دنبال تبیین این هدف و تقویت فضای سرمایه‌گذاری در استان،  بهره‌گیری از توانمندی‌های افراد و سایر شرکت‌های داخلی را از اولویت‌های خود قرار داد. از جمله این  شرکت‌ها هواپیما سازی ایران (هسا) را می‌توان نام برد که شهرداری اصفهان در صدد همکاری در زمینه‌های آزمایشگاهی خاص معاینه فنی خودروها، تست جایگاه‌های سوخت CNG، حمل و نقل ریلی و تهیه پهباد جهت استفاده در مسایل شهرسازی و خدمات شهری از قبیل آتش‌نشانی، حمل و نقل و ترافیک و نقشه‌برداری است.

وی تاکید کرد: تنوع بخشی به پروژه‌های شهرداری جذابیت‌های فراوانی را برای بخش خصوصی به همراه می‌آورد و به دنبال آن بستر سودآوری برای سرمایه‌گذار در پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی و عمرانی را مهیا می‌کند. شهرداری اصفهان به منظور حمایت و تعامل با سرمایه‌گذار خصوصی را شریک خود در انجام پروژه‌ها می‌داند؛ لذا به همین منظور در زمان بهره‌برداری از پروژه به دو صورت عمل می‌کند؛ اول آنکه به شراکت خود با سرمایه گذار ادامه داده و یا سهم آورده خود را به سرمایه‌گذار انتقال و در ازای این واگذاری هزینه خدمات خود را دریافت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha