• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95040116486
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان مطرح کرد:

رواج پویش "سه‌شنبه‌های بدون خودرو"/فرماندار مشکلی با دوچرخه‌سواری بانوان مشهد ندارد

رواج پویش "سه‌شنبه‌های بدون خودرو"/فرماندار مشکلی با دوچرخه‌سواری بانوان مشهد ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: به دنبال بالا بردن فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان مردم مشهد هستیم.

مهدی روزبهانه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چهاردهمین هفته بدون خودرو را روز سه‌شنبه با حضور کارمندان شرکت گاز  برگزار خواهیم کرد و مسیر  پارک ملت تا محل کار خود را قرار است با دوچرخه طی کنند.
 
وی ادامه داد: در این مسیر هر هفته نزدیک به 40 داوطلب خانم و آقا نیز این مسیر را رکاب می‌زنند و امیدواریم با ادامه این حرکت فرهنگ استفاده از دوچرخه در میان مردم رواج یابد.
 
رئیس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی با بیان اینکه طرح سه‌شنبه بدون خودرو یک پویش ملی است، تصریح کرد: این طرح با حضور داوطلبانه مردم در کشور آغاز شده است و هیات دوچرخه‌سواری نیز به این پویش پیوسته و برای بالا بردن انعکاس آن  تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
 
روزبهانه افزود: خوشبختانه در اولین مکاتبه‌ای که با شرکت گاز داشتیم این سازمان قبول کردند تا در این پویش با ما همراه شوند. فرماندار مشهد نیز قول داده است تا در یکی از این سه‌شنبه‌ها در کنار ما باشد. خوشبختانه با توجه به پوشش کامل بانوان و رعایت آن، تا این لحظه هیچ اعتراض و یا برخوردی با این طرح نشده است.
 
وی در خصوص واکنش به گروه دوچرخه‌سواران طبیعت که در هفته‌های گذشته با توقیف دوچرخه‌هایشان همراه بوده است، ‌عنوان کرد: در این خصوص با امام جمعه طرقبه و نیز شاندیز صحبت داشته‌ایم ولی هیچ‌کدام مخالف دوچرخه‌سواری نیستند و اعتقاد دارند در صورت حفظ شئونات اسلامی هیچ مانعی برای این موضوع نیست. با دادستانی طرقبه و شاندیز نیز چندین بار قرار ملاقات داشتیم که متاسفانه به دلیل نداشتن وقت از سوی آن‌ها هنوز این دیدار میسر نشده است.
 
رئیس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی عنوان کرد: با اداره کل ورزش و جوانان نیز مکاتبه داشته‌ایم که هنوز جوابی داده نشده است اما دو هفته گذشته در برنامه رادیویی این موضوع مطرح شد که پس از آن فرماندار مشهد روی خط آمد و عنوان کرد که هیچ مشکلی دراین خصوص وجود ندارد کسی حق ندارد مانع چنین کاری شود به شرطی که پوشش افراد نیز در سطح عرف و بدون اشکال باشد. که پس از این مورد دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.
 
روزبهانه خاطرنشان کرد: در عین حال تا این لحظه هیچ مورد مکتوبی وجود نداشته است که بگوید بانوان نمی‌توانند در سطح شهر دوچرخه‌سواری کنند و در مقابل نیز قانون مکتوب دیگری وجود ندارد که عنوان کرده باشد بانوان می‌توانند در سطح شهر به راحتی دوچرخه‌سواری کنند اما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم که این مشکل حل شود.
 
وی  همچنین با اشاره به عملکرد دوچرخه‌سواران استان در مسابقات کشوری، اضافه کرد: بعد از 42 سال  برای اولین بار خراسان رضوی توانست عنوان قهرمانی مسابقات سرعت بزرگسالان را از آن خود کند.
 
رئیس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی در خصوص بانوان دوچرخه‌سوار استان، ادامه داد: در حال حاضر حضور بانوان در رویدادها در سطح استان است، سه روز در هفته نیز آموزش دوچرخه‌سواری عمومی در ورزشگاه ثامن برای بانوان برگزار می‌شود.
 
روزبهانه با بیان اینکه سرور فرزین تنها ملی‌پوش دختر حاضر در تیم سرعت جوانان است، تصریح کرد: از تاریخ یک تا سه مردادماه تیم حرفه‌ای بانوان استان در مسابقات قهرمانی کشور که در تهران برگزار می‌شود، حاضر خواهند شد.
 
وی در خصوص پیست ثامن الائمه(ع) اظهار کرد: خوشبختانه مشکلات تاسیسات و سرویس‌های بهداشتی حل شده و مشکل دیگری وجود ندارد تنها بحث تجهیز خوابگاه‌ها باقی می‌ماند که آن‌ها نیز در برنامه وجود دارد و در این صورت ما بهترین پیست کشور را در مشهد داریم و می‌توانیم  میزبان مسابقات  کشوری نیز باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha