• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95040115654
  • خبرنگار : 71078

معاون ساماندهی امور جوانان خبر داد

تشکیل انجمن دوستی جوانان ایران و روسیه، در آینده‌ای نزدیک

تشکیل انجمن دوستی جوانان ایران و روسیه، در آینده‌ای نزدیک

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور خود در همایش بین‌المللی جوانان روسیه گفت: من از 4 جوان حاضر در این همایش دعوت کردم تا با هزینه دولت ایران به کشورمان سفر کنند و امیدوارم در راستای اجرای تفاهمنامه منعقد شده در این همایش اولین انجمن دوستی جوانان ایران و روسیه تشکیل و آغاز به کار کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رستمی با اشاره به همایش بین‌المللی جوانان روسیه اظهارکرد:چنین برنامه‌هایی می‌تواند الگوی جهانی باشد. ما در ایران برنامه مشابهی داریم و خوشحال می‌شویم که جوانان روسی در همایش‌ها و جشنواره‌های ما حضور داشته باشند. ارتباط دو کشور بسیار عمیق و طولانی است و این ارتباط با تعامل جوانان بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: به گفته آقای پاسپلوف- رئیس آژانس فدرال جوانان روسیه- همایش آموزشی جوانان روسیه با بازه زمانی 2 ماهه برای سال دوم برگزار شده است و در این همایش هشت هزار جوان در رشته های تخصصی مختلف دعوت شده اند. هزینه برگزاری این همایش 6 میلیون دلار است که 1 میلیون دلار آن به جوایز این همایش تعلق دارد.

رستمی افزود: این جوایز را به کسانی اهدا می کنند که برای مشکلات مختلف کشورشان راه حل پیدا کرده باشند و به بهترین راه حل‌ها جوایز تعلق می گیرد و این راه‌حل‌ها توسط بخش خصوصی و یا دولتی برای اجرا حمایت می شود. در واقع این یکی از روش‌های پرورش رهبران جوان است. افراد بر اساس شایستگی انتخاب و وارد حوزه های اجتماعی می‌شوند. در آسیا کشورهای زیادی از تجربه روسیه بهره برده‌اند و قصد اجرای چنین کمپ‌هایی را دارند.

معاون ساماندهی امور جوانان از جمله اقدامات موثر در برگزاری این همایش به مسئله دیپلماسی عمومی و دعوت از جوانان 40 کشور دنیا اشاره کرد و گفت: این اقدام فرصتی برای تعامل جوانان با یکدیگر  همچنین آشنایی آنها با کشور روسیه است.

وی در خصوص هزینه های همایش گفت: در برگزاری این همایش از فناوری های نوین استفاده شده است و همچنین حامیان بزرگ مالی دارد و همین امر باعث کاهش هزینه‌ها شده است.

رستمی در خصوص ویژگی های این همایش اظهار کرد: همایش در قالب یک کمپ برگزار شده است و این کمپ قواعدی در راستای ترویج زندگی سالم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم ورود دخانیات و مشروبات الکلی به داخل کمپ و صرف غذاهای بدون روغن و سالم اشاره کرد.

وی افزود: این همایش به طور مستقیم توسط رئیس جمهور این کشور حمایت می شود و نخست وزیر و وزرای کابینه در این اجلاس حضور پیدا کرده و با جوانان صحبت می کنند. همچنین امنیت اجلاس هم به لحاظ خطراتی همچون آتش سوزی و زلزله و هم از سایر جهات توسط پلیس و سایر مسئولین به خوبی تامین شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان اضافه کرد: روسای شاخه جوانان و احزاب مختلف روسیه علیرغم اختلافات موجود در این همایش شرکت کرده‌اند و در این فضا گفتگو و مدارا تمرین کرده و برای مسئولیت‌های رهبری بزرگ آماده می شوند.

وی در ادامه گفت: تا پایان سال 2016، 10 همایش و اجلاس دیگر نیز با دعوت از سایر کشورها  در حوزه جوانان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ رستمی به معرفی برخی از برنامه‌های حوزه جوانان از قبیل جشنواره ملی جوانان با 10 زیر شاخه در بخش‌های مختلف، جشنواره‌های هنری نوین و 500 جنگ هنری جوانان با حضور 3000  جوان پرداخت و گفت: مقرر شده است اجلاس جهانی جوانان سال آینده در ایران برپا و مجمع ملی جوانان از طریق انتخابات امسال برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha