• شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95040114327
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

احداث بیش از 30 هزار متر خوابگاه مسقف توسط بنیاد فردوسی

احداث بیش از 30 هزار متر خوابگاه مسقف توسط بنیاد فردوسی

‌مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی با اشاره به فعالیت‌های خیرین آموزش عالی در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: بنیاد دانشگاهی فردوسی تاکنون بیش از 30 هزار متر مربع خوابگاه مسقف احداث کرده است.

علیرضا ناظری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بنیاد دانشگاهی فردوسی از سال 1383 کار خود را آغاز کرده است، گفت: مدل کار این بنیاد مانند بنیادهای حمایتی خیرین در کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: در دنیا نیز دانشگاه‌ها به شکل صد درصد از کمک‌های دولتی برخوردار نیستند و بخشی از نیازهای آنان را خیرین تامین می‌کنند. در ایران نیز چنین بنیادی در هیچ‌ دانشگاهی وجود نداشت که ریاست وقت دانشگاه فردوسی در آن زمان به فکر تاسیس این بنیاد افتاد.

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی با اشاره به گستردگی فعالیت این مجموعه اظهار کرد: این مجموعه در حال حاضر 31 عضو دارد. در بدو امر بنای بنیاد به احداث خوابگاه‌های دانشجویی بود. این رویکرد خصوصا اختصاص به دانشجویان دختر و دانشجویان شیفت شبانه بود که دانشگاه براساس قوانین نمی‌توانست به آنها خوابگاه بدهد.

ناظری خاطرنشان کرد: نخستین خوابگاهی که توسط بنیاد احداث شد، خوابگاه پردیس 5 با 7000 مترمربع زیربنا بود. پیش از آن نیز زمینی 1000 متری را دکتر باقرزاده، یکی از خیرین بنیاد دانشگاهی، به دانشگاه فردوسی اعطا کرد و با مشارکت دانشگاه خوابگاه "بقاء " برای دانشجویان متاهل در این زمین احداث شد و پس از آن نیز مجموعه‌های دیگری مانند خوابگاه‌های اندیشه، ناظران و... راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی با بیان اینکه خوابگاه پردیس 7 دانشگاه فردوسی یکی دیگر از پروژه‌هایی بوده  که این بنیاد آن را به اتمام رسانده، اظهار کرد: پردیس 7 با 7000 متر زیربنا ظرفیت اسکان 450 دانشجو را در خود دارد و دو سال است که به بهره‌برداری رسیده است.

ناظری تاکید کرد: امروز وضعیت ما به جایی رسیده که ظرفیت خوابگاه‌های ما بیش از تعداد متقاضیان است و ما این آمادگی را داریم که به دانشگاه‌های دیگر  شهر مشهد کمک کنیم. در حال حاضر بیش از 30 هزار مترمربع خوابگاه مسقف برای دانشجویان دختر و دانشجویان متاهل به استعداد 2000 نفر توسط بنیاد دانشگاهی فردوسی احداث شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه این بنیاد در حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت گفت: در زمینه درمان، اعطای وام دانشجویی، تغذیه، برپایی جشن‌های فارغ‌التحصیلی به صورت سالانه و تقدیر از دانشجویان برتر فعالیت‌ها و حمایت‌های زیادی از دانشگاه داشته‌ایم.

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ما اعطای بورس‌های تحصیلی به دانشجویان بود که تاکنون 18 دانشجو توسط این بنیاد از این بورسیه برخوردار شده‌اند و ماهانه مبلغ 250 هزار تومان  به ایشان اعطا می‌شود و امسال  به همه دانشجویانی که رتبه‌شان کمتر از 2500 باشد به مدت چهار سال بورسیه تحصیلی اعطا خواهیم کرد. باید توجه داشت که مبلغ بورسیه تحصیلی نیز از 250 هزار تومان به 350 هزار تومان افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به درگذشت مرحوم شهرستانی، یکی از اعضای هیات امنای بنیاد دانشگاهی فردوسی، عنوان کرد: مرحوم شهرستانی از کسانی بود که اکثر خیرین دانشگاهی به وی ارادت داشتند. او شخصیت فراگیری داشت و به صورت ماهیانه نیز به بنیاد کمک می‌کرد. در واقع مرحوم شهرستانی به نوعی اتحاد بین خیرین دانشگاهی ایجاد کرد و شرکت‌های اقماری تحت نظر وی نیز کمک‌های زیادی به دانشگاه می‌کردند.

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی در پایان ابراز امیدواری کرد، خیرین شهرستان‌ها نیز در کنار یکدیگر جمع شده و اقدامات خیرخواهانه آنها بتواند به رفع نیازهای دانشگاه و ارتقای جایگاه آن کمک کند.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha