• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95040113539
  • خبرنگار : 71461

دیدار اسقف «سرکیسیان» با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات

دیدار اسقف «سرکیسیان» با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات

اسقف اعظم «سیبوه سرکیسیان» صبح امروز (چهارشنبه 23 تیرماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با ابراهیمی‌ترکمان، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه‌ ارامنه تهران و شمال ایران امروز، ۲۳ تیرماه ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان طی سخنانی، بر ضرورت توسعه روابط فی‌مابین تأکید کرد و گفت: ما به داشتن روابط نزدیک و صلح‌آمیز با شما بسیار علاقه‌مند هستیم و از همه مهم‌تر، روحیه‌ای که جنابعالی دارید منجر به این دوستی شده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه گفت‌وگو بهترین وسیله برای ارتباط طرفین است، گفت: برای تحکیم این روابط نقش رهبران دینی مثمرثمر است تا در این دور از گفت‌وگوها در رابطه با حل مشکلات جهانی، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ملاقات با ریاست این سازمان گفت: از زمانیکه با این سازمان آشنا و در ارتباط هستم، هر گاه به این سازمان می‌آیم احساس می‌کنم که به خانه خود آمده‌ام و بسیار خرسندم که روابط ما بیش از پیش توسعه یافته و می‌تواند در آینده بسط و گسترش یابد.

این دیدار با هدف توسعه ارتباطات و هماهنگی برای هفتمین دور گفتگوهای دینی مشترک مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفت و طرفین بر اهمیت برگزاری این دور از گفت‌وگوها جهت تببین دیدگاه و اقدامات مشترک برای ترویج و تقویت صلح عادلانه در جهان تأکید کردند.

همچنین در پایان این دیدار، مقرر شد تا هفتمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارمنی حوزه انطلیاس طی ۲۳ و ۲۴ آذرماه سال جاری به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha