• شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 95040109759
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

نایب رئیس شورای شهر اعلام کرد:

آمار بالای بیکاری در اسفراین

آمار بالای بیکاری در اسفراین

ایسنا/خراسان شمالی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اسفراین  با اشاره به حضور نیروهای مستعد و جوانان متعهد و تحصیل کرده در این شهرستان گفت: متاسفانه آمار بیکاری در اسفراین بالاست و باید برای این جوانان که آینده‌سازان مملکت هستند، اشتغال پایدار ایجاد شود.

طلعت رگبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که با تفکر پشت‌میز نشینی کاملا مخالفم، اظهار کرد: به بهانه این‌که همه جوانان پشت‌میزنشین نشوند، نباید آن‌ها را رها کرد، بلکه باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها بود، زیرا بیکاری برای جامعه عواقب بسیار سنگینی خواهد داشت. با احداث چند واحد تولیدی، جوانان ما در واردات و صادرات سهیم می‌شوند و با توجه به این‌که اسفراین از نظر استعداد صنعتی بسیار غنی است، باید استاندار خراسان شمالی به صورت جدی در این حوزه وارد شود.

وی با بیان اینکه اسفراین به‌عنوان شهرستانی که اکثریت جمعیت آن کشاورز هستند، با بحران آب روبرو است، خاطرنشان کرد: با حمایت از کشاورزی شهرستان و احداث صنایع مرتبط، جوانان این منطقه از بیکاری نجات یافته و در تولید کشور سهیم می‌شوند.

رگبار با تاکید بر اینکه آمار طلاق در جامعه بالا بوده که این امر ناشی از بیکاری است، تصریح کرد: جوانان وقتی برای دریافت وام و تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند با شرایطی روبرو می‌شوند که به ناچار از دریافت آن منصرف می‌شوند. باید این امور در جامعه تسهیل شود.

 نایب رئیس شورای شهر اسفراین با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نیازمند یکپارچه سازی است، بر استفاده از نیروهای  انسانی توانمند بومی و تولیدات منطقه ای تاکید کرد.

رگبار با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی جدید و از نظر بنیه مالی و امکانات با استان‌هایی که سابقه بیشتری دارند، توان رقابت ندارد، اظهار کرد: در عین حال تخصیص نیافتن منابع مناسب و کمبود تسهیلات نیز بر این شرایط بیشتر دامن می زند.

وی با بیان اینکه به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر، حرف دل آن‌ها را بیان می‌کنم، گفت: اسفراین شهرستانی ضعیف و دارای نیازهای فراوانی است که با وجود نیروی انسانی مستعد، جوانان تحصیل کرده، بانوان تحصیل کرده و نیروی انسانی آماده به کار مغفول مانده است. باید در استان خراسان شمالی آزمون‌های استعدادیابی جهت به‌کارگیری جوانان در حوزه‌های مختلف برگزار شود. عامل توسعه هر استان نیروی انسانی متعهد آن منطقه است.

رگبار با گلایه از یکپاچه نبودن مدیریت در بخش‌های اداری شهرستان، اظهار کرد: با یکپاچه‌سازی خدمات و هماهنگی شرکت‌های خدمات‌رسان، از هدر رفت منابع در بخش‌های گوناگون جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha