• جمعه / ۱۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95040106076
  • خبرنگار : 71410

از اجرای موسیقی تا نمایش فیلم‌های مقاومت در روز جهانی قدس

از اجرای موسیقی تا نمایش فیلم‌های مقاومت در روز جهانی قدس

راهپیمایی روز قدس که از همان ساعات ابتدایی با حضور پرشور مردم همراه شد، حضور هنرمندان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف را نیز به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، همزمان با  11 تیر ماه روز جهانی قدس و آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان، هنرمندانی چون علیرضا افتخاری و حامد زمانی در مسیر راهپیمایی قدس به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند، از سوی دیگر فرهنگسرای قدس بطور موقتی برپا شد و سینما سپیده منتخبی از فیلم‌های مقاومت را به نمایش گذاشت.

فرهنگسرای قدس که به مناسبت روز جهانی قدس در ضلع شرقی میدان انقلاب اسلامی برپا شده است، از ساعات اولیه‌ی راهپیمایی میزبان برنامه‌های فرهنگی‌هنری بود.

علیرضا افتخاری (خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی ایرانی) و حامد زمانی (خواننده‌ی جوان موسیقی پاپ) با اجرای سرودهای انقلابی و مقاومتی با استقبال پرشوری از سوی راهپیمایان روزه‌دار مواجه‌شدند.

اجرای شعر مقاومت توسط محمدزمان گلدسته (شاعر انقلابی) و اجرای گروه سرود دانش‌آموزی برای هم‌دردی با کودکان فلسطین بخش دیگری از برنامه‌های امروز بود.

محمود صلاحی (رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) هم که امروز در راهپیمایی حضور پیدا کرده بود، در این باره گفت: امروز هنرمندانی مانند علیرضا افتخاری و حامد زمانی در فرهنگسرای قدس برای مردم برنامه اجرا کردند. حضور هنرمندانی که از لحاظ کارهای دینی و مردمی‌بودن، بسیار مورد احترام مردم هستند استقبال چشمگیری در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در این فرهنگسرا رقم زد و حضور و بازدید تاثیرگذار جمعیت راه‌پیمایان در کنار غرفه‌های متنوع فرهنگسرای قدس شکل گرفت.

او ادامه داد:‌ وظیفه‌ی ماست که در ارتباط با موضوع انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی هنری انجام دهیم.

وی با اشاره به رسانه‌ها و سازمان‌های جهانی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی کجا هستند؟ چرا این وضعیت را نمی‌بینند؟ این آدم‌ها را از کجای دنیا آوردند و در اسراییل مستقر کردند؟ با چه پیشینه‌ای؟ چرا اجازه نمی‌دهند در دنیا دراین موضوع تحقیق کنند؟ وجود صدها پرسش‌ بی‌پاسخ نشان دهنده جعلی بودن این رژیم است.

***

اما سینما سپیده نیز که در مسیر راهپیمایی امروز قرار گرفته بود با نمایش منتخبی از آثار سینمایی و فیلمسازان انقلابی با موضوع مقاومت با راهپیمایان روزه‌دار همراه شد. این برنامه با میزبانی حوزه‌ی هنری برگزار شده و 6 فیلم کوتاه و نیمه بلند در همین راستا در این سینما به نمایش درآمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha