• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95040105230
  • خبرنگار : 71091

موسویان مطرح کرد:

سواد رسانه‌ای، معیار رتبه بندی تمام محصولات دیجیتال

سواد رسانه‌ای، معیار رتبه بندی تمام محصولات دیجیتال

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعیین موضوع سواد رسانه ای به عنوان معیار رتبه بندی تمام محصولات دیجیتال کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید مرتضی موسویان با بیان این مطلب گفت: درخواست ما از اعضای هیئت علمی جشنواره‌ی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی این است که شاخصهایی را برای ارزیابی محصولات دیجیتال ثبت شده در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در چارچوب سواد رسانه‌ای پیشنهاد دهند.

در ادامه‌ی گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است که رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در هفتمین نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی جشنوارهی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی گفت: همه‌ی ما علاقمندیم سواد رسانهای را به صورت ملموس و قابل فهم به سطح جامعه بیاوریم و این ارتقاء را از مرکز توسعهی فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال آغاز کردهایم.

وی افزود: مبنای جشنواره سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی به این صورت است که تمام محصولاتی که برای دریافت مجوز به مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال مراجعه می‌کنند در معرض داوری همهی مردم قرار خواهند گرفت و کار هیئت علمی جشنوارهی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی این است که شاخصهای داوری مردمی را تعیین کنند.

موسویان خاطرنشان کرد: هم اکنون زیر ساختهای فنی برای داوری مردمی آماده شده است و عموم مردم میتوانند با ورود به سامانهی جشنوارهی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی و وارد کردن کد ملی خود به داوری کلیهی محصولات دیجیتال کشور بپردازند اما لازم است تا هیئت علمی جشنوارهی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی هر چه زودتر شاخصهای داوری مردمی را تعیین کند تا جشنوارهی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی به صورت ماهانه برگزار شود.

رئیس همایش ملی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد: داوری مردمی محصولات دیجیتال در چارچوب سواد رسانهای باعث افزایش سواد رسانهای عموم مردم خواهد شد.

همزمان با برگزاری جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش می‌توانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha