• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040104914
  • منبع : نمایندگی گیلان

آغاز دوره جدید تحرکات تجاری در بنادر گیلان

آغاز دوره جدید تحرکات تجاری در بنادر گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان دوره جدید تحرکات تجاری در بنادر گیلان خبر داد و گفت: کشتی «پرین» متعلق به ناوگان کشتیرانی خزر برای اولین بار با ظرفیت شش هزار تن و با طول ١۴٠ متر از مبدأ بندر اکتائو قزاقستان وارد بندر آستارا ‌شد.

به گزارش ایسنا، «حسین چراغی»، کشتیرانی را از حلقه‌های بسیار مهم در تسهیل تجارت بین‌الملل و حمل و نقل چند وجهی دانست و اظهار کرد: افزایش سطح همکاری و هماهنگی بین بندر و کشتیرانی از محورهای اصلی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه دریامحور بسیار ضروری است.

وی افزود: در این راستا کشتی «پرین» متعلق به ناوگان کشتیرانی خزر در چند روز گذشته با هماهنگی کشتیرانی و بندر و برای اولین بار با ظرفیت 6000 تن و با طول ١۴٠ متر از مبدأ بندر اکتائو قزاقستان وارد بندر آستارا ‌شد.

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی آستارا با تأکید بر این‌که بسیاری از مراکز تولیدی غرب و شمال غرب کشور به بندر آستارا نزدیک هستند و به لحاظ اقتصاد حمل و نقل در قیمت تمام شده و زمان حمل کالا بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری بهینه از فرصت‌های موجود در راستای توسعه بندر آستارا و رونق اقتصادی این منطقه با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد، اقدام و عمل مدنظر مقام معظم رهبری، از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

چراغی با اشاره به این که بندرانزلی در استان گیلان به‌عنوان مرکز اصلی Home Port  کشتیرانی خزر محسوب می شود، یادآور شد: در نظر داریم با برنامه‌ریزی مشترک با مدیران کشتیرانی نسبت به توسعه تجارت بین‌المللی در خزر با محور صادرات و ترانزیت نسبت به تنوع بخشی حمل و نقل دریایی و بندری اقدام کنیم.

وی افزود: در این راستا اهداف مشترکی را ترسیم کرده‌ایم تا بتوانیم در یک أفق زمانی کوتاه مدت وظایف مشترک ملی و منطقه ای را محقق کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha