به گزارش ایسنا، «حسین چراغی»، کشتیرانی را از حلقههای بسیار مهم در تسهیل تجارت بینالملل و حمل و نقل چند وجهی دانست و اظهار کرد: افزایش سطح همکاری و هماهنگی بین بندر و کشتیرانی از محورهای اصلی برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه دریامحور بسیار ضروری است.
وی افزود: در این راستا کشتی «پرین» متعلق به ناوگان کشتیرانی خزر در چند روز گذشته با هماهنگی کشتیرانی و بندر و برای اولین بار با ظرفیت 6000 تن و با طول ١۴٠ متر از مبدأ بندر اکتائو قزاقستان وارد بندر آستارا شد.
مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی آستارا با تأکید بر اینکه بسیاری از مراکز تولیدی غرب و شمال غرب کشور به بندر آستارا نزدیک هستند و به لحاظ اقتصاد حمل و نقل در قیمت تمام شده و زمان حمل کالا بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: بهرهبرداری بهینه از فرصتهای موجود در راستای توسعه بندر آستارا و رونق اقتصادی این منطقه با هدف تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد، اقدام و عمل مدنظر مقام معظم رهبری، از سیاستهای سازمان بنادر و دریانوردی است.
چراغی با اشاره به این که بندرانزلی در استان گیلان بهعنوان مرکز اصلی Home Port کشتیرانی خزر محسوب می شود، یادآور شد: در نظر داریم با برنامهریزی مشترک با مدیران کشتیرانی نسبت به توسعه تجارت بینالمللی در خزر با محور صادرات و ترانزیت نسبت به تنوع بخشی حمل و نقل دریایی و بندری اقدام کنیم.
وی افزود: در این راستا اهداف مشترکی را ترسیم کردهایم تا بتوانیم در یک أفق زمانی کوتاه مدت وظایف مشترک ملی و منطقه ای را محقق کنیم.
انتهای پیام
نظرات