• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95040104839
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی:

صنعت چاپ به خوابی سنگین فرو رفته است‌

صنعت چاپ به خوابی سنگین فرو رفته است‌

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: صنعت چاپ به دلیل وابسته بودن به صنایع دیگر با تعطیلی آن‌ها به خوابی سنگین فرو رفته است.

علی مغانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ با بیان اینکه علت نابسامانی در صنعت چاپ تعطیل بودن صنایع دیگر است، عنوان کرد: چون صنعت چاپ وابسته به صنایع دیگر است با عدم تولید نیازهای کارخانه‌های دیگر صنعت چاپ نیز به خوابی سنگین فرو رفته است.

وی با تاکید بر اینکه کارگران باید بدانند که مشکلات صنعت چاپ شخصی نیست، گفت: در این وضعیت هم کارگر و هم کارفرما گرفتارند، به طوری که به اکثریت کارگران حدود 20 تا 15 روز مرخصی اجباری داده می‌شود.

مغانی با بیان اینکه وضعیت صنعت چاپ نسبت به سال گذشته بسیار بدتر شده است، عنوان کرد: در حال حاضر واحدها در روز بیش از دو ساعت کار نکرده و اکثر کارگرها بیکار هستند که با این وضعیت حقوق‌ها نیز با تاخیر پرداخت می‌شود. 

رئیس اتحادیه صنعت چاپ با اشاره به اینکه وضعیت چاپ در کشور مطلوب نیست، افزود: وضعیت این صنعت طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از سال گذشته هم بدتر شده است، چراکه وقتی یک نفر بیمار می‌شود و در طی سال درمان نمی‌شود ،سال بعد مشکلات او بیشتر خواهند شد.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه علی‌رغم تعطیل بودن صنایع همچنان 33 درصد حق بیمه باید پرداخت شود،  خاطرنشان کرد: پول برق، آب، گاز و ... باید به موقع پرداخت شود و میزان آن هیچ تغییری نکرده است. 

مغانی با بیان اینکه صنعت چاپ از آن دست صنایع به شدت وابسته است، افزود: این صنعت همگانی و فراگیر بوده و معنای رکود آن تعطیل بودن سایر صنایع است. 

رئیس اتحادیه صنعت چاپ در خصوص وضعیت منابع مالی در نظر گرفته شده برای صنعت چاپ نیز گفت: اکثر مشتریان چک یک ساله برای خرید محصولات تحویل می‌دهند، در حالی‌که کارفرما باید مواد اولیه، حقوق کارگران و ... را به موقع پرداخت کند، اما وقتی منابع مالی وجود ندارد، این مبالغ از کجا باید پرداخت شود؟

وی با تاکید بر اینکه منابع اصلی صنعت چاپ در دست مردم است، گفت: اگر دولت به موقع تدبیری نیاندیشد تمامی کارخانه‌های این صنعت باید تعطیل شوند.

مغانی در ادامه گفت: دولت می‌تواند با  امحاء کردن حق بیمه برای یک سال یا کم کردن مالیات به صنعت چاپ کمک کند و اگر توان مقابله با سودهای کلان بانکی را ندارد، کمی از حق خودش را برای رونق صنعت چاپ فدا کند.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ با بیان اینکه هزینه تولید در شرایط فعلی حدود 128 درصد است‌‌، عنوان کرد: هزینه 33 درصد حق دارایی، 9 درصد ارزش افزوده، 16 درصد مالیات، 17 درصد عیدی و حقوق کارگران، 20 درصد فرسودگی ماشین آلات و ساختمان‌ها و 33 درصد بهره‌های بانکی برای صنعت چاپ وجود دارد، اما کدام تولیدی می‌تواند با این همه هزینه سربار به کار خود ادامه دهد؟

وی در خصوص وضعیت معافیت مالیاتی صنعت چاپ نیز اظهار کرد: واحدهایی وجود دارد که هیچ بدهی نداشته و با داشتن حدود 60 کارگر طبق قانون باید معافیت مالیاتی داشته باشند، اما همچنان در دارایی معطل ‌هستند و خبری از معافیت نیست. 

‌انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha