• شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040102815
  • خبرنگار : 71415

رهبر حزب کارگر: بریتانیا "چندپاره"‌ شده است/ وزیر اول اسکاتلند: همه‌پرسی برگزار می‌کنیم

رهبر حزب کارگر: بریتانیا "چندپاره"‌ شده است/ وزیر اول اسکاتلند: همه‌پرسی برگزار می‌کنیم

رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنانی در شهر لندن در پی تصمیم انگلیسی‌ها برای ترک اتحادیه اروپا گفت، بسیاری از مردم این کشور احساس می‌کنند سیاستمداران در این کشور برای آنها کار نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی.بی.سی، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنانی بعد از تحولات دو روز گذشته شامل رای انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا و استعفای دیوید کامرون از نخست وزیری گفت: صنایع و کارگران در انگلیس به عنوان کسانی که بیشترین بار ریاضت اقتصادی را به دوش می‌کشند احساس می‌کنند که قدرتی ندارند.

وی حزب محافظه کار انگلیس را متهم به گوش نکردن به صدای گروه‌هایی که مورد بی اعتنایی قرار گرفته‌اند کرده و گفت: همه پرسی دولت فاش کرد که بریتانیا بسیار چند پاره شده است.

کوربین گفت، حزب کارگر مبارزه خواهد کرد تا تضمین کند دستورکارش در مرکز مذاکرات انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

وی گفت، نتیجه همه پرسی روز پنجشنبه "واکنش شدید" به مساله تحرک آزاد افراد در 28 کشور اتحادیه اروپا بود.

کوربین وعده داد که اجازه نمی‌دهد هزینه بی ثباتی ناشی از همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را مردم طبقه کارگر انگلیس پرداخت کنند. وی گفت حزبش نمی‌تواند از مساله مهاجرات طفره برود و این مساله به وضوح فاکتور مهمی در کمپین همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا بود.

وی رسانه‌های انگلیسی را متهم کرد به این که بیشتر از آن که به پیام حزبش مبنی بر ضرورت باقی ماندن در اتحادیه اروپا بپردازند عمده توجه خود را صرف پرداختن به درگیری ها داخلی حزب محافظه کار کردند.

کوربین همچنین گفت، اگر انتخابات برای تعیین رهبر حزب کارگر انگلیس برگزار شود مجددا برای این سمت کاندیدا خواهد شد.

این درحالی است که رسانه‌های انگلیسی از برگزاری اعتراضاتی در شهر لندن علیه خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر داده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند نیز امروز گفت: ما مذاکرات فوری را با سازمان‌های اتحادیه اروپا آغاز می‌کنیم و به دنبال برگزاری همه‌پرسی برای جدایی از بریتانیا و آغاز مذاکرات فوری با اتحادیه اروپا برای حفظ جایگاه خود به عنوان عضوی از این اتحادیه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha