• شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040102323
  • خبرنگار : 71132

علوی در گفت و گو با ایسنا مطرح کرد:

بررسی سانحه سقوط اتوبوس سربازان در کمیسیون امنیت/صداو سیما ابعاد سانحه را منعکس کند

بررسی سانحه سقوط اتوبوس سربازان در کمیسیون امنیت/صداو سیما ابعاد سانحه را منعکس کند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلساتی در این کمیسیون برای بررسی ابعاد سانحه سقوط اتوبوس سربازان در آینده نزدیک خبر داد و از رسانه ملی خواست با انعکاس ابعاد سانحه دغدغه‌های مردم را در این زمینه برطرف کند.

سید محسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فاجعه تصادف و درگذشت جمعی از سربازان و مجروح شدن عده‌ای از آنها در استان فارس در طی دو روز گذشته اتفاق افتاده و از همان لحظات نخست نمایندگان استان فارس و همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیر و نظاره‌گر عملکرد و کارکرد نهادهای ذینفع و مرتبط بوده و قطعا در آینده نزدیک جلساتی در این زمینه خواهیم داشت.
وی افزود: ابعاد فاجعه درگذشت و مجروح شدن سربازان و از همه مهمتر برآورده کردن مطالبات خانواده این عزیزان در استان فارس باید مورد بررسی قرار گیرد؛ این فاجعه به حدی گسترده بود که هم در سطح ملی و هم مهمترین مقامات رسمی کشور نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ با این حال مجلس شورای اسلامی هم به عنوان یکی از اضلاع قوای سه گانه کشور نسبت به این فاجعه واکنش‌هایی خواهد داشت که در این راستا بررسی ابعاد این فاجعه در اولویت کمیسیون امنیت ملی مجلس خواهد بود.
نماینده مردم لامرد در مجلس اضافه کرد: امیدواریم رسانه ملی با پیگیری دقیق و انعکاس تبعات اجتماعی این فاجعه هم در سطح ملی و هم در سطح استانی تلاش کند آلام و دغدغه‌های مردم عزیز استان فارس را تقلیل داده و این مهم را پیگیری ‌کند.
علوی در پایان تاکید کرد: ما منتظریم مراحل اولیه این موضوع سپری شود، قطعا هم بنده و همه همکارانم در کمیسیون امنیت ملی تلاش خواهیم کرد که گزارشهای دقیقی برحسب وظیفه به افکار عمومی تقدیم کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۰:۰۳

این یک فاجعه تمام عیار هست اینها بهترین و پاکترین افراد کل جامعه ما هستند. حتی نمیتونیم ذره ای توجیه رو تحمل کنیم همه باید شرمنده باشیم

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۰:۱۶

سربازی باید حرفه ای بشه تا دیگه از این دست مسائل باعث رنجش خانواده ها نشود

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۰:۵۶

از خبرگزاری ایسنا تقاضا داریم که به گوش مسئولین ذی ربط برساند که دوران آموزشی خدمت هر شخص در استان یا نزدیکترین محل زندگی شخص باشد تا کسی مجبور نباشد کیلومترها دورتر از محل زندگی خدمت کند و چنین حوادثی پیش آید

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۸

قانون ایثارگران مورد بررسی قرار نمیگیره

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۲:۴۲

جالب اینجاست که هیچ کس سوال نمی کنه از فرماندهی که این تعداد سرباز را به یک اتوبوس سپرده بدون اینکه به مسایل ایمنی آن توجه کافی داشته باشد. اتوبوسهای زیادی در طول سال به این بلیه دچار میشوند ولی اتوبوسی که اجاره می شود نظارت بیشتری باید بشود تجربه تلخی در دوران دانشجویی دارم که اتوبوسی اجاره ای چون راننده بیابانی ماهری نداشت به سمت دره منحرف ولی قبل از اینکه سقوط کند در خارج از جاده متوقف شد، و ما با حادثه تنها چند متر فاصله داشتیم.

avatar

با سلام و احترام رانندگان اتوبوس هاي بين شهري بايد سال به سال از لحاظ روحي و فكري و جسمي و اخلاقي و ... بررسي صلاحيت گردند تا واقعا صلاحيت آنها احراز شود . مرگ 19 سرباز وطن بسيار فاجعه بار و داغدار است . به نوبه خود به خانواده هاي تمام اين عزيزان تسليت مي گويم .