• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95040101383
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

با ثبت جهاني فرش استان؛

كنسرسيوم صادراتي فرش و گز چهارمحال و بختياري تشكيل شد

كنسرسيوم صادراتي فرش و گز چهارمحال و بختياري تشكيل شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري از تشكيل كنسرسيوم فرش و گز اين استان با ثبت جهاني فرش چهارمحال و بختياري و نگرش و توجه محوري و اساسي به توليد اين دو محصول و ورود آن ها به دروازه بازارهاي جهاني خبر داد.

به گزارش ایسنا- ‌به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان، عليرضا شفيع‌زاده در حاشيه تشكيل كنسرسيوم صادراتي فرش و گز استان‌، اظهارکرد: شركت‌هاي كوچك و متوسط به دليل اندازه كوچكي‌شان براي حضور در بازارهاي خارجي با مشكل مواجه هستند، اما با تشكيل كنسرسيوم، اين شركت‌ها با تركيب دانش، منابع مالي و ارتباطات خود در قالب كنسرسيوم صادراتي مي‌توانند صادرات خود را به نحو چشمگيري افزايش داده و به سبب آن توليد، اشتغال‌زايي و اقتصاد را رونق ببخشند.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري با بيان اينكه کنسرسیوم صادراتی ترکیبی داوطلبانه از چند شرکت،با هدف گسترش کالا و خدمات اعضای خود در خارج از مرزهای کشور و تسهیل صادرات این محصول از طریق یک اقدام مشارکتی است، اضافه كرد: درسال 95 تشكيل كنسرسيوم صادراتي خوشه‌هاي كشور در دستور كار سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران قرار گرفته كه به طبع آن برنامه شركت شهرك‌هاي صنعتي  استان نيز در سال جاري تشكيل دو كنسرسيوم صادراتي خوشه گز و فرش است كه پيش‌بيني مي‌شود با تشكيل كنسرسيوم‌هاي مذكور، صادرات خوشه‌هاي فرش و گز استان در سال 95 بترتيب به 147 هزار دلار و  235 هزار دلار برسد. 

معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران نيز در حاشيه نشست تشكيل كنسرسيوم صادراتي گز و فرش استان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي در اين سازمان دو مبحث وجود دارد، يكي بحث توليد و ديگري بحث تجارت و صادرات كه در مبحث توسعه صادرات و توليد در صورت نبود بازار فروش، بنگاه‌دار و دولت بهره لازم را از توليد و صنعت نمي‌برند.  

سليماني با بيان اينكه صادرات غيرنفتي در برنامه‌هاي اقتصادي مقاومتي باید 10 ميليارد دلار اضافه شود، افزود:  ازآنجا كه بنگاه‌هاي اقتصادي به تنهايي شناخت كافي از بازارها ندارند و پرداخت هزينه بازاريابي نيز به تنهايي در توانشان نيست، مي بايست بصورت تعاوني و يا مشاركتي گروه‌هاي را تشكيل دهند كه مهم‌ترين آنها كنسرسيوم صادراتي است و با يك برند، يك بازاريابي و يك هزينه بتوانند در بازارهاي برون مرزي حضور يافته تا موفق شوند.    

وي 55 خوشه از 105 خوشه شناخته شده در سطح كشور را جزو برنامه‌هاي اقتصادي مقاومتي امسال براي تشكيل كنسرسيوم صادراتي در كشور اعلام و اظهار كرد: در بحث مديريت بازارهاي برون مرزي سعي كرديم با بهره گيري از نيروهاي متخصص دانشگاهي شركت‌هاي مديريت صادرات ايجاد كنيم كه اين شركت‌ها با توافق با واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط به عنوان كارگزاران ايشان در مبحث بازاريابي صادراتي توليدات شان وارد مي شوند كه بخشي از اين هزينه كارگزاري را ما پرداخت خواهيم كرد.

سلیمانی در خصوص بازارهاي داخلي افزود: تلاش كرديم براي خوشه‌ها و واحدهاي صنعتي كوچك فروشگاه‌هاي عرضه مستقيم را بصورت متمركز شكل دهیم كه به اين روش كالا از توليدكننده مستقيم به دست مصرف كننده مي‌رسد، چرا كه يكي از ضعف‌هاي عمده ما در بازارهاي داخلي كشور شبكه نامنظم توزيع است كه موجب شده كالا با قيمت بالاتري به دست مصرف‌كننده رسيده و توليدكننده نيز به ارزش واقعي دست پيدا نكند، با ايجاد اين فروشگاه‌ها كه قسمتي از هزينه آن ها را نيز ما پرداخت خواهيم كرد، اين ضعف بازارهاي داخلي نيز پوشش داده خواهد شد.

‌انتهاي پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha