• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040101349
  • خبرنگار : 71415

آخرین تمناهای کامرون از انگلیسی‌ها برای مخالفت با خروج از اتحادیه اروپا

آخرین تمناهای کامرون از انگلیسی‌ها برای مخالفت با خروج از اتحادیه اروپا

نخست وزیرانگلیس در آخرین تلاشهایش برای حمایت از باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری همه پرسی خروج از این اتحادیه از رای‌دهندگان خواست با رای خود در همه پرسی جلوی چنین خروجی را بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ورلد بولتن، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی که در مجاورت اقامتگاه رسمی‌اش در لندن ایراد کرد، بار دیگر بر خطراتی که خروج کشورش از اتحادیه اروپا برای انگلیسی‌ها خواهد داشت، تاکید کرد.

وی خطاب به انگلیسی‌ها گفت: همانطور که شما تصمیم خود را درباره باقی ماندن یا نماندن ما در اتحادیه اروپا می گیرید به امیدها و رویاهای فرزندان و نوه‌هایتان فکر کنید. به یاد داشته باشید که آنها دیگر نخواهند توانست تصمیمی را که ما میگیریم به حالت اول بازگردانند.

نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: تصمیم رای دهندگان برای ترک اتحادیه اروپا برگشت ناپذیر خواهد بود و نسل بعدی هستند که باید با تبعات این تصمیم ما زندگی کنند.

نخست وزیر انگلیس پیشتر گفته بود که مذاکرات قبلی دولتش با اتحادیه اروپا باعث تقویت وضعیت این کشور شد.

وی به انگلیسی‌ها گفت: مردم انگلیس اتحادیه اروپا را ترک نکنید. ما می توانیم وارد عمل شده، رهبری را به دست گرفته، تفاوتی را به وجود آورده و امور را به سرانجام برسانیم. اگر ما اتحادیه اروپا را ترک کنیم همسایگان ما وارد نشست شده و تصمیم هایی را گرفته که تاثیر عمیقی بر ما، کشور ما و اشتغال ما خواهد گذاشت. آنها تصمیمهایی را درباره ما بدون حضور ما خواهند گرفت.

این اظهارات کامرون در آستانه برگزاری همه‌پرسی فردا(پنجشنبه) انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا مطرح شده است.

کامرون همچنین در مصاحبه جداگانه‌ای با رادیو 4 بی.بی.سی تلاش کرد به رای دهندگان انگلیسی اطمینان دهد خواهان آن که این کشور بخشی از یک "اروپای متحد" باشد نیست و مدعی شد که انگلیس در حال حاضر از یک "وضعیت ویژه" برای بهره مندی از مزایای اتحادیه اروپا برخوردار است.

کامرون خاطر نشان کرد: ما به یک جسد غل و زنجیر نشده‌ایم. شما می توانید بازیابی اقتصاد اروپا را مشاهده کنید. این قاره بزرگترین بازار واحد در جهان است.

وی ادامه داد: این ایده که شما مجبور به انتخاب میان موفق بودن در یک بازار واحد اروپایی 500 میلیون نفری و یا حمایت از کمپینی برای اشتغال و ثروتی که با تجارت با دیگر اقتصادها به وجود آمده باشید مطرح نیست. ما قرار نیست چنین انتخابی داشته باشیم چون از هر دو امتیاز بهره مند هستیم.

کامرون ادامه داد: بینش "بریتانیا در اروپا" این است که ما یک وضعیت ویژه داریم. ما از بهترین مزایای هر دو گرایش برخورداریم.

نخست وزیر انگلیس گفت:‌ ما در این بازار واحد حضور داریم و در حال هدایت این بازار واحد هستیم. خیلی مسائل هستند که انگلیس می تواند به اروپا در دستیابی به آنها کمک کند مسائلی اعم از مقابله با تروریسم یا امضای توافقهای تجاری بهتر در آینده اما در نهایت وضعیت ویژه ما حفاظت شده است.

نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: من یک فرد شدیدا وطن پرست هستم. ما بالغ بر 1000 سال است که مورد حمله قرار نگرفته ایم.ما نهادهایی داریم که خیلی خوب خدمت رسانی می کنند. من نمی خواهم این وضعیت را تسلیم یک نوع "اروپای واحد" کنم و ما قرار نیست چنین کاری انجام دهیم.

وی افزود: ما اکنون از منطقه یورو خارج هستیم. ما از طرح "اتحادیه اروپای نزدیکتر از هر زمان" خارج هستیم. ما انگلیسی های مفتخر به خودی هستیم که واقعا به چیزی که کشورمان می تواند به دست آورد افتخار می کنیم اما صراحتا باید گفت که ما اگر داخل این سازمان(اتحادیه اروپا)باشیم تا برای منافع انگلیسی و ارزشهای انگلیسی بجنگیم خیلی بیشتر به دست می آوریم تا این که خارج از این سازمان ایستاده باشیم.

کامرون در این مصاحبه در پاسخ به این که صرف نظر از نتایج این همه پرسی آیا به کار خود به عنوان نخست وزیر انگلیس ادامه خواهد داد گفت: من فرمانهای مردم انگلیس را خواهم پذیرفت و صبح روز جمعه به سر کارم میروم تا آنها را اجابت کنم.

همزمان ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا نیز موضع‌گیری خود درباره همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس عنوان کرد، رای انگلیسی‌ها به چنین خروجی یک اشتباه بزرگ برای انگلیس خواهد بود.

رنتزی در مطلبی که در گاردین منتشر شد نوشت: از نظر ایتالیا رای به ترک اتحادیه اروپا یک فاجعه، یک تراژدی یا پایان جهان برای شما انگلیسی‌ها نخواهد بود بلکه بدتر از همه اینها خواهد بود زیرا یک انتخاب غلط است. این کار اشتباهی است که شما رای‌دهندگان انگلیسی در درجه اول هزینه آن را خواهید پرداخت. چون که شما با این کار واقعا می‌خواهید که انگلیس کوچک و منزوی شود.  ما در کنار شما در اتحادیه اروپا خوشحال هستیم اما خواهش می کنم نه به خاطر ما بلکه به خاطر خودتان به خروج از اتحادیه اروپا رای ندهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha