• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040101189
  • خبرنگار : 71516

اخباری از خروج مراکش از جنگ یمن/انصارالله در ورودی‌های پایگاه استراتژیک العند

اخباری از خروج مراکش از جنگ یمن/انصارالله در ورودی‌های پایگاه استراتژیک العند

همزمان با انتشار اخباری از خروج نیروهای مراکش از جنگ یمن، منابع یمنی می‌گویند که نیروهای انصارالله به ورودی‌های بزرگترین پایگاه نظامی در این کشور رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، مجله الصباح مراکش اعلام کرد که این کشور نیروهای خود را در یمن که تعدادشان به ۱۵۰۰ تن می‌رسد از مراکش خارج کرده است.

به نوشته این مجله، اوضاع در منطقه صحرا حضور نیروهای مراکشی را به دلیل ترس از درگیری با نیروهای جبهه پولیساریو می‌طلبد. جبهه پولیساریو اخیرا تهدید کرده که در صورت شکست مذاکرات به درگیری بازمی‌گردد.

به رغم اینکه این مجله خروج نیروهای مراکشی را به درگیری صحرا ربط داده اما احتمال قوی‌تر این است که این نیروها به دلیل کاهش درگیری‌ها در یمن و احتمال توقف نهایی جنگ از این کشور خارج شده باشند.

خبر مجله الصباح احتمالا تکمیل کننده اظهارات اخیر وزیر خارجه امارات است و در واقع به احتمال قوی جنگ یمن در شرف به پایان رسیدن است.

در مراکش برخی طرفدار جنگ یمن و برخی نیز مخالف جنگ هستند.

عربستان برای جنگ یمن از کشورهای هم‌پیمان خود درخواست کمک کرد که در این راستا هواپیماهای ۵ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این جنگ مشارکت کردند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را داد. از پاکستان نیز برای پیوستن به ائتلاف دعوت شد اما آنها در این عملیات شرکت نکردند.

از سوی دیگر، منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای انصارالله کنترل تپه جالس در نزدیکی پایگاه نظامی العند، بزرگترین پایگاه نظامی یمن را در دست گرفته‌اند.

به گفته این منابع، انصارالله با کنترل بر این تپه خود را به ورودی‌های پایگاه العند در استان لحج در جنوب یمن رسانده‌اند و اکنون می‌توانند این پایگاه را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دهند.

در حال حاضر این پایگاه در دست نیروهای تحت امر عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha